tore- Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Skal installere debian nå, og skal snart bestille et nytt gfx kort. Det jeg lurer på er om hvorvidt ATI eller Nvidia er best på spillytelse med tanke på drivere vs. gfxkort Erfaringer? Også, har fått høre at install av nvidia drivere er peace of cake, men hvordan er dette med ATI? Danke schôn... Så er lite spørsmål på slutten, skal ha dualboot med win2k m/ fat32 partisjoner... Win2k installeres vel til slutt hvis jeg ikke tar feil? Eller først? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Skal installere debian nå, og skal snart bestille et nytt gfx kort.Det jeg lurer på er om hvorvidt ATI eller Nvidia er best på spillytelse med tanke på drivere vs. gfxkort Erfaringer? Også, har fått høre at install av nvidia drivere er peace of cake, men hvordan er dette med ATI? Jeg har absolutt ingen erfaring med ATI. Men nvidia sine drivere er lette å installere, og yter veldig bra. Det er ihvertfall min erfaring. Jeg får ca samme ytelse som i Windows. Kanskje litt bedre i noen sammenhenger Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 ATi sleit med driverene før, men dette er heldigvis en ting som hører fortiden til. For øyeblikket gir ATi deg de desidert beste grafikkortene på markedet, og innstallasjon av drivere er like lett som med nVidia. Så ATi vil jeg si. Men, nå ser jeg jo at du skal ha linux. Da tror jeg nesten nVidia vil være bedre, da de har optimaliserte drivere for linux. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 ATI, men det er som noen sier at muligen har nVidia har bedre drivere til linux. Men hva slags dualboot skal du ha? Hvis ikke linux ville jeg klart gått for ATI. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Vel det er ikke så mye annet å si enn at NV er best på Linux driver så jeg er veldig enig med Alastor der,Ati blir sikkert bedre etter hvert på de driverne også men siden du skal kjøre Linux "So stick with NV" Lenke til kommentar
tore- Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Har som dere sier hørt mye bra om nvidia... Går nok for debian og win2k eller win98... Kanskje jeg ikke trenger win2k i det hele tatt ATI har så vidt meg bekjent linux spesifiserte drivere: http://www.ati.com/support/drivers/linux/r...ee&cmdNext=Next Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hvorfor er spillytelse så viktig når du har linux? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Vel skal du ikke bruke Linux til å spille,men bruke Win 98-NT 2000 så er det vel ingen tvil om hvilket kort du skal gå for,det må bli Ati. Men synes du bør klarlegge om du skal bruke Linux under spill. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hvorfor er spillytelse så viktig når du har linux? Av samme grunn som under Windows vil jeg tro! Lenke til kommentar
tore- Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg skal spille under linux, men man vet aldri om det er noe man trenger i windows... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå