Gå til innhold

Budsjett oppgradering - HK, RAM, CPU, GPU

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skaffe min bror en rimelig PC ved å oppgradere min gamle.

Det jeg da har fra før er:

Colors-it kabinett med 400W PSU (Tror det er en sata-kontakt, men ikke sikker)

Skjerm, tastatur & mus (PS/2), DVD-rom (IDE)

Det som ellers står i maskinen, er en AMD Athlon 1800+, 1 GB ram og skjermkort.. husker ikke hvilket. Det er disse komponentene jeg vil skifte ut.

Tenkte som overskriften sier å skaffe nytt HK, CPU, RAM og GPU. Det hadde vært en fordel om det var 2 stk IDE-kontakter på hovedkortet sånn at det er plass til noen gamle harddisker, men det er ikke en nødvendighet.

Systemet må klare å kjøre med en 400W PSU, som heller ikke har den nye kontakten som brukes på skjermkort (PCI-e?)

Budsjett ca 1500, +/-

Lurte på å bruke noe a`la kompletts oppgradering til 1175:

340187 - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2 1MB, BOXED

301116 - Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

321979 - MSI K9VGM-V, VIA K8M890, Socket-AM2, m-ATX, DDR2, SATA, LAN, VGA, PCI-Ex16

og legge til et skjermkort, 8600GT eller noe.

Noen innspill/forslag?

Og dette skal være budsjett.. noen hundrelapper fra eller til går bra, men litt mer her og litt mer der blir fort mye penger.. så må prøve å holde budsjett :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den var ikke dum.. Intel er selvsagt helt OK, den med AMD var bare et utgangspunkt! :)

Har du noe formening om et skjermkort som passer bra i forhold til ytelse på CPU/RAM?

Minner om at PSU`en ikke har denne nye kontakten..

Lenke til kommentar

Det følger vanligvis med overgang for kontakter når man kjøper skjermkort fra gammel IDE til PCI-e.

Jeg ville sett på HD 3850. Jeg ville prøvd å sikte høyere enn 8600 GT. Er du "uheldig" kan du bare klokke CPU til 2,4-2,5, og da er det greit å ha et skjermkort som holder følge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...