Gå til innhold

hvilket kamera av disse er best?


Anbefalte innlegg

har hørt noen si på forumet at jeg skal styre unna sony!

det er ikke et bra valg sier de.

er dette fakta?

Du har nesten garantert ikke hørt det så bastant... Sony har ikke noen dårlige speilreflekskameraer, men en tid kostet de litt mer enn det smakte sammenliknet med de hardeste konkurrentene. Det har blitt bedre - og du bør vurdere dem som alle andre...

okey.

jeg kommer til å kjøpe A350 jeg. trur jeg, mest sansynlig.

men den minne brikken som følger med A350 er den stor i størelse?(ikke gb)

Om du skal ha A350 så styr gjerne unna kit objektivet Sony 18-70mm f/3.5-5.6 DT

Den optiske kvaliteten er ganske dårlig og ifølge tester ikke godt nok til A350 som har oppløsning på 14mpix.

Les testene selv

http://www.dpreview.com/lensreviews/sony_18-70_3p5-5p6_m15/

 

http://photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-...lab-test-report

ok. er dene linsa med i japanphoto sit tilbud?? link på toppen av siden

Ja det er det nevnte Sony objektivet.

 

 

I Fotografi nr. 2-08 ble dette objektivet testet og der ble det konkludert med at det holder seg fint sammenlignet med konkurrentene og siden det koster så lite er det verd hver krone.

 

Jeg har selv brukt dette kit-objektivet en del på A100 og det yter slett ikke ille, spesielt ikke i den vide enden. Som nybegynner tror jeg nok dette objektivet holde i massevis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for alle svar folkens..

har bestemt meg og har gått for sony A350.

håper jeg blir fornøyd.

 

klarte ikke å besteme meg for enten 450D eller A350 så jeg tok mynt og krone xD

 

og helt til slutt:

hva var det som kom førs av A300 og A350??

Endret av creaT
Lenke til kommentar
takk for alle svar folkens..

har bestemt meg og har gått for sony A350.

håper jeg blir fornøyd.

 

klarte ikke å besteme meg for enten 450D eller A350 så jeg tok mynt og krone xD

 

og helt til slutt:

hva var det som kom førs av A300 og A350??

A300 og A350 ble lansert samtidig.

 

Tom

Lenke til kommentar
takk for alle svar folkens..

har bestemt meg og har gått for sony A350.

håper jeg blir fornøyd.

 

klarte ikke å besteme meg for enten 450D eller A350 så jeg tok mynt og krone xD

 

og helt til slutt:

hva var det som kom førs av A300 og A350??

Krone og mynt :thumbup:

Det er en like grei å bestemme seg på.

Jeg har fått med meg at noen har klaget på det objektivet, men et kan jo også skyldes avvik i produksjonen. Det er jo velkjent i prisklassen. Jeg kan ikke huske at det fikk så mye kritikk da det het Minolta, så kan det ha blitt dårlig i mellomtiden? Jeg tviler litt på det. Det sies av de med erfaring at det må stoppes litt ned før det er skikkelig skarpt, men det må de fleste andre også. Den var i alle fall regnet som klart bedre enn den gamle 18-55 fra Canon (uten IS). Den har jo også litt flere mm i den lange enden. Om det ikke er skikkelig skarpt på full blender, så bør du kjøpe noe mer i etterkant. Det virker som om du har tenkt å ha foto som en seriøs hobby, og da er ikke Sony noe dårlig valg. Greit nok, det finnes mer brukt til Canon og Nikon på det norske markedet. Men på ebay finner du hauger av flott Minolta-optikk til rimelige priser. Ofte blir beercan nevnt som utrolig god valuta for pengene, og jeg har svært god erfaring med Minoltas fastoptikk.

 

Jeg har ingen motforestillinger, men det har jeg heller ikke til Eos 450D.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Ville bare slenge meg på og si at jeg kjøpte dette kameraet for et par måneder siden. Jeg er meget fornøyd og har ingenting å usette på det igrunn.

Det blir vel ofte litt sånn for nybegynnere at det kanskje tar litt tid før man innser begrensningene til utstyret man har kjøpt. Man vet på en måte ikke hva man "går glipp av".

 

Valgte selv a350'en på anbefalning fra en arbeidskollega, ellers så var det nok mer eller mindre tilfeldig. Hadde jo en liten innvirkning nettopp det at det ikke er et så uhyre vanlig kamera enda, slik som Canon og Nikon er(man kan jo da selvfølgelig spørre seg om det er en grunn til at "alle" har det, men men).

 

I tillegg er det et vell av eldre Minolta objektiver som man får kjøpt i alle prisklasser. Uten at jeg er noen ekspert så synes jeg i alle fall at man får MYE for pengene (kvalitet vs. pris) ved å kjøpe nettopp eldre objektiver av denne typen.

 

Slik kan du opparbeide deg sakte men sikkert en ganske allsidig objektivpark uten at det koster deg skjorta.

 

Dette ble kanskje noe OT, men var bare noen tanker/tips.

Endret av tommis
Lenke til kommentar

jaja

da er kameraet kommet i hus. det ble et sony A350. må si meg at første inntrykket var bra. godt å holde i, men det som ikke var så bra var at jeg følte at jeg ikke kom skikelig inn til søkern. jeg ser litt inni og litt ut av søkarn, men dette er vel bare en vane sak.

ellers et kjempe kamera. ANBEFALES....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...