Gå til innhold

Spillytelse: Nvidia vs. ATI

Anbefalte innlegg

Skal installere debian nå, og skal snart bestille et nytt gfx kort.

Det jeg lurer på er om hvorvidt ATI eller Nvidia er best på spillytelse med tanke på drivere vs. gfxkort

Erfaringer? Også, har fått høre at install av nvidia drivere er peace of cake, men hvordan er dette med ATI?

Danke schôn...

Så er lite spørsmål på slutten, skal ha dualboot med win2k m/ fat32 partisjoner... Win2k installeres vel til slutt hvis jeg ikke tar feil? Eller først?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal installere debian nå, og skal snart bestille et nytt gfx kort.

Det jeg lurer på er om hvorvidt ATI eller Nvidia er best på spillytelse med tanke på drivere vs. gfxkort

Erfaringer? Også, har fått høre at install av nvidia drivere er peace of cake, men hvordan er dette med ATI?

Jeg har absolutt ingen erfaring med ATI. Men nvidia sine drivere er lette å installere, og yter veldig bra. Det er ihvertfall min erfaring. Jeg får ca samme ytelse som i Windows. Kanskje litt bedre i noen sammenhenger ;)

Lenke til kommentar

ATi sleit med driverene før, men dette er heldigvis en ting som hører fortiden til. For øyeblikket gir ATi deg de desidert beste grafikkortene på markedet, og innstallasjon av drivere er like lett som med nVidia.

Så ATi vil jeg si.

Men, nå ser jeg jo at du skal ha linux. Da tror jeg nesten nVidia vil være bedre, da de har optimaliserte drivere for linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...