Gå til innhold

Hvor kraftig psu trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt følgende deler:

Cpu:Intel Core™ 2 Quad Q9300 2.5GHz

Hovedkort:Gigabyte GA-X48-DS4, X48

Gpu: Sapphire Radeon HD 3870 512MB GDDR4

RAM: Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5

Ram: Kingston DDR2 HyperX PC8500 1024MB CL5

Jeg har 1 s-ata disk og 2 IDE disker som også skal ha strøm.

Strømforsyningen min er:

MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3 ATX 2.2, med kabel kit

Spørsmålet mitt er om dette er nok strøm til å evt kjøpe et skjermkort nr 2 (samme som jeg har bestilt) for å sette i crossfire, eller om jeg burde ha mer strøm for å få ting til å fungere optimalt. Jeg kjøper ikke et skjermkort til dersom det betyr at ram eller prosessor taper ytelse eller at det rett og slett ikke er tilstrekkelig for å kjøre alt sammen.

Jeg har ikke mottatt delene ennå, så jeg vet ikke hvordan det fungerer sammen ennå, men inbiller meg at jeg har foreløpig nok strøm til oppsettet som nevnt over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk denne

Ellers så er en grei regel å beregne 100w per skjermkort, 100w til cpu og 1-300w til alt annet.

Takk for linken.

Jeg fylte ut det som jeg kunne fylle ut og først havnet jeg på 598W, men så krysset jeg av for crossfire og endte opp med 651W. Da er nok den strømforsyningen jeg har kanskje akkurat i minste laget :( Byttet ut min 350W for 2 mnd siden og trodde at 600W var plenty - men det var før jeg bestemte meg for å byttet ut alle delene i maskinen.

Lenke til kommentar
Takk for linken.

Jeg fylte ut det som jeg kunne fylle ut og først havnet jeg på 598W, men så krysset jeg av for crossfire og endte opp med 651W. Da er nok den strømforsyningen jeg har kanskje akkurat i minste laget :( Byttet ut min 350W for 2 mnd siden og trodde at 600W var plenty - men det var før jeg bestemte meg for å byttet ut alle delene i maskinen.

Skjønner ikke hvordan folk får disse tallene så høye med kalkulatorene. 600-650W forbruk for det oppsettet er alt for mye. Da jeg plugget disse komponentene inn fikk jeg 356W (med HD3870 i Crossfire). Noe som kan stemme sånn ca. greit, selv om disse kalkulatorene alltid legger på litt ekstra. Så det behøver ikke bety at MISTen din ikke klarer oppgraderingen.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...