Gå til innhold

Har jeg fått en ødelagt HD3450?

Anbefalte innlegg

For en stund siden kjøpte jeg et Powercolor Radeon HD3450 som skulle erstatte PNY Geforce 7300GS. Sist jeg prøvde 3450'en ville ikke PC-en starte, diagnosen var at strømforsyningen på 270W ikke var nok. Idag fikk jeg ny strømforsyning på 350W og den samme feilen oppstår. Men 7300GS'en fungerer like fint som før.

Hva er galt? Fortsatt for dårlig strømforsyning? Er grafikkortet ødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E.C. har rett. Jeg avinnstallerte driverne til det forrige skjermkortet før jeg prøvde også. Når jeg starter PC-en snurrer vifter, men intet bilde på skjermen, og ingen lyd i harddiskene. Resten av PC-en står i profilen.

Noen som kan hjelpe?

edit: Denne PSU-kalkulatoren Mente jeg trenger 187W, og jeg har nesten det dobbelte

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om det ikke virker i en annen PC som ellers fungerer med et annet kort, så er nok selve kortet defekt, da får du sende det tilbake igjen.

Om det fungerer, så kan det hende at hovedkortet ditt ikke vil fungere sammen med skjermkortet

Lenke til kommentar

Det stemmer at VIA kan ha problemer med PCIe 2.0-kort. Da f.eks 8800GT kom, var det en del hovedkort som ikke fungerte sammen med det, med mindre man flashet BIOS på skjermkortet. Godt mulig det er tilfellet her, men forsøk først kortet i en maskin der det er mest sannsynlig at det vil fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...