Gå til innhold

Pinnacle PCTV PRO HD USB TV i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, den kan ikke brukes i Norge.

Skal du ha et produkt for bruk i Norge så er tilsvarende stick Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick 340e.

Denne fungerer med MPEG4/H.264 og AAC+ HE som brukes i Norge. Denne er også analog.

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139371

 

Trenger du kun DVB-T kan du bruke Nano stick.

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=137332

Jeg har kjøpt Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick 330e før jeg så at jeg hadde fått svar. Jeg prøvde den og den fant 10 dvb-t kanaler, ikke nrk eller tv2, men tvnorge og noen andre. Når jeg prøvde å spille av en kanal virket det ikke. det er 40% signalstyrke på tvnorge men den fikk ikke inn noe. Virker 330e i norge og eller må jeg ha 340e?

Lenke til kommentar

Denne vil fungere i Norge, men vi, Pinnacle, kommer med en løsning på dette ganske snart. 340e og 73e kommer ferdig med MPEG4/H.264 codec'en. De som har HW som ikke er solgt med codec'en får mulighet å laste ned en ny versjon av TVC Pro som støtter bakkenettet i Norge. Men vi må ta betalt for lisens kostnaden, og den er planlagt satt til 5€. Håper dette er på plass iløpet av juni/juli.

 

Kenneth

Pinnacle Systems

Lenke til kommentar
Denne vil fungere i Norge, men vi, Pinnacle, kommer med en løsning på dette ganske snart. 340e og 73e kommer ferdig med MPEG4/H.264 codec'en. De som har HW som ikke er solgt med codec'en får mulighet å laste ned en ny versjon av TVC Pro som støtter bakkenettet i Norge. Men vi må ta betalt for lisens kostnaden, og den er planlagt satt til 5€. Håper dette er på plass iløpet av juni/juli.

 

Kenneth

Pinnacle Systems

Hva med Nano Stick (73e)? Fikk denne i bursdagsgave og det ble påstått at denne støtter analoge signaler. Har testet så masse,men jeg får ikke inn en eneste kanal. Noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen som vet om alternativ programvare til nanostick?(73e) Programvaren som følger med krever veldig mye resurser av min AA1, så ønsker noe som ikke krever all verden. Er det forresten mulig å ta inn noen kanaler med denne med den antenna som følger med, eller må man koble den til en stor antenne?

Lenke til kommentar

Programvaren er ikke den som er krevene, men H.264 kodingen som vi bruker her i Norge.

Ja, du kan få inn på antennen som er med, men signalene til NTV er utrolig svake, og det er det mange som klager på generelt.

 

Kenneth

 

Er det noen som vet om alternativ programvare til nanostick?(73e) Programvaren som følger med krever veldig mye resurser av min AA1, så ønsker noe som ikke krever all verden. Er det forresten mulig å ta inn noen kanaler med denne med den antenna som følger med, eller må man koble den til en stor antenne?
Lenke til kommentar
Programvaren er ikke den som er krevene, men H.264 kodingen som vi bruker her i Norge.

Har akkurat fått mitt nye HD2600Pro AGP skjermkort opp å gå på min gamle PC, og jeg kjøpte i samme slengen en Nano stick e73 som jeg ikke har prøvd å installere ennå. En av grunnene til at jeg gikk for HD2600Pro, er muligheten for å avlaste CPU ved å dekode h.264 i hardware på skjermkortet. Lurer på om det finnes noen gode råd om hva man bør unngå eller hva man bør passe på å gjørev for å få til dette? Eller er det kanskje uansett ikke mulig med Pinnacles programvare/drivere?

Lenke til kommentar
Programvaren er ikke den som er krevene, men H.264 kodingen som vi bruker her i Norge.

... en Nano stick e73 som jeg ikke har prøvd å installere ennå. En av grunnene til at jeg gikk for HD2600Pro, er muligheten for å avlaste CPU ved å dekode h.264 i hardware på skjermkortet.

Nå har jeg installert Nano sticken og jeg får inn NRK-kanalene greit. Jeg er imidlertid usikker på om jeg får mye støtte fra hardwaren på skjermkortet. Med unntak av det nye skjermkortet (på AGP-buss), er mesteparten av mitt system gammelt, og det kjøres på XP Home SP2. CPU er en Pentium 4 3.4 Extreme Edition (en gang superheftig, men det er 5 år siden...) på en 478-sokkel, og den kan samspille med 2 GB DDR400. Trolig bankes dette oppsettet av en vanlig laptop idag...

 

En indikasjon på at skjermkortets h.264-dekoder er aktiv, er at Innstillinger - Informasjon - TV Center Pros funksjoner listes opp slik:

MPEG2 enkoding/dekoding er aktivert.

DivX enkoding/dekoding er deaktivert.

Sony PSP-/Apple IPod-enkoding er deaktivert.

Dolby 2-kanals downmix er deaktivert.

H.264-koding/-dekoding er deaktivert.

DistanTV er deaktivert.

 

Hvis H.264-koding/-dekoding er deaktivert i software, og jeg likevel får bildesom krever h.264-dekoding - gjøres ikke dekodingen da likevel i hardware?

 

En indikasjon på at skjermkortets h.264-dekoder ikke er aktiv, er at bildet kom før jeg gikk inn på Innstillinger-Display og haket av for Maskinvareaksellerasjon - og jeg tror heller ikke CPU-bruken endret seg særlig etterpå. CPU-temp ligger på 39-40°C (ikke så galt når TDP er 102,9W :yes: ), og ligger mesteparten av tiden mellom 20% og 30% med enkelte peaker opp mot 70% i ny og ne.

 

Har noen erfaringer eller tips å dele med meg når det gjelder CPU-bruk, maskinvareaksellerasjon etc i sammenheng med Nano stick'en? Arbeider CPUen min helt på egen hånd med å lage TV til meg, eller har den god dekodingshjelp fra skjermkortet?

Lenke til kommentar
Dolby 2-kanals downmix er deaktivert.

H.264-koding/-dekoding er deaktivert.

DistanTV er deaktivert.

 

Hvis H.264-koding/-dekoding er deaktivert i software, og jeg likevel får bildesom krever h.264-dekoding - gjøres ikke dekodingen da likevel i hardware?

 

Vel - har funnet ut enda litt til siden sist... Testet ved å laste ned en h.264-trailer fra http://www.h264info.com/clips.html, og spille av i WMP - egenskapene viste at video ble dekodet med "Pinnacle H.264 Decoder" og lyd med "Pinnacle(dicas) MPEG-4 Audio Decoder". Altså er H.264-dekoding aktivert, og TV Center Pro viser følgelig ikke korrekt informasjon. Har da en sterk mistanke om at jeg ikke får utnyttet dekodermulighetene på skjermkortet, og at CPU tar all belastning.

 

Noen som er uenig/enig i dette - og som kan tipse om det er mulig å få skjermkortet til å ta dekoderjobben?

 

btw - WMP ga ingen lyd med ovennevnte kodeker. VLC spilte imidlertid både bilde og lyd feilfritt vha avc1 og mp4a-kodekene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bruker du siste TVC Pro? Det er 4.99

Jepp! Erstattet 4.94 med 4.99 for et par-tre dager siden. Informasjonen fra 4.99 synes mye mer pålitelig enn den fra 4.94.

 

Pröv dette å sjekk om H.264 står aktiv da.

MPEG2-forhåndsvisning og -inspilling er aktivert

DivX-inspilling er aktivert

Sony PSP-/Apple IPod-innspilling prøveperioden utløper om 13 dager.

--Klikk på "Kjør" for å kjøpe nå.

AC3 til stereo downmix prøveperioden utløper om 13 dager.

--Klikk på "Kjør" for å kjøpe nå.

HDH.264-forhåndsvisning er aktivert

DistanTV er en demoegenskap.

--Klikk på "Kjør" for å kjøpe nå.

 

Som du ser har jeg aktivert de codecene som var gratis å aktivere gjennom kjøpet av nanoStick'en - her viser altså TVC Pro korrekt informasjon (eneste småpussige er begrepet "forhåndsvisning", synes å være et kuriøst resultat av maskinoversettelse...)

 

Du har en benchmark mulighet i TVC Pro, og et kommentar felt under om systemet ditt er kapabel å kode av H.264. Hva står det der?

Systemet ditt kan fint kjøre TVCenter Pro for å se live-TV

--For TV-opptak og TimeShifting kan den beste kvaliteten brukes:DVD

--DivX-opptak støttes fullt ut

--Systemet ditt er i stand til å dekode DVB H264-streams.

--Systemet ditt er i stand til å omkode HD MPEG-streams.

 

4.99 ser jo da veldig positiv ut - mens 4.94 fortalte meg at systemet mitt dessverre ikke kunne dekode H.264, samtidig som TVC Pro viste H.264 sendingene i bakgrunnen... (4.94 nevnte noe om at jeg trengte en dobbelkjerne-prosessor med minimum 3 GHz, tror jeg - har en enkelkjerne med Hyper threading og 3.4 GHz)

 

Ting fungerer stort sett greit, altså. Sliter egentlig bare med tre ting:

1) Underteksting har en tendens til å forsvinne etter en stund

2) Lyden blir av og til hakkete (og det kan være innbildning, men det virker som 4.99 er verre her enn 4.94).

3) Er temmelig sikker på at jeg ikke får benyttet H.264 dekoding i maskinvare på skjermkortet - alt arbeid må gjøres av CPUen. Den ligger fortsatt mesteparten av tiden med en belastning mellom 20%-30% når TVC Pro kjører TV-fremvisning. At temperaturen på skjermkortet holder seg jevn og kjølig er en ytterligere en indikasjon på at det ikke tar på seg ekstraoppgaver...

 

3) bekreftes også av en dialog jeg hadde med Pinnacle support - fikk der opplyst at Pinnacles decoder var ikke designet for å utnytte maskinvaredekoding av H.264. Da jeg spurte om TVC Pro vil kunne fungere med en tredjeparts dekoder som støttet maskinvaredekoding (feks CyberLinks), var svaret: vet ikke. Kan hende jeg prøver å finne det ut med praktisk testing selv, men det blir i så fall kun dersom høsten skulle bli særdeles regnfull, kjedelig og jeg får mye tid til overs (hvilket ikke er særlig sannsynlig).

 

Edit: leif

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei. Jeg har installert PCTV Hybrid Pro Stick (340e), H.264-koding/-dekoding er aktivert, DVB-T TV kanaler har blitt funnet, men jeg får ikke se på DVB-T TV kanaler. Når jeg går på innstillinger - maskinvare, får jeg bilde: kan ikke starte forhåndsvisning: another input is currently in use. Hva gjør jeg galt? Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Bruker du siste TVC Pro? Det er 4.99

Jepp! Erstattet 4.94 med 4.99 for et par-tre dager siden. Informasjonen fra 4.99 synes mye mer pålitelig enn den fra 4.94.

En liten oppdatering...

 

Har med jevne mellomrom bedt TVC Pro 4.99 se etter oppdateringer, og alltid fått beskjed om at jeg har nyeste versjon. For noen dager siden googlet jeg tilfeldigvis etter annen informasjon, og fant at versjon 5.4 var utgitt - så jeg antar det har vært en del oppdateringer jeg har gått glipp av... Ikke særlig bra av Pinnacle, synes jeg.

 

Nåvel, bestemte meg for å oppgradere, og fant denne siden. Siden jeg er i Europa, klikket jeg på 5.4.1 linken og havnet da på denne siden. Det så jo bra ut, nanoStick e73 står jo nevnt og allting! Men oppsann - må jeg laste ned en zip-fil på 682 MB?!? Svarte.

 

OK - med kapasiteten på denne siten tok altså nedlasting ca 3 timer... Dette er uhyre dårlig.

 

Neste steg var å pakke ut og brenne ISO-fila til CD. Det viste seg å være en bløff, for utpakket var fila større enn en normal CD-plate (og det var nok derfor filnavnet inneholdt "DVD" istedet for "CD"). Vel, siden jeg ikke hadde forutsett denne bløffen, hadde jeg ingen DVD-plate å brenne. Lastet derfor ned Win XP Virtual CD Control Panel (meget uvanlig til MS å være, et knøttlite program som funker kjapt og greit) og da jeg fant ut at det var best å utelate mellomrom i path'en, ble det slutt på feilmeldingene, og mounting av ISO-fila gikk greit.

 

Da kunne jeg endelig avinstallere 4.99, restarte, mounte ISO-fila som en CD og kjøre installering av 5.4.1. Registreringsnøkkelen var tatt vare på, så det viste seg å være bortkastet tid å lete opp den opprinnelige eska med den informasjonen - det var bare å trykke OK på et ferdigutfylt skjema. TVC Pro 5.4 startet, søkte opp kanaler og så ryddet jeg litt i dem.

 

Var så resultatet verdt timevis med venting, banning og arbeid? NIKS! Den gode nyheten er at kanalskifte skjer mye hurtigere og renere, og bildet er i hvertfall ikke verre (det er slett ikke dårlig). Men både lyd og tekstefunksjon er betraktelig verre med denne versjonen enn den var på 4.99. Der 4.99 startet med ren lyd som gradvis kunne bli mer og mer "skurrete", begynner skurringen så å si umiddelbart med 5.4. Den synes også å miste taket på tekstingen my fortere.

 

Pinnacle har med andre ord forverret det som var verst fra før, og forbedret noe som jeg strengt tatt levde godt med. Til TV-bruk synes dette produktet nå bortimot ubrukelig, men som opptaker til hardisk funker det greit. Det er ingen problemer med verken bilde, lyd eller teksting dersom man spiller av opptakene i VLC. Begynner nesten å lure på om Pinnacle er ute av stand til å få på plass en skikkelig kodek for aac?

 

Lengter tilbake til de analoge dagene og Hauppauge-løsningen min - aldri noe tull der. Et lite spørsmål til slutt: Er det i det hele tatt noen her som har fått nanoStick og/eller TVC Pro til å funke tilnærmet prikkfritt i mer enn en time?

Lenke til kommentar
... Den gode nyheten er at kanalskifte skjer mye hurtigere og renere, og bildet er i hvertfall ikke verre (det er slett ikke dårlig). Men både lyd og tekstefunksjon er betraktelig verre med denne versjonen enn den var på 4.99. Der 4.99 startet med ren lyd som gradvis kunne bli mer og mer "skurrete", begynner skurringen så å si umiddelbart med 5.4. Den synes også å miste taket på tekstingen my fortere. ...

En liten oppdatering om oppdateringen...

Den gode og de dårlige nyhetene henger sammen, så vidt jeg nå kan skjønne - begge deler kommer av at Pinnacle har minimert buffereren for å håndtere mediastreamen til godt under sultegrensa. Det blir rett og slett for mye fluktuasjoner i strømmen uten et tilstrekkelig utjevnende basseng.

 

Løsning: Kjør Pause (timeshift) på TV-sendingen i 5 sekunder før du trykker Play igjen - da etablerer du en 5 sekunders buffer på harddisken, og lyd og tekst greier seg godt. Det litt teite er at du må kjøre Pause-Play-rutinen hver gang du skifter kanal...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...