Khaffner Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 For en stund siden kjøpte jeg et Powercolor Radeon HD3450 som skulle erstatte PNY Geforce 7300GS. Sist jeg prøvde 3450'en ville ikke PC-en starte, diagnosen var at strømforsyningen på 270W ikke var nok. Idag fikk jeg ny strømforsyning på 350W og den samme feilen oppstår. Men 7300GS'en fungerer like fint som før. Hva er galt? Fortsatt for dårlig strømforsyning? Er grafikkortet ødelagt? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 rekner med du har satt i den 6-pins strømkontakten i skjermkortet.... Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 3450 trenger ikke noe ekstastrøm Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) E.C. har rett. Jeg avinnstallerte driverne til det forrige skjermkortet før jeg prøvde også. Når jeg starter PC-en snurrer vifter, men intet bilde på skjermen, og ingen lyd i harddiskene. Resten av PC-en står i profilen. Noen som kan hjelpe? edit: Denne PSU-kalkulatoren Mente jeg trenger 187W, og jeg har nesten det dobbelte Endret 16. juni 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg leste et sted på forumet at VIA-brikkesett ikke takler PCI Express 2.0 så godt, er dette tilfelle her? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Tror ikke at det er tilfellet. PCI-e 1.1 og 2.0 er bakoverkompatible og 3450 er ikke nær grensen for verken PCI-e 1.1 (x16) eller 2.0(x16) Har du prøvd kortet i en annen PC? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Har ikke prøvd det i en annen pc enda. Hva må jeg gjøre om det virker i en annen pc? Hva må jeg gjøre om det ikke virker? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Om det ikke virker i en annen PC som ellers fungerer med et annet kort, så er nok selve kortet defekt, da får du sende det tilbake igjen. Om det fungerer, så kan det hende at hovedkortet ditt ikke vil fungere sammen med skjermkortet Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det stemmer at VIA kan ha problemer med PCIe 2.0-kort. Da f.eks 8800GT kom, var det en del hovedkort som ikke fungerte sammen med det, med mindre man flashet BIOS på skjermkortet. Godt mulig det er tilfellet her, men forsøk først kortet i en maskin der det er mest sannsynlig at det vil fungere. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Noen hovedkort trenger også en BIOS flash for å funke med nyere skjermkort. Sjekk om det er noen oppdatering tilgjengelig og vurder en flash om kortet funker i en annen PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå