Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann! Jeg holder på å mekke ett bakgrunns bilde som jeg tenkte skulle sende inn til ATI selv.

I den forbindelse hadde det vært tøft med ett bilde av 4870x2, helst "naken", uten klistrelapper av div. produsenter o.l. Noen som har noen bra linker?

Club3D 4870 kortet jeg fikk hadde ikke noen klistremerker på, bare en liten en midt på vifta, som ville være lett å fjerne i PS. Kanskje de har samme opplegget for X2? Ser hele kjøleribba igjennom den røde plastikken. Google det. :)

Edit: Så etterpå at det gjaldt et X2.

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar

Ja jeg har ett sverd og noe greier og hele greia brenner. Crossfire =)

Jeg fant noen her

Kanskje jeg må ta meg en runde i flash også når jeg har anledning =)

Har foreløpig wallpaper, skjermsparer som prosjekt, samt ikoner da.

Helhetlig ATI/AMD theme for xp. Ser at 4870x2 blir svart ?

Vel Svart & Rødt er en klassisk killer kombo. Det er gode greier =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
For første gang på lenge, har jeg skrudd av maskinen i hele ettermiddagen. Det er ikke greit når sola steiker rett på maskinen..

Hvordan går med disse hete 4850-kortene i disse hete dager.? har noen klart til å svi bort sitt kort anda? :p

Kortet klokker seg ned/maskinen skrur seg av lenge før varme i det hele tatt truer med og ta livet av kortet...

Lenke til kommentar

HD 4870 blir såpass varm at det er farlig å skifte skjermkabel mens maskinen står på. xd

(man brenner seg nærmest på den varme luften, og kommer man borti metallet så brenner man seg momentant)

Så spør igjen om noen vet om noen gode programmer for å justere viftehastigheten til kortet?

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Det er noe feil med driverene så dei kjører på ikke mer en 30% uansett. Bare å lage ny profil og åpne profilen i notis og endre verdien. Kan se hvordan det gjøres på youtube.

Har selv 4850 og den var på 82grader, nå har jeg den konstant på 40% og har 60grader. Gidder ikke mer bråk enn det, men det holder for meg!

Lenke til kommentar

Det er jo Radeon bios editor da, men jeg får ikke noe program til å lagre biosen til skjermkortet, slik at jeg kan laste den inn i programmet, har bare prøvd med ett par forskjellige flash programmer, men men. Det jeg vil , er å klokke kortet ned, for å sette på passiv kjøler evt slå viften på totalt minimum, type 10-20%.

Da vil den passe fint som htpc gamer skjermkort. Skal se om jeg finner noen ferdige bioser men vil helst ta ut den biosen jeg har i mitt skjermkort.

Lenke til kommentar
HD 4870 blir såpass varm at det er farlig å skifte skjermkabel mens maskinen står på. xd

(man brenner seg nærmest på den varme luften, og kommer man borti metallet så brenner man seg momentant)

Så spør igjen om noen vet om noen gode programmer for å justere viftehastigheten til kortet?

Tror det skal stå link til dette i 1.post hvordan å fikse viftekontrollen som er fra fabrikk satt til 26% 24/7.

Som sakt over her så må du lage en ny profil i CCC, husk å aktivere Overdrive før du lager ny profil. Kall den gjerne for den viftehastigheten du vil ha i % (eks. Fan50%). Når du da har lagret går du i c:\users\"ditt brukernavn"\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles.

Så redigerer du denne filen og setter fra "Automatic" til "Manual" ;

<Feature name="FanSpeedProtocol_0">
         <Property name="FanSpeedProtocolProperty" value="Percent" />
       </Feature>
       <Feature name="FanSpeedAlgorithm_0">
         <Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Manual" />
       </Feature>
       <Feature name="FanSpeedRPMTarget_0">
         <Property name="Want" value="0" />
       </Feature>
       <Feature name="FanSpeedPercentTarget_0">
         <Property name="Want" value="50" />

Så kan du loade denne profilen enkelt ved å høyereklikke nede i CCC ikonet og gå på " activate profile". Du kan lage så mange av disse du føler du trenger. :)

Angående programvare som styrer viften tror jeg ikke finnes enda. Rivatuner, ATITool og alle funker ikke med dette kortet.

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Jeg har fått mine gigabyte power II pro kjølere, har ikke satt en i enda da jeg helst vil ha nytt hovedkort og cpu først. Am2+ med sb750, irriterer meg det ikke har kommet enda. Iallefall, den kjøleløsningen på den kjøleren her kommer til å gjøre underverker i kabinettet, spesielt med tanke på at det kan kjøle mitt 4850 også.

Beklager OT delvis, men det er iallefall en slags alternativ kjøle løsning. Jeg så tester kontra Noctua uh12p og det var svært lovende, skal se om jeg får testet en til i morra, eller så.

Lenke til kommentar
I den siste versjonen så er det en link til winflash tror jeg det var, så det virker opplagt at det da er meningen at man skal bruke ett annet program for å ta seg av selve flashingen.
Da er det nok den knappen som feilaktig har festet seg til minnet.

Buzz:

Artikkelen til Wheelman om HD4850 viste en meget god kjøler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
I den siste versjonen så er det en link til winflash tror jeg det var, så det virker opplagt at det da er meningen at man skal bruke ett annet program for å ta seg av selve flashingen.

Buzz:

Jah! Men den hadde heller ingen kjøleribbe til VRM modulene... trengs ikke dette på 4850?

Lenke til kommentar

Buzz:

Jah! Men den hadde heller ingen kjøleribbe til VRM modulene... trengs ikke dette på 4850?

man kjøper med noen ribber man limer på(medfølgende pads).

Link?

Du kan finne den, eller jeg kan finne den for deg.

Et forslag: Søk på artikler med HD4850, toppen av latskap er å ikke søke ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...