JFM Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Det går da an å gjøre litt research i forkant når man kjøper noe man skal installere i PCn sin . Det er ingen hemmelighet at 4870 skal ha 1.stk 8pin + 1.stk 6pin . Og det er egentlig ingen (eller få) PSUer som har dette (8pin PCI-Ex) som er et år gamle eller mer. Hvor har du det fra? Begge mine Sapphire Radeon HD 4870 har to stk 6 pin. Så enten har du feil, eller så er begge korta mine feilprodusert. Tror vi alle skjønner hva som er rett. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Jeg har selv en MIST 500w (u/avtagbare kabler) og denne har 2 x PCI-Ex (6pin) , da burde vel din ha det samme. Og jeg sa feil mhht 4870 , den har 2 x 6pin PCI-Ex (ikke 8p + 6p som f.eks GTX280) . Noen kort som f.eks Sapphire leveres med molex til 6pin adapetere man kan bruke også , fikk du slike kan du jo bruke de også. Når det gjelder PSUer i 5-600W klassen er det ikke mange som kom med native 8pin pci-express. Corsair har f.eks levert en hel del HX520/HX620 med 6p + 6p . De ble revidert i mai/juni tror jeg. Intro av 8pin PCI-Express power plug kom samtidig spesifisert som PCI-Express rev 2.0 standarden. Edit: Når man ikke klarer å tilkople nødvendige strømplugger til skjermkortet man kjøper sier det seg at litt research på forhånd hadde vært nyttig 6pin eller ei. Endret 21. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Bullshit Race Driver GRID og ATI drivere!! Samme fuckings feilen! Virker som om det er 8XMSAA som forårsaker en slaks rar lagging i spillet der det er mye partikler og røyk Det kan være at du ikke har tilstrekkelig med video minne for 8xMSAA i GRID. Lenke til kommentar
Qbiq Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 "MIST500BHE12" ? (R3) mulig jeg må demontere hele pc`en for å finne den ledningen, men jeg følger alle kablene som går fra psu`en (har også den u/avtagbare kabler) og de eneste ledige er sånne powerkabler som passer til ide-hdd/dvd o.l og sata plugger (litt krøkkete under benken her, men jeg er 98,2% sikker på at det er bare en 2pins til overs (den som er til overs på den 2x3 som går inn i mitt gamle x800 kort (som forøvrig kjører 8,7 drivere)) (var ikke på DET kortet jeg skulle teste de i kveld, hadde jeg tenkt) Ikke rart folk velger 360 / ps3 i grunn... Har vært borti mye siden 64`en og A1000, men at å montere et skjermkort skulle kreve mer IQ enn jeg klarer å mønstre, DET hadde jeg neimen ikke trodd... muligens jeg endelig har blitt for gammel 8'-( :-) Jeg har selv en MIST 500w (u/avtagbare kabler) og denne har 2 x PCI-Ex (6pin) , da burde vel din ha det samme. Og jeg sa feil mhht 4870 , den har 2 x 6pin PCI-Ex (ikke 8p + 6p som f.eks GTX280) .Noen kort som f.eks Sapphire leveres med molex til 6pin adapetere man kan bruke også , fikk du slike kan du jo bruke de også. Når det gjelder PSUer i 5-600W klassen er det ikke mange som kom med native 8pin pci-express. Corsair har f.eks levert en hel del HX520/HX620 med 6p + 6p . De ble revidert i mai/juni tror jeg. Intro av 8pin PCI-Express power plug kom samtidig spesifisert som PCI-Express rev 2.0 standarden. Edit: Når man ikke klarer å tilkople nødvendige strømplugger til skjermkortet man kjøper sier det seg at litt research på forhånd hadde vært nyttig 6pin eller ei. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Bullshit Race Driver GRID og ATI drivere!! Samme fuckings feilen! Virker som om det er 8XMSAA som forårsaker en slaks rar lagging i spillet der det er mye partikler og røyk Det kan være at du ikke har tilstrekkelig med video minne for 8xMSAA i GRID. For meg virker det som en bug eller at noe er galt. Det kan også skje i menyene av og til. Det er akkurat som om bilen plutselig kjører i sirrup, men så plutselig må den på en måte ta igjen det da den kjørte tregt, så da fyker bilen av gårde igjen... Det pleier også å skje på de samme plassene på en bane. Er det andre som har grid som kan si hvordan det kjører? Endret 21. juli 2008 av Core2Dude Lenke til kommentar
Mit Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Det er nok ikke ATI sin skyld, har/hadde samme problem her med kort fra Nvidia. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Qbig Om ikke annet kan du vel i en hvilkensomhelst databutikk som har litt utvalg kjøpe en slik. Kanskje det tom fulgte med en tilo det gamle X800 kortet ditt. Endret 21. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Dette er hverken ATI eller Nvidia's skyld. Det er bare gamle PSU's skyld. De alle fleste nyere PSU som er beregnet på disse power slukere har 8pins. Hvis PSUen har ikke en 8pin, da er ikke beregnet på disse nye GPUene, og vil antageligvis ta kvelden etter kort tid. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Dette er hverken ATI eller Nvidia's skyld. Det er bare gamle PSU's skyld. De alle fleste nyere PSU som er beregnet på disse power slukere har 8pins. Hvis PSUen har ikke en 8pin, da er ikke beregnet på disse nye GPUene, og vil antageligvis ta kvelden etter kort tid. Hvis en PSU kan levere 50 Ampere på +12 kan den brukes til effekt krevende skjermkort uavhengig om den i utgangspunktet ble levert med 6pin eller 8pin PCIE kabling , som var tilfellet med f.eks HX-520/620 . Dette da disse ikke har samme strømbegrensning som andre såkalte atx 2.x med sine "dual/trippel/quadruple rails" Disse ble designet før 8pin var i det hele tatt tatt ibruk på noen grafikk kort. Andre som MIST o.a som har current limiters og +12v fordelt på "såkalte" rails (følger Intels teite ATX 2.x spec) kan det være slik at man kanskje vil være nødt til å distribuere kablingen annerledes (ny revisjon) slik at en av disse 18A/20A limiterene ikke trippes. Det vil derimot ikke bety at en 600W fra MIST ikke vil kunne powre et GTX280 (for å ta det værste eksempelet) , sålenge kablings distribusjonen er riktig/passende fordelt. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Hva med Corsair TX 750W? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Dette er hverken ATI eller Nvidia's skyld. Det er bare gamle PSU's skyld. De alle fleste nyere PSU som er beregnet på disse power slukere har 8pins. Hvis PSUen har ikke en 8pin, da er ikke beregnet på disse nye GPUene, og vil antageligvis ta kvelden etter kort tid. Hvis en PSU kan levere 50 Ampere på +12 kan den brukes til effekt krevende skjermkort uavhengig om den i utgangspunktet ble levert med 6pin eller 8pin PCIE kabling , som var tilfellet med f.eks HX-520/620 . Dette da disse ikke har samme strømbegrensning som andre såkalte atx 2.x med sine "dual/trippel/quadruple rails" Disse ble designet før 8pin var i det hele tatt tatt ibruk på noen grafikk kort. Andre som MIST o.a som har current limiters og +12v fordelt på "såkalte" rails (følger Intels teite ATX 2.x spec) kan det være slik at man kanskje vil være nødt til å distribuere kablingen annerledes (ny revisjon) slik at en av disse 18A/20A limiterene ikke trippes. Det vil derimot ikke bety at en 600W fra MIST ikke vil kunne powre et GTX280 (for å ta det værste eksempelet) , sålenge kablings distribusjonen er riktig/passende fordelt. Vell, hvis PSUen kan levere 50 Ampere, da kan den betjene nyere GPU, men det betyr ikke at alt vil gå like glatt i lengden. Spenningen kan gå opp og ned når man belaster PSUen til sine grenser, og vil føre til en god del ripple. En PSU som operer på sine grenser kan fort ødelegge andre komponer. Er det verdt å ta sjansen? Endret 22. juli 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Hva med Corsair TX 750W? TX-750 har heller ikke det teite rail current limiter systemet. 1 X +12v med 60Ampere er max draw (720W) . Dog dette er forutsatt at +5v og +3v ikke bruker omtrent noe. I praksis er det 180W max(+3.3v + +5v ) + 540W/45A(+12v) + 10W(-12v) + 5vStanby(15W) +3.3v/+5v(180W) og +12v(540W) kan fordele watten seg imellom til 720W max. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Dette er hverken ATI eller Nvidia's skyld. Det er bare gamle PSU's skyld. De alle fleste nyere PSU som er beregnet på disse power slukere har 8pins. Hvis PSUen har ikke en 8pin, da er ikke beregnet på disse nye GPUene, og vil antageligvis ta kvelden etter kort tid. Hvis en PSU kan levere 50 Ampere på +12 kan den brukes til effekt krevende skjermkort uavhengig om den i utgangspunktet ble levert med 6pin eller 8pin PCIE kabling , som var tilfellet med f.eks HX-520/620 . Dette da disse ikke har samme strømbegrensning som andre såkalte atx 2.x med sine "dual/trippel/quadruple rails" Disse ble designet før 8pin var i det hele tatt tatt ibruk på noen grafikk kort. Andre som MIST o.a som har current limiters og +12v fordelt på "såkalte" rails (følger Intels teite ATX 2.x spec) kan det være slik at man kanskje vil være nødt til å distribuere kablingen annerledes (ny revisjon) slik at en av disse 18A/20A limiterene ikke trippes. Det vil derimot ikke bety at en 600W fra MIST ikke vil kunne powre et GTX280 (for å ta det værste eksempelet) , sålenge kablings distribusjonen er riktig/passende fordelt. Vell, hvis PSUen kan levere 50 Ampere, da kan den betjene nyere GPU, men det betyr ikke at alt vil gå like glatt i lengden. Spenningen kan gå opp og ned når man belaster PSUen til sine grenser, og vil føre til en god del ripple. Man bør være oppmerksom at en slik PSU kan fort ødelegge andre komponer. Er det verdt å ta sjansen? Alle som setter opp systemer vet hvordan man gjør dette. Jeg har selv drevet litt med dette i jobb (servere) , og en regel er å dimensjonere PSU etter kalkulering av effekt med data fra produsenter av enheter man setter ihop. Og man bør ende med en PSU rating som under max load ligger et sted mellom 60-80% utilization (60-80 :litt avhengig av produkt PSU man velger). Det viktigeste er å vare klar over de tre ulike spenningenes effektuttak i builden og dimensjonere etter dette , total effekt oppgitt på en leverandørs PSU gir deg ikke svaret her. Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Bullshit Race Driver GRID og ATI drivere!! Samme fuckings feilen! Virker som om det er 8XMSAA som forårsaker en slaks rar lagging i spillet der det er mye partikler og røyk Det kan være at du ikke har tilstrekkelig med video minne for 8xMSAA i GRID. For meg virker det som en bug eller at noe er galt. Det kan også skje i menyene av og til. Det er akkurat som om bilen plutselig kjører i sirrup, men så plutselig må den på en måte ta igjen det da den kjørte tregt, så da fyker bilen av gårde igjen... Det pleier også å skje på de samme plassene på en bane. Er det andre som har grid som kan si hvordan det kjører? skjer akkurat det samme med mitt 2900pro men det var bare å gå ned litt på AA så skjedde det ikke mer . Endret 22. juli 2008 av amiga600 Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 dette skjedde hos meg og....8800gt... har ikke prøvd med patch enda da Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Det var ingen hjelp i patch 1.2, får vel bare leve med 4X eller hva det nå måtte bli som ikke lagger... er jo helt u'utholdelig! Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) OG ENDELIG KOM 8.7 DRIVEREN!!!! =))) Yeesssssssss....... http://ati.amd.com/support/driver.html Endret 22. juli 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Intern Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Du har ikke sett igjennom de siste sidene, nei? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Du har ikke sett igjennom de siste sidene, nei? Jeg så igjennom de par siste nå, men så langt så bra her iallefall =) Lenke til kommentar
lperik Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Er dette en grei pris å ta for HD4850? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå