Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disker er ekstremt følsom på romtemperatur ja, spesielt er SATA disker ekstremt følsomme men selv ekstreme serverdisker reagerer fort på romtemperaturøkninger dette fordi få grader i rommet kan bli mange grader i de tette 1U og 2U kassene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Spørs hva dere mener med "jevn høy temp", vi snakker om at hensikten til AMD kan ha vært å ha 50-80C, for derigjen å oppnå et ultrastille kort, men pga. svikt i Powerplay og dårlig goop ligger det i feil sjikt.

Mener du at det er lurt når jeg mottar mitt HiS HD4870 å demontere det å putte på litt Artic Silver 5? Hvor mye er det å tjene på det?

Er det eventuelt noen annen pasta du vil anbefale?

Lenke til kommentar
Mener du at det er lurt når jeg mottar mitt HiS HD4870 å demontere det å putte på litt Artic Silver 5? Hvor mye er det å tjene på det?

Jeg merket overhodet ingen forskjell i temperatur ved å bytte kjølepasta. Stock kjølern holdt kortet på 80 grader okke som. Godt mulig det er en del å hente under load, men jeg satte heller på en annen kjøler..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hadde gjort alt for å holde det under 60, samme hva ATI sier.

Hater høye temps....høye temps er fyfy.

Helt enig.

Synes det er merkelig at ATI(AMD) velger en "lite-støy" strategi på bekostning av høy temp på nyere modeller.

Dette var jo tydelig allerede på HD3850 hvor heldigvis Rivatuner fikset dette lett.

Litt lyd og 20 grader lavere temp(idle) som resultat, noe som er nokså vesentlig for ett luftkjølt system.

Skjermkortet sitter liksom ikke isolert for seg selv i loftet 20m fra hk, CPU, minneslotter. :)

Lenke til kommentar

Fikk mitt 4870 her om dagen og fikk montert vannkjøling i dag. Kortet koser seg på rundt 35-37 idle og ca 50c under load.

Med stock kjøling lå det på 80 idle og 85-87 load...

Fikk klokket opp til 790Mhz på gpu og 1000Mhz på minne.

Endret av amiga600
Lenke til kommentar
Fikk mitt 4870 her om dagen og fikk montert vannkjøling i dag. Kortet koser seg på rundt 35-37 idle og ca 50c under load.

Med stock kjøling lå det på 80 idle og 85-87 load...

Fikk klokket opp til 790Mhz på gpu og 1000Mhz på minne.

jeg kjører luft og klokket rett opp til max i ccc. 790gpu og 1100minne.

Noen som har en bios som er trygg å flashe med?

Endret av Otern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...