Xibus Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Er dette en grei pris å ta for HD4850? Den prisen virker grei den.Du får Hd4850 til ca 1250 nytt på det billigste. Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg har ingen problemer med Beta på GRID, ser noe flimring av og til, men det blir fort borte. Så da kan det hende at det er noe feil med oppsettet ditt? Eller så kan det jo være at jeg er heldig. Jeg har stillt alt på max.. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Er det fortsatt like tungvindt å stille viftehastigheten på 4870 med driver 8.7? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Er det fortsatt like tungvindt å stille viftehastigheten på 4870 med driver 8.7? Aner ikke, jeg installerte ikke control center programmet som følger med. Pc'n er nå lydløs uansett så. Lian-Li eier =) Lenke til kommentar
jorgenask Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Er det nødvendig å avinstallere 8.6 eller kan jeg bare installere 8.7 ? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Er det fortsatt like tungvindt å stille viftehastigheten på 4870 med driver 8.7?Ja. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg har ingen problemer med Beta på GRID, ser noe flimring av og til, men det blir fort borte. Så da kan det hende at det er noe feil med oppsettet ditt? Eller så kan det jo være at jeg er heldig. Jeg har stillt alt på max.. Det som var rart var at jeg spillte det før på maks instillignger uten lagg med HD 3870. HD 4870 kan umulig være dårligere her, med mindre det er driverfeil. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Kan jo hende det blir en ordnings med Xtreme G drivere f.eks da. Jeg hadde inne 8.6 av de, men bare i ett par dager, de funket fint da. De har iallefall fått fingeren ut, ATI, og lansert en offisiell driver for 4850 og 4870, og herifra blir nok driverne bare bedre. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Noen som får en "CPLIB :: General - Invalid Parameter" i event viewer med cat 8.7? ser ut som det har noe å gjøre med wmp, men er usikker. Source: atikmdag ID: 52236 Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Hva skjer med at jeg ikke får Crossfire lenger? Installerte 8.7 driverene, og Crossfire er ikke lenger i menyen... Funket med 8.6 driverene.. edit: Hadde noen problemer med å installere driverene, skal prøve å uninstalle alt og wipe registeret imorgen før jeg installerer igjen. Endret 22. juli 2008 av Saddlefall Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg synes jeg leste at x1800 kjølere ville fungere/passe PERFEKT på 4850 kort, eller var det 4870, jeg husker ikke. Hadde vært interessant med en passiv løsning, og evt. klokket 4850 litt ned med en bios editor for skjermkortet så man har ett permanent totalt lydløst skjermkort. Burde vel la seg gjøre greit? Må sjekke nye radeon bios editor asap. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg synes jeg leste at x1800 kjølere ville fungere/passe PERFEKT på 4850 kort, eller var det 4870, jeg husker ikke. Man må ihvertfall passe på at kjøleløsningen kjøler spennings regulatorene. Accelero S1 f.eks gjør det ikke. 4870's dying with alternativ cooler Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Man må ihvertfall passe på at kjøleløsningen kjøler spennings regulatorene. Accelero S1 f.eks gjør det ikke. orginalkjøler kan deles i 2 deler. en rød ramme til minne og VRM, mens gup kjøleren kan man montere s1 på Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 I overdrive velger jeg "Auto Tune" får da GPU: 780 Memory: 1090 Trykker så apply og videre ok. Men fortsatt er det bare Memory som ender opp som current settings. Med andre ord, jeg får ikke stillt GPU clock, den forblir 500Mhz. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 I overdrive velger jeg "Auto Tune" får da GPU: 780 Memory: 1090 Trykker så apply og videre ok. Men fortsatt er det bare Memory som ender opp som current settings. Med andre ord, jeg får ikke stillt GPU clock, den forblir 500Mhz. Noen som har noen tips? Mener du der det står "Current Clock Settings"? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Okey folkens. Tok ut 4850 kortet, demonterte kjøleren. Der fant jeg jo den syltynne plastikken, herregud her ja, og tok den vekk samtidig med de "putene" for minne osv. La på AC 5 (venter på en ny pasta som skal være ørlille hakket bedre) Dumme var at jeg ikke tok noe måling av temp før, men jeg kan si at temp lå på 50 grader etter 5 minutters idling. Kjørte 3dmark 2003 i 15 minutter, og kortet lå da på 70 grader etter 3dmark, kjørte alle tester, Kortet er nå kommet ned i 63 grader mens jeg har skrevet dette her og tittet litt fram og tilbake. Spørsmål: I Gpu-Z ser jeg 3 sensorer for skjermkortet. Hva er disse og evt står de plassert forskjellig på kortet, og i såfall hvor? Hadde vært meget interessant. Ser at det er litt forskjell på temperaturene, og det likte jeg ikke. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Okey folkens. Tok ut 4850 kortet, demonterte kjøleren. Der fant jeg jo den syltynne plastikken, herregud her ja, og tok den vekk samtidig med de "putene" for minne osv. La på AC 5 (venter på en ny pasta som skal være ørlille hakket bedre) Dumme var at jeg ikke tok noe måling av temp før, men jeg kan si at temp lå på 50 grader etter 5 minutters idling. Kjørte 3dmark 2003 i 15 minutter, og kortet lå da på 70 grader etter 3dmark, kjørte alle tester, Kortet er nå kommet ned i 63 grader mens jeg har skrevet dette her og tittet litt fram og tilbake. Spørsmål: I Gpu-Z ser jeg 3 sensorer for skjermkortet. Hva er disse og evt står de plassert forskjellig på kortet, og i såfall hvor? Hadde vært meget interessant. Ser at det er litt forskjell på temperaturene, og det likte jeg ikke. Det er en sensor for GPU , Minne og VRM's . Edit : Til de som tenker på 4850 er det nå kommet info hos Sapphire om Toxic versjonen. Kommer med 512MB core clock 675mhz og memory 1100mhz (2200Mbps) og Zalman heatpipe som lover lavere temperaturer og lavere støy (testet og illustrert med grafer). http://www.sapphiretech.com/nw/products/pr...d=247&grp=3 Endret 22. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Man må ihvertfall passe på at kjøleløsningen kjøler spennings regulatorene. Accelero S1 f.eks gjør det ikke. orginalkjøler kan deles i 2 deler. en rød ramme til minne og VRM, mens gup kjøleren kan man montere s1 på Og dette er ikke et problem mtp luftkjølingen VRM moduelene ellers ville ha hatt med orginal kjøleren? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Ja okay, kult det i og for seg, skulle hatt en tegning som viser hvor de står hen. Jeg sier dette fordi da jeg tok ut kortet og kjente på hvor godt skruene satt i eller ikke, var det flere av skruene jeg synes ikke var helt faste. Dette inkl på selve viften, men den må være litt "løs" ellers blir den ikke å spinne skikkelig, TROR jeg, skal teste med å stramme inn de 3 skruene som holder viften på plass litt mer senere. Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Finnes det noen andre verktøy utenom CCC som støtter HD 4870 fullt ut? Tenker i retning Rivatuner eller ATI Tray Tools. CCC imponerte meg ikke da det ble lansert med .NET, og det gjør det fortsatt ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå