Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det slik at dvi-utgangene på hd4870 (HIS) også overfører lyd gjennom den hdmi-overgangen som fulgte med skjermkortet? slik at når jeg setter på overgangen og en hdmi-kabel, så skal jeg også få lyd og bilde i f.eks. tvn?

Helt korrekt!

edit: var vel 0.1 sekund for sen der :p

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Må man ikke i tillegg gjøre noe enkel trykking i wndows for å aktivere lyd over HDMI?

Du kan alltid høyre klikke på høyttaler ikonet, og velge Playback Devices (eller alternativt gå til Controll panel --> Sound ) og da vil du se en liste av tilgjengelige enheter (speakers, SPDIF, osv..) og kan velge avspilling enheten selv.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

ATI har presentert en interesant forklaring på den nye kjølepolitikkenn for deres kort. De sier at de vil at kortet skal variere i temperatur så lite som mulig, dette fordi temperaturforskjeller på opptil 60 grader sliter ekstremt på komponentene.

Detfor har de sørget for at kortet er varmt idle uten at det blir særlig varmere under load.

Dette er faktisk logisk...

Lenke til kommentar
ATI har presentert en interesant forklaring på den nye kjølepolitikkenn for deres kort. De sier at de vil at kortet skal variere i temperatur så lite som mulig, dette fordi temperaturforskjeller på opptil 60 grader sliter ekstremt på komponentene.

Detfor har de sørget for at kortet er varmt idle uten at det blir særlig varmere under load.

Dette er faktisk logisk...

Endelig et godt svar på den store viftediskusjonen :) Ganske logisk ja...

Så med andre ord så er det "anbefalt" å kjøre vifta på stock instilling?

Det må jo nesten mene det ja :hmm: Ihvertfall hvis du vil slite minst mulig på komponentene.

Men det er egentlig ett fett for meg for jeg bytter gpu hvert år minst ihvertfall :p

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Hvis du ser litt opp i tråden så har Theo343 en god forklaring på "problemet".

Høres jo logisk ut, men er 73-78 grader for mye? Det øker vel litt også i spill (spesielt nye som krever masse).

Edit: På reklamen sies det at gpuen er på 625 MHz og 993MHz minne hastighet. Men i Catalyst control center viser den 500 og 750 mhz. Betyr det at den egentlig ikke er beregnet på å kjøre så fort som reklamen sier?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Uten å dra i gang samme debatt igjen... Nei, det er ikke for mye.

Takker.

Bare for å bumpe "editen" min: På reklamen sies det at gpuen er på 625 MHz og 993MHz minne hastighet. Men i Catalyst control center viser den 500 og 750 mhz. Betyr det at den egentlig ikke er beregnet på å kjøre så fort som reklamen sier?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...