Gå til innhold

Problemer med HighPoint RR 3520 RAID kontroller

Anbefalte innlegg

Har problemer med raid kontrolleren min, en HighPoint RocketRaid 3520. Har hatt disse problemene siden jeg fikk den. Kjører 4x Samsung F1 1TB i RAID 6

* Programvare for å kontrollere kontrolleren vil ikke instaleres. Lykkes før helgen å instalere et nettbasert styringssystem

* Ved last av kontrolleren fryser hele systemet.

* Tok en test før helgen for å se om all data er intakt. Dette feilet etter 1,2%.

* Rebuild feiler

Loggen jeg får fra det nettbaserte programmet:

th_22264_Event_122_372lo.jpg

Dataen som er på kontrolleren er veldig verdifull...

Er kontrolleren defekt og må sendes inn?

Endret av Håkki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det :p

Skal oppgradere til vista 64 etter sommeren etter at jeg har oppgradert CPUen. Ligger 4GB ved siden av meg her som venter på å bli lagt til maskinen.

Kontrolleren piper før OS boot så jeg tror ikke det vil funke :s

Lenke til kommentar
Kan ikke komme med noen gode nyheter. Har funnet noen korrupte filer på RAIDen. Liker det DÅRLIG!

Hvis loggen er korrekt så er det bad sectors på en av F1 diskene dine og ikke kontrolleren det er noe galt med.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om det er noe hjelp, men har selv en 750GB Samsung disk som oppfører seg merkelig. Ved mye I/O til disken, så går den greit i starten av en kopieringsjobb, for så å bli treigere og treigere. 2 copy jobber samtidig er helt bortkastet. Blir aldri ferdig!

Kan det være noe bugs i driverne til samsung's nyere disker?

Disken har 32MB ram!

Andre med Samsung disker med samme erfaring?

Systemet mitt er en 2003 server. Tok en tilsvarende 750GB samsung disk i en XP installasjon, og der så det "normalt" ut. Skal med tiden forske mer på problemet, men har foreløpig ikke hatt tid.

Lenke til kommentar

Rart...

Men si at det er noe galt med den ene disken min. Selv om den feiler så skal ikke hele systemet fryse.

Nå kan jeg ikke logge på RAID kontrolleren lengre for å se loggen igjen. Mulig det er et problem med både kontrolleren og den ene disken.

Noen ideer?

Hadde HE103UJ vært et bedre valg til RAIDen?

Lenke til kommentar

Jeg ville sendt mail, evt. ringt til supportavdelingen til de som har laget raid kontrolleren, andre ting som kan gjøres er jo å sende kontrolleren i retur og si at du har mistanke om at den er defekt, da den oppfører seg (for å si det forsiktig) merkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...