Gå til innhold

Forza Motorsport 3 - Diskusjon og pratetråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg såvidt så en X360 pakke til 1795,- reklamert på tv i går, tror også det var med Forza. Men er egentlig litt på tynn is her, så det bør tas med en klype salt, bare noe jeg så vidt husker å ha sett akkurat nå.

 

Når det gjelder bremseproblematikken litt lengre opp her så er det rein fysikk det går på. Låser man hjula under bremsing og mister grep går man bare rett frem, uten grep har du ingen friksjon, ergo ingen mulighet til å svinge.

 

Selvfølgelig går det an å svinge og bremse samtidig hvis det gjøres slik det skal!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han skriver følgende: "- Kjør mot en sving i 40 km/t, hold bremsen så vidt inne. Så svinger du mens du holder bremsen så vidt inne. "

 

Hvorfor blander dere det med låsing av hjulene. Jeg har ikke prøvd arcade enda, skal teste det senere i kveld. Men jeg før til det i season play/simulation mode.

Lenke til kommentar
slure bremsen i sving= dårligere bremse og svinge effekt.

låse bremser= kun brems

svinge med full brems og abs= samme som på toppen.

Å låse hjulene gir vel også dårligere bremseeffekt enn å ikke låse dem. Med tanke på bremselengde.

 

ikke sist jeg sjekka..

Da tror jeg du skal ta en liten oppdatering :p

Lenke til kommentar
slure bremsen i sving= dårligere bremse og svinge effekt.

låse bremser= kun brems

svinge med full brems og abs= samme som på toppen.

Å låse hjulene gir vel også dårligere bremseeffekt enn å ikke låse dem. Med tanke på bremselengde.

 

ikke sist jeg sjekka..

Da tror jeg du skal ta en liten oppdatering :p

 

Henger meg på den. "Alle" vet jo at låste bremser er langt fra optimalt når det gjelder bremselengde.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt spillet i en par uker, og har gjort meg noen tanker så langt;

 

Mye av skrytet spillet har fått er for meg ufortjent, fordi jeg synes det ligner alt for mye på Forza 2. En par nye baner, noen nye bilmodeller, "drifting", og 2-3 dragraceløp synes jeg rett og slett ikke holder mål. Karrieremodusen er småtam og rotete. Man føler aldri det går noen vei fremover, samtidig som man heller ikke får den helt store belønningen for å avansere.

 

Jeg husker jeg storkoste meg i starten av Forza 2. Det var realistisk kjøring, og det å starte med en liten drittbil som senere kunne oppgraderes var meget gøy. Dette holdt som underholdning i flere timer, men etterhvert ble løpene lengre og lengre, og desto mer kjedelig også. Det var rett og slett alt for lite lønn for strevet i karrieremodusen.

 

Akkurat det samme synes jeg skjer i Forza 3. Jeg kunne etter kort tid kjøpe den bilen jeg ville, og ser egentlig lite å glede meg til fremover. For all del, jeg synes fortsatt det er ganske gøy å kjøre litt, men det er kun for kjørefølelsen sin del. Jeg ser liksom ikke noe annet mål i spillet enn nettopp kjørefølelsen.

 

I Forza 4 ønsker jeg en mye mer engasjerende karrieremodus. Kjøremotoren, eller hva jeg skal kalle det, kan gjerne beholdes, men lag noe mer avhengighetsskapende enn bare å kunne velge omtrent tilfeldige løp uten mye mål og mening.

 

Hva med en slags storymode, der man starter som lutfattig racer-wannabe, og etterhvert kommer på podiet, kjører for div. lag, spesialiserer seg innen forskjellige klasser, etc... Noe må iallfall gjøres, for etter å ha spillt meg lei av Forza 2 synes jeg det var forundrende lite nytt å hente i Forza 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...