Gå til innhold

Forza Motorsport 3 - Diskusjon og pratetråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen som har tips til drifting? Sliter egentlig med det, føler jeg snurrer alt for mye. Har både prøvd med RWD og AWD, like dårlig på begge. Har også lastet ned "tuning" da jeg ikke har peiling på hva jeg bør justere.

Kjører med ratt og manuell med TCS av seff :)

 

Spurte en som ligger høyt oppe på lista på forza og det jeg fikk ut av ham var "ikke gi bånn gass, styr i motsatt retning så lærer du deg å rette opp før du begynner å prøve på svingkombinasjoner og bredere sladder."

 

Og forslag til bil: "bakhjulstrekk, lite krefter, dvs M3 E30, Toyota AE86"

 

Selv drifter jeg med Cadillac CTS-V, men med tanke på at den har mye krefter så kan den lett dra av banen.

Lenke til kommentar
Ingen som har tips til drifting? Sliter egentlig med det, føler jeg snurrer alt for mye. Har både prøvd med RWD og AWD, like dårlig på begge. Har også lastet ned "tuning" da jeg ikke har peiling på hva jeg bør justere.

Kjører med ratt og manuell med TCS av seff :)

Hva slags bil og oppgraderinger? Det er forøvrig ingen hensikt å oppgradere bilen fullt ut. Av egne erfaringer så kan jeg sterkt anbefale en Mx5 med en Rx7-motor + lett modifisering til rundt A-klasse. En svært smidig og velbalansert bil som er lett å leke med. Vend deg til bilen og kjør en del vanlige løp med tcs på "off" hvor du gradvis pusher deg selv i svingene og ser hvor grensa går. Jeg har aldri gått inn for å lære å drifte, det har bare kommet naturlig som en del av circuit-kjøring i og med at jeg aldri bruker tcs (med mindre jeg kjører en R-klassifisert rwd). Nøkkelen er uansett; færre krefter jo mer kontroll. Tuning er det ikke noe vits å styre med foreløpig. Det første du bør lære er å slenge bilen ut i skrens, holde "drift'en" og så rette opp.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Har kjørt en del med Nissan 300zx, oppgradert til A-klasse ca. Tror rekorden min på Fujimi Kaido er rundt 35tusen. Ikke noe å rope hurra for, dessuten er mye av "driftpoengene" ufortjent der det er oppbremsinga som har gjort at jeg drar sidelengs og får poeng, og ikke selve driftinga, selv om den også har gitt meg litt. Klarer heller aldri å bestemme meg for kameravinkel :)

Lenke til kommentar
Har kjørt en del med Nissan 300zx, oppgradert til A-klasse ca. Tror rekorden min på Fujimi Kaido er rundt 35tusen. Ikke noe å rope hurra for, dessuten er mye av "driftpoengene" ufortjent der det er oppbremsinga som har gjort at jeg drar sidelengs og får poeng, og ikke selve driftinga, selv om den også har gitt meg litt. Klarer heller aldri å bestemme meg for kameravinkel :)

Kameravinkelen skal selvfølgelig være inni bilen, på panseret eller ved frontfangeren.

Synes alt annet er for jævlig :p

Lenke til kommentar
Har kjørt en del med Nissan 300zx, oppgradert til A-klasse ca. Tror rekorden min på Fujimi Kaido er rundt 35tusen. Ikke noe å rope hurra for, dessuten er mye av "driftpoengene" ufortjent der det er oppbremsinga som har gjort at jeg drar sidelengs og får poeng, og ikke selve driftinga, selv om den også har gitt meg litt. Klarer heller aldri å bestemme meg for kameravinkel :)

 

Prøv r32 skyline, bytt drivetrain til rwd og med redusert vekt + en 2-3 motoroppgraderinger. Det skal holde til å begynne med, og fungere fint til drifting i litt lavere fart. Tsukuba short eller den test bana med hangarene fungerer fint å lære seg å drifte på.

 

Men det rattet du bruker, er det 900graders "svingradius" på det eller 200grader?

Er MYE vanskeligere å drifte med 900 grader, du greier ikke å svinge fort nok fra en side til en annen, og snurrer fort da.

 

edit: quota feil post, men riktig fyr, så det får stå

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Har kjørt en del med Nissan 300zx, oppgradert til A-klasse ca. Tror rekorden min på Fujimi Kaido er rundt 35tusen. Ikke noe å rope hurra for, dessuten er mye av "driftpoengene" ufortjent der det er oppbremsinga som har gjort at jeg drar sidelengs og får poeng, og ikke selve driftinga, selv om den også har gitt meg litt. Klarer heller aldri å bestemme meg for kameravinkel :)

 

Prøv r32 skyline, bytt drivetrain til rwd og med redusert vekt + en 2-3 motoroppgraderinger. Det skal holde til å begynne med, og fungere fint til drifting i litt lavere fart. Tsukuba short eller den test bana med hangarene fungerer fint å lære seg å drifte på.

 

Men det rattet du bruker, er det 900graders "svingradius" på det eller 200grader?

Er MYE vanskeligere å drifte med 900 grader, du greier ikke å svinge fort nok fra en side til en annen, og snurrer fort da.

 

edit: quota feil post, men riktig fyr, så det får stå

 

Takk for tipset. Prøvde meg på en Lexus som jeg har vunnet tidligere, og den var faktisk ikke så værst å drifte med. 45k på første forsøk. Uten store oppgraderinger på den. Har 900graders ratt ja. Trening gjør mester, så det er vel kanskje det det står mest på? hehe

Den hangaren/benchmark eller hva den heter fikk jeg ikke når jeg lastet ned det LE/VIP/LCE av spillet. Aner ikke hvorfor, og vet ikke hvor jeg skal få tak i den nå heller.

Lenke til kommentar
Har kjørt en del med Nissan 300zx, oppgradert til A-klasse ca. Tror rekorden min på Fujimi Kaido er rundt 35tusen. Ikke noe å rope hurra for, dessuten er mye av "driftpoengene" ufortjent der det er oppbremsinga som har gjort at jeg drar sidelengs og får poeng, og ikke selve driftinga, selv om den også har gitt meg litt. Klarer heller aldri å bestemme meg for kameravinkel :)

 

Prøv r32 skyline, bytt drivetrain til rwd og med redusert vekt + en 2-3 motoroppgraderinger. Det skal holde til å begynne med, og fungere fint til drifting i litt lavere fart. Tsukuba short eller den test bana med hangarene fungerer fint å lære seg å drifte på.

 

Men det rattet du bruker, er det 900graders "svingradius" på det eller 200grader?

Er MYE vanskeligere å drifte med 900 grader, du greier ikke å svinge fort nok fra en side til en annen, og snurrer fort da.

 

edit: quota feil post, men riktig fyr, så det får stå

 

Takk for tipset. Prøvde meg på en Lexus som jeg har vunnet tidligere, og den var faktisk ikke så værst å drifte med. 45k på første forsøk. Uten store oppgraderinger på den. Har 900graders ratt ja. Trening gjør mester, så det er vel kanskje det det står mest på? hehe

Den hangaren/benchmark eller hva den heter fikk jeg ikke når jeg lastet ned det LE/VIP/LCE av spillet. Aner ikke hvorfor, og vet ikke hvor jeg skal få tak i den nå heller.

Den står på det lille kortet som fulgte med i coveret. Dvs. den fulgte med i den billigste utgaven av spillet. Altså koden som du må bruke for å laste ned banen(e).

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...