Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La inn i en profil:

<Feature name="FanSpeedAlgorithm_0">
	  <Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Manual" />
<Feature name="FanSpeedPercentTarget_0">
	  <Property name="Want" value="100" /

Funker over hodet ikke på driver v8.6.

For meg funket det på både 8.6 og 8.6 Hotfix pluss nå bruker jeg 8.7 beta.

Lenke til kommentar

hei jeg har akkurat montert Accelero S1 på et 4870 kort.

og jeg ser at noen her trur at den ikke kjøler vrm.

Dette hadde ikke jeg noe problem med, den kjøleren som følger med som skal kjøle denne er litt for lang, men det er ikke no problem og feste den til printkortet vist du bare bruker en skrue og en skive som er passelig stor.

Funket bra med 2x120 vifter på den å :thumbup:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått mitt 4870 i hus, og er kjempe fornøyd! Kan kjøre opp AA og AF + høye oppløsninger uten at det kneler eller viser antydninger til dårlig framrate.

Skal fyre opp noe 3dmark, samt starte å overklokke det :thumbup:

Spent på hvor mye jeg får skvisa ut :p

Lenke til kommentar
PowerColor har endelige fått lov til å slipe ut et nytt kort som har alt man kan ønske seg av en 4870. Den har både 1 GB GDDR5, er overklokket, og har en Zerotherm kjøler som skal holde temperaturen på det overklokket kortet 20'C under referansekortet.

PowerColor Radeon HD 4870 PCS OC Emerges

Nice. Dette blir godt mulig kortet jeg kommer til å kjøpe meg hvis prisen er riktig. Jeg kommer dog til å vente å se med 4870x2 og prisen her, samt den nye interconnect løsningen, men hittil ser den ikke ut som å ha noen særlig fordeler over Crossfire. Hvis den ikke lenger er avhengig av profiler så kanskje.

Lenke til kommentar
PowerColor har endelige fått lov til å slipe ut et nytt kort som har alt man kan ønske seg av en 4870. Den har både 1 GB GDDR5, er overklokket, og har en Zerotherm kjøler som skal holde temperaturen på det overklokket kortet 20'C under referansekortet.

PowerColor Radeon HD 4870 PCS OC Emerges

Fjuu... Den har ihvertfall ikke en ræva viftekontakt som 3870 PCS.

Lenke til kommentar
Og med tanke på at den kommer i slutten av juli, sies det det på det forumet, når var det 4870x2 skulle komme? Var ikke det i august el no?

Mao, vi venter litt.

Jeg har tidligere understreket flere ganger at det lurt å vente på 4870X2 for å handle noe som helst, enten fra Nvidia eller ATI. Men hvis jeg skulle kjøpe en Hd4870 ville det blitt PowerColor Radeon HD 4870 PCS OC, først og fremst pga. 1 GB GDDR5, og deretter kjøler.

Jeg vil vente på pris og ytelse av HD4870X2 for å bestemme meg. Prisen på GTX 280 har falt til ca. kr. 3100, og det er flere rykter at Nvidia kommer til å lansere et nytt kort (trolige samtidige med HD4870X2). Alt dette tyder at vi kommer til å se flere bedre og billigere kort i nærmeste fremtid. Ja, det er lurt å vente noen uker.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...