Nessi Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hei. Skal nå flytte inn i ett hus som ikke har internet tilgang, og det tar fort 2 uker før jeg får installert den. Derfor får jeg låne internetten av foreldrene mine som bor 100meter unna, men jeg lurer på om noen kan anbefale en billig antenne som kan monteres og der jeg kan få ok signal. Det er snakk om 100meter med skog, ganske tett skog. Og ruteren er en ASUS trådløs ruter som begynner å bli noen år. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 100 meter er omtrent maks grensen for en cat 5 kabel. Siden det er tett skog så vil kanskje en kabel være en bedre løsning i 14 dager.En som ikke er beregnet til utendørs bruk. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 hmmm, 100meter lang kabel gjennom skogen tror jeg ikke er så lurt, det er foreksempel en del dyr som går i denne skogen såvidt:P vært litt merkelig om en elg hadde tullet seg inn i kabelen. Hva med en direksjonal 14dbi antenne som blir montert på veggen, ville ikke denne fungere over 80-100meter? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hvis du stifter den fast til trærne i ca 3 meters høyde burde det vel fungere i 14 dager. Værre er det hvis en bjørn klatrer opp i treet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå