Sam_Oslo Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Selv om festene passer, betyr ikke nødvendigvis at det er bra nok. Du må undersøke litt mer for å se om den kan kjøle både GPU og RAM på 4000-serien. Her er det en sak om en kjøler som har problemer med å kjøle RAM på 4000-serien og du kan lese her: Accelero S1 can't cope with HD 4870 Ram? Det er VRM (Strømkretsene) som blir for varme med Accelero S1. Ihvertfall utifra den artikkelen du linker til. Mener dette har vært ett problem med flere utgaver av "high-end" skjermkort fra ATI. Montering av kobbersinks (som bl.a. Microplex fører) og god luftflyt over VRM-sinks vil løse "varmgang" her. VRM er riktig. Endelig har den sure klovnen klarte å ta glad klovnen på fersk gjerning, men det ble forvekslet i fullfart skriving . mvh glad klovnen Endret 18. juli 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 har dette kortet samme skrue festing som 38xx? jeg har en vifte liggende som passet til 38xx serien og kunne tenke meg å bruke det:) det ser ut som det er samme vifte feste når jeg ser på bildet, men jeg vil vite om det stemmer. Såvidt jeg har skjønt, er kortene identiske med tanke på festeanordninger. Så det skulle gå veldig bra tror jeg. Hadde vært fint om noen kunne bekreftet det sånn for sikkerhets skyld, slik at jeg ikke sier noe dumt nå, hehe. Festene er helt identiske ja Selv om festene passer, betyr ikke nødvendigvis at det er bra nok. Du må undersøke litt mer for å se om den kan kjøle både GPU og RAM på 4000-serien. Her er det en sak om en kjøler som har problemer med å kjøle RAM på 4000-serien og du kan lese her: Accelero S1 can't cope with HD 4870 dette her har jeg litt vankelig for og tro på, S1 gjør en meget fin jobb med og kjøle 4850 passivt, men så klarer den ikke et 4870 når det er 2 vifter på..... lukter dårlig montering eller noe annet muffins her Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 TL1000S er ingen sur klovn, derimot en av mine favoritter på forumet . Men nok om det hehe. Syar: Det er et viktig poeng det du nevner om den virkelig skifter til load instilling fra XML profilen, men det mener jeg å ha lest fra andre som har testet at den virker å gjøre pga. loadtempen de får. Uenigheten med ATI på at 80C idle er greit er at det varmer opp kassa og områder rundt helt unødvendig. Så det er en horribel strategi ATI har valgt her. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg kan ikke kjøre 1680x1050 på 8800 Ultra, Andrull.Skal sette i 4870 iløpet av morgen dagen. Kommer med tilbakemelding. EDIT: Da er kortet inne, og jeg har fått mange fler oppløsninger å velge mellom nå. 1680x1050 fungerer som en drøm Merkelig at det funket hos deg. o,O Hvilken driver, og hvilket OS? Du trenger ikke skylde på ATI , men på samsung som ikke har EDID mode i skjermen din for 1680X1050.Hvis du ikke bruker DVI kabel men VGA er det ikke toveis kommunikasjon så med PnP display driver kan du "force" det du vil. Skylder ikke på ATI, men var alliekvell litt skuffende. Hvis det faller av komponenter fra skjermkortet ditt Andrull når du tar det ut av posen så ville jeg vel bare kjørt en RMA. Man kan ikke bli skuffet over ATI og en oppløsning når slikt har skjedd. Er bare et testkort, og ikke noe jeg har kjøpt så det er ikke noe problem. Var liksom ikke helt den beste starten på en skjermkrottest. Har uansett, to andre HD 4870 i skapet som jeg kan kose meg med. Hadde jeg bare hatt et skikkelig CF HK... Nå har jeg hatt Sapphire HD 4870 i litt over en uke, kjører XP x64 med hotfix-driveren. Har ikke hatt noen problemer så langt, bortsett fra at det var litt varmt (79 C) før jeg satte vifta til 50% og fikk 45 C. Venter spent på 8.7 nå, noen som vet når den eventuelt kommer? Hvilket program for å styre vifter? Er mest vant til Rivatuner her, og det fungerer jo da ikke. (kun for Nvidia) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Du kan da sette custom oppløsninger i CCC også? Rivatuner fungerer utmerket for ATI, men de støtter ikke HD4870 ennå. Dette er et kronisk problem for Rivatuner med at de er trege med å gi ut støtte for alle nye kort. Det han har brukt for å manipulere viftene er XML profilen til CCC, men den må endres manuelt. Først opprette en profil, så teksteditere XML profilen. Dette vil ant. rettes på i nyere CCC. Endret 19. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Tja, har ikke sett noe sted der man kan det. Men om noen som er bedre på CCC vet hvordan så kom gjerne med tips. Ahha, kun HD 4870 altså. Jaja, gjør ikke saken bedre. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Jeg har CCC på HD3850 kjørende på en barebone, kan sjekke i morgen. Har ikke brukt det mye selv men kan lete litt. Er ikke sikker på hva du mente med "Ahha, kun HD 4870 altså. Jaja, gjør ikke saken bedre.", men anntar du mener Rivatuner. Det gjelder alle nye kort de ikke har rukket å implementere. Endret 19. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ja, var rivatuner jeg tenkte på. (litt for slapp med å quote) Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Jeg syns redigering av .xml filen er meget lettvint og greit. Har bare laget mange profiler jeg loader ved forskjellig bruk. Endret 19. juli 2008 av Core2Dude Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Har du muligheten til å dele de profilene med oss andre Core2Dude? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Har du muligheten til å dele de profilene med oss andre Core2Dude? Det var ingen dum ide 10% Fan_10_.xml 25% Fan__25__.xml 35% Fan__35__.xml 35% OC Fan__35___OC.xml 45% Fan__45__.xml 55% Fan__55__.xml 65% Fan__65__.xml 75% Fan__75__.xml 85% Fan__85__.xml 100% Fan__100__.xml 100% OC Fan__100___OC.xml Det er 100% OC og 35% OC som kommer med full CCC overklokk. Husk å aktivere Overdrive i CCC før dere tar dem i bruk... men faktisk så tviler jeg på at dette funker Syns jeg husker å ha prøvd selv å lime inn en xml fil, men da ville ikke CCC vise dem.. Skal limes inn i C:\User\"username"\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles (den siste er kanskje ikke nødvendig) husk å ha "vis skjulte mapper" aktivert! Gi gjerne tilbakemelding på om det funker. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Kan trådstarter legge til disse profilene i førstepost? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Forenklet det litt: Profilene til Core2Dude Endret 19. juli 2008 av Intern Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Så mange profiler betyr at man må drive med jo-jo for å bytte dem med hver klikk? Det blir veldig upraktisk og tungvint. Når er forventet den driveren som skulle løse dette? noen tegn eller rykter om tidspunktet? Endret 19. juli 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Forenklet det litt: Profilene til Core2Dude Tusen takk for den Visste ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det selv... Så mange profiler betyr at man må drive med jo-jo for å bytte dem med hver klikk? Det blir veldig upraktisk og tungvint. Når er forventet den driveren som skulle løse dette? noen tegn eller rykter om tidspunktet? Det er ikke så veldig jo-jo her egentlig. jeg bruker som regel kun 25% og 45% henholdsvis desktop og gaming. De andre har jeg egentlig bare for å ha dem De som har lastet ned mine profiler, funker de? Endret 19. juli 2008 av Core2Dude Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ok, da er jeg med. kjekt å ha. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Funker ikke for meg som har 2 kort iallefall. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Funker ikke for meg som har 2 kort iallefall. Er redd for at det ikke funker hos noen. Dere må nok bry dere stresset selv. Er bare å lage mange profiler og redigere vifta etter det Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Med to kort er det to entrys i XML filen man må endre på. Under <Feature name="FanSpeedAlgorithm_0"> og <Feature name="FanSpeedPercentTarget_0"> for kort #1 Og Under <Feature name="FanSpeedAlgorithm_1"> og <Feature name="FanSpeedPercentTarget_1"> for kort #2 Sier seg selv at man ikke kan "importere" profilfiler laget på en installasjon med 1.stk kort egentlig. Endret 19. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå