Core2Dude Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 PowerColor har endelige fått lov til å slipe ut et nytt kort som har alt man kan ønske seg av en 4870. Den har både 1 GB GDDR5, er overklokket, og har en Zerotherm kjøler som skal holde temperaturen på det overklokket kortet 20'C under referansekortet. PowerColor Radeon HD 4870 PCS OC Emerges Fjuu... Den har ihvertfall ikke en ræva viftekontakt som 3870 PCS. Hadde 3870 PCS selv og angret noe sykt. Gikk på full guffe 24\7 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 PowerColor har endelige fått lov til å slipe ut et nytt kort som har alt man kan ønske seg av en 4870. Den har både 1 GB GDDR5, er overklokket, og har en Zerotherm kjøler som skal holde temperaturen på det overklokket kortet 20'C under referansekortet. PowerColor Radeon HD 4870 PCS OC Emerges Fjuu... Den har ihvertfall ikke en ræva viftekontakt som 3870 PCS. Hadde 3870 PCS selv og angret noe sykt. Gikk på full guffe 24\7 Hadde den dritten en Zerotherm kjøler også? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Noen tester av 1gb versjonen ennå? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 PowerColor har endelige fått lov til å slipe ut et nytt kort som har alt man kan ønske seg av en 4870. Den har både 1 GB GDDR5, er overklokket, og har en Zerotherm kjøler som skal holde temperaturen på det overklokket kortet 20'C under referansekortet. PowerColor Radeon HD 4870 PCS OC Emerges Fjuu... Den har ihvertfall ikke en ræva viftekontakt som 3870 PCS. Hadde 3870 PCS selv og angret noe sykt. Gikk på full guffe 24\7 Hadde den dritten en Zerotherm kjøler også? Jepp, den dritten hadde det ja... Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Drit og drit fru Blom. Hvis man plages av støy, så skaff noe som støyer mer enn støyen Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 PowerColor har endelige fått lov til å slipe ut et nytt kort som har alt man kan ønske seg av en 4870. Den har både 1 GB GDDR5, er overklokket, og har en Zerotherm kjøler som skal holde temperaturen på det overklokket kortet 20'C under referansekortet. PowerColor Radeon HD 4870 PCS OC Emerges Fjuu... Den har ihvertfall ikke en ræva viftekontakt som 3870 PCS. Hadde 3870 PCS selv og angret noe sykt. Gikk på full guffe 24\7 Hadde den dritten en Zerotherm kjøler også? Jepp, den dritten hadde det ja... Jeg har ingen erfaringer med denne kjøleren, men PowerColor skryter av den. Med det du sier, virker at det kommer til å bli samme kroniske problemet som resten av gjengen. De må igjen bli jo-jo med profiler, hvis det lar seg styres i det hele tatt, da. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Zerotherm kjølerne er jo enormt bra. de hadde bare en liten feil at det var vanskkelig og justere vifte hastighet. men tror ikke de gjør samme feil 2 ganger Endret 20. juli 2008 av leifeinar Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Zerotherm kjølerne er jo enormt bra. de hadde bare en liten feil at det var vanskkelig og justere vifte hastighet.men tror ikke de gjør samme feil 2 ganger Grattis med nytt bilde leif einar blei du lei av julenissen din? xD Edit: Og ja, jeg tror nok 4870 utgaven har en bedre løsning enn forje generasjon... Endret 20. juli 2008 av Core2Dude Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 3870 PCS' vifte var ikke mulig å styre (via software), men det ser ut som om 4870 PCS vil. Kjøleren var ihvertfall meget god (på 3870). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Zerotherm kjølerne er jo enormt bra. de hadde bare en liten feil at det var vanskkelig og justere vifte hastighet.men tror ikke de gjør samme feil 2 ganger Ikke bland Zeroterm *vifte* med Powercolors OEM-versjon med lobotomert viftestyrings-krets (på PCB). Zeroterm kjøler/vifte lar seg greit styre (med viftestyring selvsagt), og er en god kjøler for de skjermkort den er laget for.l Jeg har både CLub3D og Powercolors versjon av HD3870PCS. Førstnevnte har viftestyring som lett lar seg kontrollere via Rivatuner. Powercolor må styres "mekanisk" via hjemmemikket overgang til viftekontroller. Fungerer helt greit det også, men kanskje noe vrient for en "glad klovn"? Endret 20. juli 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Qbiq Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Jeg har herved bestillt et Club3D 4870 kort fra Netshop (muligens jeg får det i morgen, de er kjappe med ting de har på lager) Jeg bestilte dette pga denne tråden og fordi mitt x800 var (meget) modent for utskiftning (egentlig var det det allerede i fjor eller året før DET, men da hadde ikke ati noe jeg hadde lyst på og jeg er underdog supporter, men ikke (helt) dum nok til å kjøpe hva som helst ) I motsetning til dere kjører jeg aldri spill på høy oppløsning. Jeg har en trådløs 360 kontroller koblet til pc`en min og en 50" 720p tv som jeg spiller på når gutta og madammen er borte og jeg virkelig kan kose meg med de viktige tingene i livet (i verste fall spiller jeg 1280x1024 på synchmasteren min (native oppløsning) men selv det er jo ikke SÅ tung oppløsning, right ? Det jeg egentlig lurer på er : bør jeg skifte ut min gamle 775 (p4)3,2Ghz cpu med f.eks. en 775 core2 quad 2,4 eller en core2 duo 3.0 (koster rundt 1300 begge to)? eller Konkluderer jeg riktig dersom jeg (ydmykt) påstår at min nå noe "utdaterte" cpu klarer akseptable framerates i en så lav oppløsning som 1280x720 med 1x4870 (og 3GB ram), og derfor ikke trenger å skiftes, ELLER er det gjerrig og dustete å ikke bruke en 1300 lapp på en ny cpu ... NB; Jeg er over den verste "må ha det beste altid" perioden og er mer på jakt etter å ha noe som spiller de nye spillene (xp) uten å hakke (eller slå av pc`en som x800`en min gjør nå ... blir glovarm.... (derfor kjøpte jeg 70 i stedet for 50 .. jeg vil ha lufta UT av pc`en min ellers hadde en 50 holdt i massevis tipper jeg) Endret 21. juli 2008 av Qbiq Lenke til kommentar
wiak Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) P4 = treeeeeeeeeeeeeeeeeg skaff deg ny cpu før du skaffer deg gpu Endret 21. juli 2008 av wiak Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 fikk den på 1100, og er stabilt som bare det etter en runde i 3dmark Kjørte stabilt med 800/1200 klokk Bruk AMDGPUOverclocking tool Kjørte stabilt 840/1190 p-9931 i vantage Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) her er temps på et 4870 med en S1 kjøler, og powerconsumption ved forskjellig klokk Endret 21. juli 2008 av leifeinar Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Er det noen som har prøvd med ATI physx driver? Vet ikke om den er kommet ut noen steder enda, men det er spennende lesning. Extra, gratis ytelse, ved å installere en driver. Ja takk. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg har herved bestillt et Club3D 4870 kort fra Netshop (muligens jeg får det i morgen, de er kjappe med ting de har på lager) Jeg bestilte dette pga denne tråden og fordi mitt x800 var (meget) modent for utskiftning (egentlig var det det allerede i fjor eller året før DET, men da hadde ikke ati noe jeg hadde lyst på og jeg er underdog supporter, men ikke (helt) dum nok til å kjøpe hva som helst ) I motsetning til dere kjører jeg aldri spill på høy oppløsning. Jeg har en trådløs 360 kontroller koblet til pc`en min og en 50" 720p tv som jeg spiller på når gutta og madammen er borte og jeg virkelig kan kose meg med de viktige tingene i livet (i verste fall spiller jeg 1280x1024 på synchmasteren min (native oppløsning) men selv det er jo ikke SÅ tung oppløsning, right ? Det jeg egentlig lurer på er : bør jeg skifte ut min gamle 775 (p4)3,2Ghz cpu med f.eks. en 775 core2 quad 2,4 eller en core2 duo 3.0 (koster rundt 1300 begge to)? eller Konkluderer jeg riktig dersom jeg (ydmykt) påstår at min nå noe "utdaterte" cpu klarer akseptable framerates i en så lav oppløsning som 1280x720 med 1x4870 (og 3GB ram), og derfor ikke trenger å skiftes, ELLER er det gjerrig og dustete å ikke bruke en 1300 lapp på en ny cpu ... NB; Jeg er over den verste "må ha det beste altid" perioden og er mer på jakt etter å ha noe som spiller de nye spillene (xp) uten å hakke (eller slå av pc`en som x800`en min gjør nå ... blir glovarm.... (derfor kjøpte jeg 70 i stedet for 50 .. jeg vil ha lufta UT av pc`en min ellers hadde en 50 holdt i massevis tipper jeg) Nå er et priskutt på Intel cpuer annonsert rett rundt hjørnet. Dette gjelder både to og firekjerne. Vent noen dager, så behøver du nok ikke bruke 1300 kr Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Qbic : jeg bruker en amd som ved standard hastighet på 2.5ghz, selv da kjører alle spill jeg har prøvd hittil flytende i 1920x1200, med ett 4850 skjermkort. Tror du kan klare deg fint med den prosessoren du har ei stund til.Bruk penga på f.eks litt bedre skjermkort, kanskje crossfire, eller kanskje ny stor fin harddisk =) Endret 21. juli 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Uhm, med den cpu'en så er det åpenbart at det er lurere å oppgradere cpu enn å slenge på et ekstra kort til SLI man ikke får utnyttet seg skikkelig av. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Pliz ikke mix Crossfire og SLI. Men sant nok, så først nå at det står p4, pentium 4? Jeg vet ikke helt, det er jo rimelig lenge siden nå =)) Men Det som er saken der med qbic, er at om du kun skal ha ett skjermkort, eller iallefall bare kjøre relativt lave oppløsninger type 1280x1024, er den sikkert fortsatt mer enn god nok med de skjermkort som er å få tak i, i dag. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Qbic : jeg bruker en amd som ved standard hastighet på 2.5ghz, selv da kjører alle spill jeg har prøvd hittil flytende i 1920x1200, med ett 4850 skjermkort. Tror du kan klare deg fint med den prosessoren du har ei stund til.Bruk penga på f.eks litt bedre skjermkort, kanskje crossfire, eller kanskje ny stor fin harddisk =) 1. Oppløsning gir ikke prosessoren mer belastning. Faktisk er det slik at høyere oppløsning forskyver flaskehalsen mot skjermkortet. 2. Din AMD prosessor kan være MYE bedre for alt vi vet. Frekvensen (oppgis i GHZ) har ingenting å si så lenge vi ikke vet modellen... En Pentium 4 3,2 GHz vil bli en kraftig flaskehals med et moderne skjermkort, og du kan bare drømme om å kjøre nyere spill på høy grafikk. (uten særlig hakking vel og merke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå