stiff Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Ved forsøk på å starte pc'en er det KUN cpu-vifta, psu og "power on"-dioden som viser tegn til liv. Har prøvd å starte med kun HK,cpu m/vifte (innebygd skjermkort). Konkluderer med at cpu eller HK har tatt kveld,men hva? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 klarer du å komme i bios eller stopper alt før det? Lenke til kommentar
stiff Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Kommer ikke inn i BIOS, når jeg slår på maskina starter viftene i psu og cpu-vifta, ingenting annet skjer.Skjermen "våkner" ikke engang! :-? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Er det en nybygd PC det er snakk om, eller er det en gammel som har fått problemer? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Er redd for at HK eller cpu har tatt kvelden Lenke til kommentar
stiff Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Pc'n er nybygd ,men den virket fint helt til jeg tok ut cpu for å prøve den i en annen maskin,der den(cpu'en) virket helt fint! Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 OK, den er nybygd, så virket den altså for en kort stund siden. Mitt stalltips er at dette får du til. Her er noen råd: - Sjekk at alle kort sitter fast ordentlig. Ta ev. ut skjermkort og sett det godt på plass igjen. - Trykk godt på plass minnebrikker. - Sjekk alle ledninger, trykk dem godt på plass. Du kan ha kommert borti noe når du romsterte rundt. Er det en AMD CPU? Du benyttet vel en kjøler når du testet den i en annen maskin? Hvis ikke, så går det bare sekunder før CPUen er svidd av. Lenke til kommentar
stiff Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 æhhh :oops: Det gikk litt fort når jeg satte cpu'n inn igjen, kom i skade for å slå på maskina før kjøleren var på plass.Var bare påslått i maks 3 sek, er det nokk til å ta livet av den? :oops: :oops: Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 hadde det samme problemet på min forrige PC. Defekt RAM var problemet. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg må innrømme at jeg ikke har testet hvor lenge CPUen kan stå på uten kjøler. Jeg har dog testet mange ganger at den klarer seg ute vifte en liten stund (mange minutter). Jeg antar at det da var snakk om en AMD CPU? Den vil da typisk generere ca 50W til 90W avhengig av modell, men 3 sekunder høres kort tid ut likevel. Kan du teste en anne CPU i ditt kabinett eller ev. teste i det forrige kabinettet. Husk du trenger ikke kjølepasta hver gang når du basre tester noen minutter. Kjølepastaen senker bare et par grader. Du kan også ha montert kjøleren litt feil, slik at den bare har dekt deler av CPU kjernen. Kan du se om noe ser brent ut? OK - på tide å krype til køys..zzzzz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå