Acey Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Tenkte jeg skulle skaffe min bror en rimelig PC ved å oppgradere min gamle. Det jeg da har fra før er: Colors-it kabinett med 400W PSU (Tror det er en sata-kontakt, men ikke sikker) Skjerm, tastatur & mus (PS/2), DVD-rom (IDE) Det som ellers står i maskinen, er en AMD Athlon 1800+, 1 GB ram og skjermkort.. husker ikke hvilket. Det er disse komponentene jeg vil skifte ut. Tenkte som overskriften sier å skaffe nytt HK, CPU, RAM og GPU. Det hadde vært en fordel om det var 2 stk IDE-kontakter på hovedkortet sånn at det er plass til noen gamle harddisker, men det er ikke en nødvendighet. Systemet må klare å kjøre med en 400W PSU, som heller ikke har den nye kontakten som brukes på skjermkort (PCI-e?) Budsjett ca 1500, +/- Lurte på å bruke noe a`la kompletts oppgradering til 1175: 340187 - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2 1MB, BOXED 301116 - Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB 321979 - MSI K9VGM-V, VIA K8M890, Socket-AM2, m-ATX, DDR2, SATA, LAN, VGA, PCI-Ex16 og legge til et skjermkort, 8600GT eller noe. Noen innspill/forslag? Og dette skal være budsjett.. noen hundrelapper fra eller til går bra, men litt mer her og litt mer der blir fort mye penger.. så må prøve å holde budsjett Lenke til kommentar
Acey Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Forresten.. om noen har noe ca. tilsvarende å selge meg for en fornuftig penge, så er jeg selvsagt klar for det også! Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Har sett på noe tilsvarende, men en intel løsning. Handlevogn uten skjermkort Lenke til kommentar
Acey Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Den var ikke dum.. Intel er selvsagt helt OK, den med AMD var bare et utgangspunkt! Har du noe formening om et skjermkort som passer bra i forhold til ytelse på CPU/RAM? Minner om at PSU`en ikke har denne nye kontakten.. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det følger vanligvis med overgang for kontakter når man kjøper skjermkort fra gammel IDE til PCI-e. Jeg ville sett på HD 3850. Jeg ville prøvd å sikte høyere enn 8600 GT. Er du "uheldig" kan du bare klokke CPU til 2,4-2,5, og da er det greit å ha et skjermkort som holder følge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå