kesse Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Vet ikke om jeg får det helt til. Hva synes dere? Bildet er fra Borregård i Sarpsborg. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Helt greit, men litt mye støy. Prøv å legge ut originalfilene så kan vi se om vi får det bedre til Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Utrolig kult bilde. Bra gjennomført HDR. Liker gråvheten i det. Får virkelig følelsen av industri. Men som Petter påpeker så er det en del støy som ødelegger helhetsinntrykket. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Oi, jeg har gjort en feil! Jeg har lagt ut feil bilde, det første bilde mitt er ikke "ekte" HDR da det kun er laget av en RAW fil. Her kommer det jeg EGENTLIG skulle legge ut. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Er det fakta at Photomatix generer støy btw? Jeg merker det på ekte HDR med bilder skutt med ISO 100... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Er det fakta at Photomatix generer støy btw? Jeg merker det på ekte HDR med bilder skutt med ISO 100... Det er en uheldig bieffekt som ofte kommer ja. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Kan man unngå dette ved HDR Merge i PS, eller gjelder det HDR generelt? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Kan man unngå dette ved HDR Merge i PS, eller gjelder det HDR generelt? Rimelig sikker at det er i tone-mappingen støyen kommer, så det hjelper lite å lage hdr fil i photoshop om du tonemapper i photomatix etterpå. Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Likte faktisk bildet du la ut først best. Rent bortsett fra støyen da. Mulig du kan vri denne støyen til din fordel ved å gå for et enda grovere inntrykk. Jeg ser for meg noe som ligner en litt dyster og skitten animasjon av den typen som man ofte kan se i "realistiske" tegneserier animert med grov blyant. Stillasene nederst til venstre forstyrrer litt, men det kan gjøres noe med uten for store anstrengelser. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Arti, min HDR av nesten nøyaktig samme utsnitt: Si ifra om du ikke vil at dette bildet skal bli her. Endret 2. juli 2008 av fcuk_IT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå