Zelkin Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Uten å dra i gang samme debatt igjen... Nei, det er ikke for mye. Takker. Bare for å bumpe "editen" min: På reklamen sies det at gpuen er på 625 MHz og 993MHz minne hastighet. Men i Catalyst control center viser den 500 og 750 mhz. Betyr det at den egentlig ikke er beregnet på å kjøre så fort som reklamen sier? Prøv å starte et spill, og sjekk da =) Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Uten å dra i gang samme debatt igjen... Nei, det er ikke for mye. Takker. Bare for å bumpe "editen" min: På reklamen sies det at gpuen er på 625 MHz og 993MHz minne hastighet. Men i Catalyst control center viser den 500 og 750 mhz. Betyr det at den egentlig ikke er beregnet på å kjøre så fort som reklamen sier? Det du nevner er noe som kalles "powerplay" som skal spare strøm når du er i 2D-modus. altså når du surfer internett og kikker i CCC. Men med en gang du fyrer opp et spill så kjører det "reklame" hastighetene... Edit: ble for 2.gang i samme tråd iløpet av dagen overhalt med 0.1 sekund Endret 28. juli 2008 av Core2Dude Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Uten å dra i gang samme debatt igjen... Nei, det er ikke for mye. Takker. Bare for å bumpe "editen" min: På reklamen sies det at gpuen er på 625 MHz og 993MHz minne hastighet. Men i Catalyst control center viser den 500 og 750 mhz. Betyr det at den egentlig ikke er beregnet på å kjøre så fort som reklamen sier? Prøv å starte et spill, og sjekk da =) Vel, jeg kjørte den auto tune greia i CCC som automatisk skal velge hvor raskt gpuen og rammen skal jobbe. Da kom temperaturen opp i 88 grader. Uten å dra i gang samme debatt igjen... Nei, det er ikke for mye. Takker. Bare for å bumpe "editen" min: På reklamen sies det at gpuen er på 625 MHz og 993MHz minne hastighet. Men i Catalyst control center viser den 500 og 750 mhz. Betyr det at den egentlig ikke er beregnet på å kjøre så fort som reklamen sier? Det du nevner er noe som kalles "powerplay" som skal spare strøm når du er i 2D-modus. altså når du surfer internett og kikker i CCC. Men med en gang du fyrer opp et spill så kjører det "reklame" hastighetene... Edit: ble for 2.gang i samme tråd iløpet av dagen overhalt med 0.1 sekund Ok, takker Lenke til kommentar
smy Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Om et 4870 og et 4850 funker i crossfire sammen? Har noen sett noen ytelse tester om det. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Om et 4870 og et 4850 funker i crossfire sammen? Har noen sett noen ytelse tester om det. De skal funke sammen ja. Ytelsen blir vel bare som to 4850 om jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Om et 4870 og et 4850 funker i crossfire sammen? Har noen sett noen ytelse tester om det. De skal funke sammen ja. Ytelsen blir vel bare som to 4850 om jeg ikke tar helt feil? Apropos det, må spillene støtte crossfire for at det skal ha noe å si? Eller går du bare rett og slett dobbel ytelse med eng gang? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Det skalerer veldig bra med 2 skjermkort, 4 skjermkort er ikke verdt det per dags dato. Men det ordnes nok med drivere etterhvert får en håpe. Lenke til kommentar
jeeesus Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Noen som vet stor strømforsyning man må ha får å kjøre 2stk 4870x2? Tror dere f.eks corsair hx1000 holder? Lenke til kommentar
kelvarnsen Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 fikk ikke ut lyd fra hdmi-kabelen her. trodde det var bare å trekke kabel mellom skjermkort og tv å kjøre på. jeg har et gigabyte x48-ds4 hovedkort og et his hd4870 skjermkort. er det ikke nok da å sette skjermkortet i hovedkortet for å få lyd via hdmi? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Noen som vet stor strømforsyning man må ha får å kjøre 2stk 4870x2? Tror dere f.eks corsair hx1000 holder? 1000 watt vil holde, det blir vel 500 watt kanskje bare med skjermkortene. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Klaaarer ikke bestemme meg!!! Hadde egentlig tenkt på 4850 pga. den latterlig lave prisen og har jo bestilt. Det er dog ikke sent enda så ordren kan kanselleres. Ser netshop har tilbud på Club sitt 4870 kort og da er jo prisforskjellen kun 700,- Menne... er virkelig 4870 så varmt at du brenner deg på metallet på baksiden av kassa?? Jeg må ha ting stille. Og blir det så dritvarmt blir jo hele boksen overoppheta uten en kjøler som blåser varmlufta ut!! Kvekk... what to do what to do... Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Klaaarer ikke bestemme meg!!! Hadde egentlig tenkt på 4850 pga. den latterlig lave prisen og har jo bestilt. Det er dog ikke sent enda så ordren kan kanselleres. Ser netshop har tilbud på Club sitt 4870 kort og da er jo prisforskjellen kun 700,- Menne... er virkelig 4870 så varmt at du brenner deg på metallet på baksiden av kassa?? Jeg må ha ting stille. Og blir det så dritvarmt blir jo hele boksen overoppheta uten en kjøler som blåser varmlufta ut!! Kvekk... what to do what to do... 4870 er ikke så fryktelig varmt hvis man justerer vifta litt opp, har justert min til 28%, fortsatt veldig stille, men tempen gikk fra ca. 80 til i underkant av 50 idle. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Klaaarer ikke bestemme meg!!! Hadde egentlig tenkt på 4850 pga. den latterlig lave prisen og har jo bestilt. Det er dog ikke sent enda så ordren kan kanselleres. Ser netshop har tilbud på Club sitt 4870 kort og da er jo prisforskjellen kun 700,- Menne... er virkelig 4870 så varmt at du brenner deg på metallet på baksiden av kassa?? Jeg må ha ting stille. Og blir det så dritvarmt blir jo hele boksen overoppheta uten en kjøler som blåser varmlufta ut!! Kvekk... what to do what to do... 4870 er ikke så fryktelig varmt hvis man justerer vifta litt opp, har justert min til 28%, fortsatt veldig stille, men tempen gikk fra ca. 80 til i underkant av 50 idle. Noen som har en tredjeparts kjøler på 4870? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Klaaarer ikke bestemme meg!!! Hadde egentlig tenkt på 4850 pga. den latterlig lave prisen og har jo bestilt. Det er dog ikke sent enda så ordren kan kanselleres. Ser netshop har tilbud på Club sitt 4870 kort og da er jo prisforskjellen kun 700,- Menne... er virkelig 4870 så varmt at du brenner deg på metallet på baksiden av kassa?? Jeg må ha ting stille. Og blir det så dritvarmt blir jo hele boksen overoppheta uten en kjøler som blåser varmlufta ut!! Kvekk... what to do what to do... 4870 er ikke så fryktelig varmt hvis man justerer vifta litt opp, har justert min til 28%, fortsatt veldig stille, men tempen gikk fra ca. 80 til i underkant av 50 idle. Hvordan endret du farten? Kanskje det funker med 4850 også. Lenke til kommentar
kelvarnsen Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 funka. fikk lyd der. måtte starte avspillingsprogrammet på nytt. Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Klaaarer ikke bestemme meg!!! Hadde egentlig tenkt på 4850 pga. den latterlig lave prisen og har jo bestilt. Det er dog ikke sent enda så ordren kan kanselleres. Ser netshop har tilbud på Club sitt 4870 kort og da er jo prisforskjellen kun 700,- Menne... er virkelig 4870 så varmt at du brenner deg på metallet på baksiden av kassa?? Jeg må ha ting stille. Og blir det så dritvarmt blir jo hele boksen overoppheta uten en kjøler som blåser varmlufta ut!! Kvekk... what to do what to do... Er litt i samme situasjon som deg, men er det veldig mye forskjell på om kortet er fra club eller Sapphire? og hvor får man 4870 billigst NÅ? Så jo at Saapphire sitt lå på rundt 1800 på komplett og jeg var DUM som ikke kjøpte da Endret 28. juli 2008 av Abba91 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Angående kjølere så leste jeg en review hvor det stod at alle kjølere til 3870 passet til 4870, og jeg tror det var slik med 3850 og 4850 også. 4870x2 håper jeg kommer nå i august, er jo ikke så lenge til. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Klaaarer ikke bestemme meg!!! Hadde egentlig tenkt på 4850 pga. den latterlig lave prisen og har jo bestilt. Det er dog ikke sent enda så ordren kan kanselleres. Ser netshop har tilbud på Club sitt 4870 kort og da er jo prisforskjellen kun 700,- Menne... er virkelig 4870 så varmt at du brenner deg på metallet på baksiden av kassa?? Jeg må ha ting stille. Og blir det så dritvarmt blir jo hele boksen overoppheta uten en kjøler som blåser varmlufta ut!! Kvekk... what to do what to do... Flere tester har påvist at 4850 er flere grader varmere enn 4870. Og du kar rett, den varmen vil øke temperaturen i hele systemet fra NB, SB, MB, osv, med medfølgende viftestøy for å kjøle dem. Hd4870 vil være ett bedre valg både på temperatur og ikke minst ytelse og er verdt de ekstra 700 spenn, mener jeg. Men du bør vente på Hd4870X2, mener jeg. Den vil dukke opp snart, med bedre ytelse og pris, og forhåpentligvis har ATI lært litt fra disse hete kortene. Og da er det lov å håpe at Hd4870X2 får bedre kjøleløsning. Endret 28. juli 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Klaaarer ikke bestemme meg!!! Hadde egentlig tenkt på 4850 pga. den latterlig lave prisen og har jo bestilt. Det er dog ikke sent enda så ordren kan kanselleres. Ser netshop har tilbud på Club sitt 4870 kort og da er jo prisforskjellen kun 700,- Menne... er virkelig 4870 så varmt at du brenner deg på metallet på baksiden av kassa?? Jeg må ha ting stille. Og blir det så dritvarmt blir jo hele boksen overoppheta uten en kjøler som blåser varmlufta ut!! Kvekk... what to do what to do... Flere tester har påvist at 4850 er flere grader varmere enn 4870. Og du kar rett, den varmen vil øke temperaturen i hele systemet fra NB, SB, MB, osv, med medfølgende viftestøy for å kjøle dem. Hd4870 vil være ett bedre valg både på temperatur og ikke minst ytelse og er verdt de ekstra 700 spenn, mener jeg. Men du bør vente på Hd4870X2, mener jeg. Den vil dukke opp snart, med bedre ytelse og pris, og forhåpentligvis har ATI lært litt fra disse hete kortene. Og da er det lov å håpe at Hd4870X2 får bedre kjøleløsning. Tror noen at det blir et prisfall på Hd4870 når 4870x2 kommer ut?? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Tror noen at det blir et prisfall på Hd4870 når 4870x2 kommer ut?? Prisfallet har allerede startet jo. 4850 på tilbud hos komplett, og 4870 på tilbud hos netshop, begge er en klar antydning på prisfall som følge av at Hd4870X2 nærmer seg. Den endlige prissfallet kan variere litt utifra pris og ytelse på HD4870X2. Hvis dette monsteret prises ca. 3 høvdinger, da kommer ingen til å kjøpe HD4870 for 2 høvdinger, ville jeg tro. Hvis 4870 faller, vil 4850 falle også. Altså en dimino effekt, alt basert på pris og ytelse av HD4870X2. Pris og ytelse av HD4870X2 blir veldige spennende, og kan tegne et nytt kart i GPU markedet og påvirke prisen på både ATI og Nividia's kort kraftig. krysser fingrene for en bra og rimelig HD4870X2. Endret 28. juli 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå