Gå til innhold

hvilket kamera av disse er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er som oftest lurt. Gi oss en liten liste over hvilke finesser og funksjoner du synes kamera bør ha. Glem megapiksler, og fokuser på funksjoner. Som nevnt er du best tjent med noen kameraer hvis du stiller krav om at liveview/skjermen skal være som på et kompakt digitalkamera. Er det værtetting og robust byggkvalitet velger du noe annet. Osv Osv

Lenke til kommentar
Det er som oftest lurt. Gi oss en liten liste over hvilke finesser og funksjoner du synes kamera bør ha. Glem megapiksler, og fokuser på funksjoner. Som nevnt er du best tjent med noen kameraer hvis du stiller krav om at liveview/skjermen skal være som på et kompakt digitalkamera. Er det værtetting og robust byggkvalitet velger du noe annet. Osv Osv

okey.

live view har ikke så mye og si for meg. men kan jo være kjekt å ha.

jeg vil ha et kamera som tar fine bilder. skal bruke kameraet mest til natur bilder, sport, "fest" bilder.

vil ha et kamera som holder i noen år...

har tenkt å tjene litt penger ved å ta bilder og selge di.;D

 

så d står mellom A350 og 450D!

 

er d lurt å ha høy ISO på kameraet(100-3200)?

veit ikke helt vilket, men kommer til å bestile i dag:D

Endret av creaT
Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg kamerabasert bildestabilisering, pga at da får jeg bildestabilisering på alle objektiv. Så lenge ergonomien er på plass hadde antakeligvis det vært avgjørdene for mitt valg. Dette er min mening, andre gjør andre vurderinger.

 

Uansett hvilket kamera du velger vil du få et verktøy du vil bruke lang tid på å vokse fra (om du noen gang vokser fra det). Velg det du har mest lyst på. Det som er viktig ved høy ISO er hvor mye bildestøy det er og hvordan den framtrer. I praksis vil du antakeligvis svært sjelden benytte iso over 800.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
har hørt noen si på forumet at jeg skal styre unna sony!

det er ikke et bra valg sier de.

er dette fakta?

Du har nesten garantert ikke hørt det så bastant... Sony har ikke noen dårlige speilreflekskameraer, men en tid kostet de litt mer enn det smakte sammenliknet med de hardeste konkurrentene. Det har blitt bedre - og du bør vurdere dem som alle andre...
Lenke til kommentar
har hørt noen si på forumet at jeg skal styre unna sony!

det er ikke et bra valg sier de.

er dette fakta?

Du har nesten garantert ikke hørt det så bastant... Sony har ikke noen dårlige speilreflekskameraer, men en tid kostet de litt mer enn det smakte sammenliknet med de hardeste konkurrentene. Det har blitt bedre - og du bør vurdere dem som alle andre...

okey.

jeg kommer til å kjøpe A350 jeg. trur jeg, mest sansynlig.

men den minne brikken som følger med A350 er den stor i størelse?(ikke gb)

Endret av creaT
Lenke til kommentar
har hørt noen si på forumet at jeg skal styre unna sony!

det er ikke et bra valg sier de.

er dette fakta?

Sony satser seriøst i speilrefleksmarkedet, de har mye interessante ideer og bra optikk. Sony sin speilrefleksavdeling er egentlig bare den gamle speilrefleksdivisjonen til Konica-Minolta under nytt navn. De bruker den samme fatningen, og gamle KM-objektiver fungerer bra på Sony-kameraer.

 

Der Sony har fått en del pepper er på støybehandling ved høy ISO. Sony-kameraer har generelt mer støy på høy iso enn andre produsenter. Bildekvaliteten på lavere iso-verdier er upåklagelig.

 

Personlig, så liker jeg ikke Sony som konsern på grunn av en del av forretningspolitikken deres. Men det er en personlig etisk vurdering, og har ingenting med kvaliteten på produktene deres å gjøre.

Lenke til kommentar
Sony bruker vel CF i tillegg til MS, så det skulle gå brillefint. Korriger meg hvis jeg tar feil.
300 og 350 har vel bare CF-slot, men du kan bruke memory stick med adapter (men hvorfor noen skulle ønske å gjøre det skjønner ikke jeg).

 

Alpha 700 tror jeg har slots for begge deler.

Lenke til kommentar
Sony bruker vel CF i tillegg til MS, så det skulle gå brillefint. Korriger meg hvis jeg tar feil.
300 og 350 har vel bare CF-slot, men du kan bruke memory stick med adapter (men hvorfor noen skulle ønske å gjøre det skjønner ikke jeg).

 

Alpha 700 tror jeg har slots for begge deler.

men på japanphoto står det at det støter CF | og CF ||, men d står ikke noe om CF |||.

har det noe å si?

 

 

kjap auto focus med live view, betyr det at de ikke er noe kjapt uten live view det?

Endret av creaT
Lenke til kommentar
har hørt noen si på forumet at jeg skal styre unna sony!

det er ikke et bra valg sier de.

er dette fakta?

Du har nesten garantert ikke hørt det så bastant... Sony har ikke noen dårlige speilreflekskameraer, men en tid kostet de litt mer enn det smakte sammenliknet med de hardeste konkurrentene. Det har blitt bedre - og du bør vurdere dem som alle andre...

okey.

jeg kommer til å kjøpe A350 jeg. trur jeg, mest sansynlig.

men den minne brikken som følger med A350 er den stor i størelse?(ikke gb)

Om du skal ha A350 så styr gjerne unna kit objektivet Sony 18-70mm f/3.5-5.6 DT

Den optiske kvaliteten er ganske dårlig og ifølge tester ikke godt nok til A350 som har oppløsning på 14mpix.

Les et par tester selv

http://www.dpreview.com/lensreviews/sony_18-70_3p5-5p6_m15/

 

http://photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-...lab-test-report

Endret av Napoleon XIV
Lenke til kommentar
har hørt noen si på forumet at jeg skal styre unna sony!

det er ikke et bra valg sier de.

er dette fakta?

Du har nesten garantert ikke hørt det så bastant... Sony har ikke noen dårlige speilreflekskameraer, men en tid kostet de litt mer enn det smakte sammenliknet med de hardeste konkurrentene. Det har blitt bedre - og du bør vurdere dem som alle andre...

okey.

jeg kommer til å kjøpe A350 jeg. trur jeg, mest sansynlig.

men den minne brikken som følger med A350 er den stor i størelse?(ikke gb)

Om du skal ha A350 så styr gjerne unna kit objektivet Sony 18-70mm f/3.5-5.6 DT

Den optiske kvaliteten er ganske dårlig og ifølge tester ikke godt nok til A350 som har oppløsning på 14mpix.

Les testene selv

http://www.dpreview.com/lensreviews/sony_18-70_3p5-5p6_m15/

 

http://photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-...lab-test-report

ok. er dene linsa med i japanphoto sit tilbud?? link på toppen av siden

Lenke til kommentar
har hørt noen si på forumet at jeg skal styre unna sony!

det er ikke et bra valg sier de.

er dette fakta?

Du har nesten garantert ikke hørt det så bastant... Sony har ikke noen dårlige speilreflekskameraer, men en tid kostet de litt mer enn det smakte sammenliknet med de hardeste konkurrentene. Det har blitt bedre - og du bør vurdere dem som alle andre...

okey.

jeg kommer til å kjøpe A350 jeg. trur jeg, mest sansynlig.

men den minne brikken som følger med A350 er den stor i størelse?(ikke gb)

Om du skal ha A350 så styr gjerne unna kit objektivet Sony 18-70mm f/3.5-5.6 DT

Den optiske kvaliteten er ganske dårlig og ifølge tester ikke godt nok til A350 som har oppløsning på 14mpix.

Les testene selv

http://www.dpreview.com/lensreviews/sony_18-70_3p5-5p6_m15/

 

http://photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-...lab-test-report

ok. er dene linsa med i japanphoto sit tilbud?? link på toppen av siden

Ja det er det nevnte Sony objektivet.

Lenke til kommentar
men på japanphoto står det at det støter CF | og CF ||, men d står ikke noe om CF |||.

har det noe å si?

Du blander CompactFlash-standarder med SanDisk sine betegnelser. Extreme-III er bare betegnelsen på en serie med minnekort fra SanDisk (det finnes også Extreme-III SD-kort). CompactFlash type I og II er standarder for hvordan CF-kort skal konstrueres. Eller sagt på en annen måte: Sandisk Extreme III CompactFlash er et Type I CompactFlash-kort.

 

EDIT: Type I er 3,3mm tykke, Type II er 5mm, jeg forvekslet dem først.

 

kjap auto focus med live view, betyr det at de ikke er noe kjapt uten live view det?
Det betyr at kameraet bruker den samme autofokusmekanismen uavhengig av hvorvidt du bruker liveview eller ser gjennom søkeren. Andre produsenter sine liveviewløsninger krever enten at kameraet vipper ned speilet for å fokusere, eller bruker kontrastdetekterende autofokus som er mye tregere enn den fasedetekterende autofokusmekanismen som brukes ellers. Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
men på japanphoto står det at det støter CF | og CF ||, men d står ikke noe om CF |||.

har det noe å si?

Du blander CompactFlash-standarder med SanDisk sine betegnelser. Extreme-III er bare betegnelsen på en serie med minnekort fra SanDisk (det finnes også Extreme-III SD-kort). CompactFlash type I og II er standarder for hvordan CF-kort skal konstrueres og kommunisere. Eller sagt på en annen måte: Sandisk Extreme III CompactFlash er et Type II CompactFlash-kort.

 

kjap auto focus med live view, betyr det at de ikke er noe kjapt uten live view det?
Det betyr at kameraet bruker den samme autofokusmekanismen uavhengig av hvorvidt du bruker liveview eller ser gjennom søkeren. Andre produsenter sine liveviewløsninger krever enten at kameraet vipper ned speilet for å fokusere, eller bruker kontrastdetekterende autofokus som er mye tregere enn den fasedetekterende autofokusmekanismen som brukes ellers.

okey takk for bra svar

så jeg kan bruke dette minne korte: CF extreme |||

Lenke til kommentar
men på japanphoto står det at det støter CF | og CF ||, men d står ikke noe om CF |||.

har det noe å si?

Her blander du litt. Compact flash kommer i 2 tykkelser, CF-I og CF-II (Det var PCMCIA som kom i 3 størrelser). SanDisk Extreme III har ingenting med fysisk størrelse å gjøre; det er bare en benevnelse fra SanDisk, De har også Ultra II og Extreme IV.

 

kjap auto focus med live view, betyr det at de ikke er noe kjapt uten live view det?

Det er like raskt med live-view som uten. De andre dSLR merkene har en tregere og/eller mer knotete måte å fokusere på når du bruker LiveView. Fordel Sony med andre ord.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...