Laughing Madcap Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Og sangen Metaphor av In Flames. Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) -Within Temptation (f.eks Mother Earth-albumet) Se filmen hos Youtube -Black Label Society, albumene The Blessed Hellride, og spesielt Hangover Music Vol. VI. Se filmen hos Youtube (drit i "videoen", er musikken jeg ville vise) Endret 23. juni 2008 av toth Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Når vi først snakker om rolig Melodiøs Death Metal: Dark Tranquillity - Mine is the Grandeur... Dark Tranquillity - ...of Melancholy Burning (to sanger som går over i hverandre) Dark Tranquillity - Through Ebony Archways Dark Tranquillity - Insanity's Crescendo Dark Tranquillity - There In At The Gates - And The World Returned (vakker akustisk instrumental) In Flames - Everlost pt. 1 In Flames - Everlost pt. 2 In Flames - Värmlandsvisan (finnes på The Quiet Place EP) In Flames - Moonshield (anbefales) In Flames - The Jester's Dance In Flames - Timeless In Flames - Pallar Anders Visa Anbefaler også Damnation-albumet av Opeth. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Evergrey - I'm sorry. Fantastisk metal-ballade ANBEFALES! Endret 23. juni 2008 av Tuftez Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) insomnium - change of heart insomnium - daughter of the moon insomnium - bereavment insomnium - resonance insomnium - the elder insomnium - in the halls of awaiting insomnium - medeia omnium gatherum - just signs omnium gatherum- Son's thoughts finntroll - svart djup Children of bodom - angels dont kill children of bodom - banned from heaven ensiferum - eternal wait eternal tears of sorrow - aeon eternal tears of sorrow - nightwinds lullaby eternal tears of sorrow - red dawn rising norther - Saviour norther - no way back norther - alone in the end norther - everything norther - frozen angel norther - omen wintersun - death and the healing det var alt jeg klarte å komme med nå Endret 5. juli 2008 av weebl Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Pröv noe Funeral Doom. Det er kanskje ikke rolig, men tregt som sören. Bandet Funeral kan väre fint å starte med. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Iron Maiden - Strange World Iron Maiden - Children Of The Damned Iron Maiden - No Prayer For The Dying Iron Maiden - Afraid To Shoot Strangers Iron Maiden - Wasting Love Iron Maiden - Journeyman Iron Maiden Out Of The Shadows Bruce Dickinson - Born In 58' Bruce Dickinson - Darkness Be My Friend Bruce Dickinson - Winds Of Change Bruce Dickinson - All The Young Dudes (David Bowie cover) Bruce Dickinson - Tears Of The Dragon Metallica - The Unforgiven Metallica - Fade To Black Metallica - Nothing Else Matters Gun's Roses - November Rain Gun's Roses - Sweet Child O Mine Gun's Roses - Patience Boston - More Than A Feeling (Ble sikkert betegnet som et et heavy metal band for mange herrens årsiden) Led Zepelind - Stairways To Heaven Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 In Flames - Evil In A Closet In Flames - Metaphor In Flames - Pallars Anders Visa In Flames - Come Clarity In Flames - Jester Script Transfigured Soilwork - Departure Plan Scar Symmetry - Dreaming 24/7 Mercenary - Embrace The Nothing Mercenary - Isolation Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 In Flames - The Chosen Pessimist Disturbed - Darkness Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Green Carnation - Det meste. Opeth - Patterns In The Ivy I&II Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Storm - Utferd Falkenbach - The heathenish enjoy. Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Noe litt alternativt: Mastodon - Joseph Merrick Avslappende instrumentallåt av et ellers ganske heavy sludgemetal-band. Se filmen hos Youtube Isis - Holy Tears En blanding av hardt og rolig. Veldig fint og stemningsfullt mellomparti. Inneholder både ren vokal og growling. Advarer mot litt voldsom visuell slutt. Maybeshewill - Not For Want Of Trying Kanskje litt for hardt, men dette er en godbit. Egentlig et post/mathrock-band, som blander inn litt metal, ambient og electronic og lager herlig stemningsfyllte låter. Lenke til kommentar
Craap Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hvis Nothing Else Matters er metal hvorfor ikke bare høre noe bra hardrock som Black Sabbath etc. Se filmen hos Youtube Porcupine Tree? Bare for å foreslå noe annet.. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Svarer i Rolig metal - finnes det? Ja! Denne kanskje: DragonForce - Through the Fire and Flames Er nesten til og sovne av. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Sjekk ut Swallow the Sun, litt hard, men ganske rolig musikk.. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Dere nevner ikke akkurat ''rolige'' metal sanger :s Men hvis du velger dette så har du noe rolig og digg å gå på Finntroll's - Visor om Slutet, Det er finnsk folkemetal med svensk tekst, men akkurat det albumet er rolig og får deg til å føle som et troll Også har vi Opeth's - Damnation. Kjempe digg album anbefalt på det sterkeste Så har vi da Ensiferum - Token of Time og Wanderer (disse er sanger, ikke album) som er nokså rolige, andre sanger fra de er også å anbefale men det er ikke akkurat rolig. Endret 5. desember 2008 av Arild_Banankake Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Summoning - Long lost to where no pathway goes http://uk.youtube.com/watch?v=YBfkDH3F1GA er deilig og avslappende (ikke sarkasme ) Skal høre på den nå jeg :D ahhhhh........ Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Kan se ut som at jeg har totalt misforstått hva rolig metal er når jeg ser eksemplene som kommer på løpende bånd Selv så har jeg ingen forslag å komme med ettersom jeg bare har hørt Metallica-låtene trådstarter nevner og jeg har i grunn ingen rolige sanger i den kategorien som jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
IceQueen24 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 -Within Temptation (f.eks Mother Earth-albumet) Se filmen hos Youtube Ja, hvis du liker den sangen av Within Temptation, jeg kan nok anbefales disse: Nightwish - Forever Yours, Sleeping Sun, Walking In The Air After Forever - Cry With A Smile Epica - Feint Epica - Soiltary Ground Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå