Gunn@r Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Nå har jeg en liten utfordring til dere: Den bærbare maskinen funker ikke på det trådløse nettet hjemme. Jeg har en annen bærbar som funker utmerket. Maskinen som ikke funker på det trådløse hjemme, funker på andre trådløse nettverk, for eksempel på skolen og hos andre kamerater. Så den funker ikke hjemme, i motsetning til den andre laptopen. Men den funker "alle" andre plasser. Hva kan være problemet? Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Nå har jeg en liten utfordring til dere: Den bærbare maskinen funker ikke på det trådløse nettet hjemme. Jeg har en annen bærbar som funker utmerket. Maskinen som ikke funker på det trådløse hjemme, funker på andre trådløse nettverk, for eksempel på skolen og hos andre kamerater. Så den funker ikke hjemme, i motsetning til den andre laptopen. Men den funker "alle" andre plasser. Hva kan være problemet? hm...prøvd og koble ut den andre laptopen? altså koble ut den som funker og koble inn den som ikke funker... og hvilket opprativsystem kjører du? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Har selv opplevd at hvis du har to forskjellige nettverkskort, så vil de "kræsje", og den ene bare hele tiden tar internett signalene. Det du kan prøve på da, er det og deaktivere det andre, også prøve da. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Forsøk med annen kanal på router (lavere kanal). Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Forsøk med annen kanal på router (lavere kanal). men den andre laptopen funker jo...så da ska vel den første også gjøre det? Nå har jeg en liten utfordring til dere: Den bærbare maskinen funker ikke på det trådløse nettet hjemme. Jeg har en annen bærbar som funker utmerket. Maskinen som ikke funker på det trådløse hjemme, funker på andre trådløse nettverk, for eksempel på skolen og hos andre kamerater. Så den funker ikke hjemme, i motsetning til den andre laptopen. Men den funker "alle" andre plasser. Hva kan være problemet? hm...prøvd og koble ut den andre laptopen? altså koble ut den som funker og koble inn den som ikke funker... og hvilket opprativsystem kjører du? Har prøvd å koble vekk den andre laptopen (som det funker på), altså å deaktivert det trådløse nettverkskortet, uten at det hjalp no... Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Har selv opplevd at hvis du har to forskjellige nettverkskort, så vil de "kræsje", og den ene bare hele tiden tar internett signalene.Det du kan prøve på da, er det og deaktivere det andre, også prøve da. At æ deaktiverer det kabel-baserte nettverkskortet? Men PCen funker jo på andre trådløse nett Operativsystemet er forresten Windows XP Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 prøvd og resete ip og de derre der? kjør--->cmd--->ipconfig/release--->ipconfig/renew det hjalp for meg Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 prøvd og resete ip og de derre der? kjør--->cmd--->ipconfig/release--->ipconfig/renew det hjalp for meg Gjort det ørten ganger uten heldig resultat... Lenke til kommentar
netted Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 prøvd og resete ip og de derre der? kjør--->cmd--->ipconfig/release--->ipconfig/renew det hjalp for meg Gjort det ørten ganger uten heldig resultat... Har det samme problem, har du zyxel-router\modem? Jeg satte på en ekstra router , mulig kan oppgradere firmwaren. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Kan router være satt opp med MAC-adresse-filtrering, der MAC-adressen til det trådløse kortet ditt er sperret? - kjbu Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Kan router være satt opp med MAC-adresse-filtrering, der MAC-adressen til det trådløse kortet ditt er sperret? - kjbu Nope... prøvd og resete ip og de derre der? kjør--->cmd--->ipconfig/release--->ipconfig/renew det hjalp for meg Gjort det ørten ganger uten heldig resultat... Har det samme problem, har du zyxel-router\modem? Jeg satte på en ekstra router , mulig kan oppgradere firmwaren. Husker ikke åssen router\modem æ har...har fått det fra Ventelo... Lenke til kommentar
netted Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Du kan jo prøve å resette routeren, finnes nok en knapp å holde inne bak. Så kan du prøve å koble til kun med den pcn du har problemer med. Ps. du må muligens ha passord og brukernavn, å legge det inn på nytt i routeren Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Regner med du har testet med kabel direkte mellom PC og router? Lenke til kommentar
netted Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Tenkte på at kanskje hvis du har kryptert nettet ditt på en måte som ikke den pc´n takler. Wep eller Wap , krypteringa vil vel fjernes etter en resetting. Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Heisann Det du burde gjøre om du har win xp er å gjøre følgene: Gå inn på kontrollpanel. Sjekk at du har klassisk visning. Gå til nettverkstiloblinger. Høyere klikk på den trådløse kortet ditt. Øverst der har du sånne flipper/faner. Vel trådløst nett eller hva den heter. Så sletter du alle de trådløse nettverkene du har lagret i den lista over trådløse nett der. Trykk så ok og prøv å koble deg til det trådløse nettet ditt på nytt. VOILA, det vil nok fungere:D Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Heisann Det du burde gjøre om du har win xp er å gjøre følgene: Gå inn på kontrollpanel. Sjekk at du har klassisk visning. Gå til nettverkstiloblinger. Høyere klikk på den trådløse kortet ditt. Øverst der har du sånne flipper/faner. Vel trådløst nett eller hva den heter. Så sletter du alle de trådløse nettverkene du har lagret i den lista over trådløse nett der. Trykk så ok og prøv å koble deg til det trådløse nettet ditt på nytt. VOILA, det vil nok fungere:D hehe nei sorry men det var ikke så enkelt Regner med du har testet med kabel direkte mellom PC og router? ja det funker utmerket Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Resett router til fabrikk-innstillinger, du. Lenke til kommentar
netted Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Resett router til fabrikk-innstillinger, du. yepp det vil gjøre susen Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Resett router til fabrikk-innstillinger, du. yepp det vil gjøre susen Gjorde susen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå