Gå til innhold

HTPC + Canal Digital Kabel = A World of Pain

Anbefalte innlegg

Nuvel, jeg har dette oppsettet og ønsker å kjøre digital TV.

Jeg har anskaffet FloppyDVB (FireDVB for intern bruk i PC), et Canal Digital abonnement,

programvare, en HD-klar PC (NVidia 8500 grafikkort, dual core Intel, 2GB RAM, XP-mediasenter) og alle programmer som fins.

Dette virker sånn av og til når det er fint vær og medvind og den kosmiske strålingen er med oss.

Til nå har jeg prøvd SageTV, DVBViewer og et par andre programmer. Det er ikke akkurat stabilt eller brukervennlig. SageTV er ikke så ille når det bare vil virke. For eksempel så hadde det vært fint om det kunne starte når PC-en booter, men det funker ikke (krasjer). Fikk en stund inn TV2's Sports HD kanaler og kunne se fotball-EM i HD (!). Men i går var det slutt på det. Når det fungerte så fikk jeg enten lyd på HD-kanalene eller lyd på de andre kanalene (avhengig av hvilket filter som var valgt i SageTV), ikke begge deler.

Fjernkontroll er et eget kapittel. Har ikke fått noe til fungere der. Det fulgte med fjernkontroll til kabinettet og til FloppyDVB (samt de to andre digital-tv kortene som jeg prøvde før jeg kjøpte FloppyDVB), men har tilgode å få noe til å fungere. Så nå er det mus og tastatur, ikke spesielt brukervennlig når man skal se TV.

Er det noen som har Canal Digital kabel og har fått til et brukervennlig (vi snakker ikke teknologikyndige barn og voksne her) HTPC opplegg som fungerer?

Mottar gjerne tips om programvare og eller hardware som fungerer.

Min konklusjon så langt at dette er teknologi som på ingen måte er klart for et massemarked :)

Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ble enden på visa for trådstarter? Må uansett kjøpe meg en dekoder for å få inn bedre signaler, synes heller det er bedre med et tv-kort da, forutsatt at jeg KLARER å få lyd, bilde og generell programvare til å fungere smooth.

Lenke til kommentar

Hei

jeg bruker samme kort mot Canal Digital, og får det til å fungere fint.

Bruker Windows Media Center som program.

Hadde endel problemer tidligere, men etter å ha lagt inn nyeste firmware og drivere så fungerer det fint. Det kan du laste ned her www.digital-everywhere.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...