Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kikka litt i kabinettet og nå og blei litt usikker på om kortet passer på hovedkortet, noen som har måla på det eller?

EDIT:

Snakker om 4870 :p

25cm

Kommer det ikke noe 4450 eller 4650 kort? tenkte det kunne vært fint i HTPC

Er det noe galt i HD3400 og HD3600 serien da? Er jo grisebillig og med full HD støtte. Perfekt til HTPC spør du meg.

Lenke til kommentar
Kommer det ikke noe 4450 eller 4650 kort? tenkte det kunne vært fint i HTPC

Er det noe galt i HD3400 og HD3600 serien da? Er jo grisebillig og med full HD støtte. Perfekt til HTPC spør du meg.

Ja, er jo de som er på listen nå, men hvis noen i nedre 4xxx serien er rett rundt hjørnet, så er vel ikke det å forakte..

Lenke til kommentar

nei, men vil jo ikke ha et støyobjet i stua, tenker på passiv kjøling. kikker litt nå i prisguide.no på 3450 og 3650 kortene, og ser at 3450 kun har 64-bits minnebåndbredde. inbillte meg at det var negativt, men det har kanskje ikke så mye å si.

Er det noen spesielle leverandører av disse dere kan anbefale? asus, gigabyte, powercolor, sapphire etc...

Lenke til kommentar
nei, men vil jo ikke ha et støyobjet i stua, tenker på passiv kjøling. kikker litt nå i prisguide.no på 3450 og 3650 kortene, og ser at 3450 kun har 64-bits minnebåndbredde. inbillte meg at det var negativt, men det har kanskje ikke så mye å si.

Er det noen spesielle leverandører av disse dere kan anbefale? asus, gigabyte, powercolor, sapphire etc...

Sa du bråkete sa du? ;)HD 3850 "Ultimate Edition"

Det er alltid sikkert med litt extra 3Dpower. Da er HD 3850 MYE bedre enn 34\3600 serien.

edit: Dette er vel litt OT kanskje... men men :)

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
varme komponenter trenger mere kjøling = mere bråk

Det krever at du har et par vifter i kabinettet ja, men disse kan da også være stille. Hva er forskjellen fra HD3650 passiv og HD3850 passiv? kanskje at HD3850 er kraftigere og du utvikler mer varme ved 3D-oppgaver men det er neppe mye vi snakker...

Lenke til kommentar

Altså.. Det går fint å klokke ned ett skjermkort? Jeg ser at på den .xml profilen til mitt 4850 kort at jeg kan stille inn på ønsket volt.

Så når jeg finner ut av hva slags volt som er standard osv. så er det helt klart noe jeg kommer til å prøve å finne ut av. Så setter jeg viften på det laveste, da er det minimalt med støy, og ikke noe som en hører gjennom både kabinett og med noen meters avstand uansett.

Med mindre du står opp midt på natta, med alt annet avslått for å høre etter om du hører noe, tror jeg neppe det er noe støy å høre =)

Lenke til kommentar
Korrekt Ourasi :)

Sam_Oslo:

Jeg ser ikke helt hvordan du klarte å blande disse tre tingene som gjelder alle kort med nedklokkingsegenskaper i 2D.

1. Full bruk av alle SP og GPU enheter på normal frekvens.

2. Ingen bruk av SP og GPU enheter på normal frekvens.

3. Nedklokking av kort i 2D pga. ingen bruk av SP og GPU enheter.

Det er nr. 3 som er "broken atm" på RV770.

Ok, jeg var litt usikker på hva du mente med "powerplay ikke virker som det skal på HD48xx har vi sagt siden kortene kom". Jeg trodde du mente at den kjører i full guffe hele tiden, men nå skjønner jeg hva du mener, og heldigvis er ikke så ille som jeg fryktet.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
visste ikke at 3850 kom i passiv, men en kompis av meg kjøpte nettopp 3650 passiv, og den var jo ikke akuratt iskald den heller trass i en sinnsyk stor kjøleribbe...

Jeg har Asus 3650 Silent Magic, og det er faktisk veldig grei temperatur på. Nå har jeg tatt på skjermkort som jeg har brent fingertuppene mine på (ikke å anbefale), men kjøleribbene på dette kortet holder nesten romtemperatur..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...