Gå til innhold

Forza Motorsport 3 - Diskusjon og pratetråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gleder meg som et barn! Hvorfor må det ta så lang tid? :cry:

 

Fordi 400 biler med detaljert interiør tar temmelig lang tid å modellere. Kommer til å overraske meg om Turn 10 rekker deadlinen i oktober. Tipper allerede nå at Forza 3 blir utsatt en måned eller to.

 

Lurer på hvordan de skal få til 60 fps slik du hadde i Forza 2 med 10 ganger mer detaljerte biler? Virker litt for godt til å være sant. Kommer egentlig grafikken til å kunne konkurrere med GT5?

Lenke til kommentar

Grafikkmotoren i Forza 3 er bygd opp på ny fra bunnen, det er ikke noe resikulert Forza 2 motor vi snakker om her. Den kjører full pupp med ting som HDR-lyssetting og bump mapping.

 

De har vært å lært triks hos utviklere som Epic og Bungie som de så har brukt i grafikkmotoren i FM3. Dermed klarer de så råe effekter og så bra grafikk, samtidig som spillet flyter i 60 fps.

 

Om Forza blir utsatt eller ikke gjenstår å se, men når MS annonserer høyt og tydelig at 27. oktober er dagen så både håper og tror jeg at det blir tilfelle.

Lenke til kommentar
At det kjem på 2 cdar bekymra meg litt meir..

 

ja, da hadde det ikke vært større enn 1.4 gb og det hadde vært litt lame.

 

da hadde det vel ikke nytta at forza er best på skademodell når bilene hadde sett ut som fyrstikkesker.

 

Du forstod tydeligvis ikkje kva eg meinte du.

 

Jævlig digg å måtte skifte cd støtt og stadig. Eg håpar dei løysar den problematikken på ein god måte. At ein kan flytte over eine cden til hardisken for eksempel.

Lenke til kommentar

Det er ikke fordi MS ikke vil, det er fordi de ikke kan, om de skal følge DVD-standarden. Årsaken er minimumskrav til størrelse på partisjoner på en hybrid-disc.

 

Og nei, man må naturligvis ikke bytte plate halvveis i et løp. Sånne tåpelige utsagn bør vi holde oss for gode til.

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan de skal få til 60 fps slik du hadde i Forza 2 med 10 ganger mer detaljerte biler? Virker litt for godt til å være sant. Kommer egentlig grafikken til å kunne konkurrere med GT5?

Nå har Forza2 så som så grafikk, det var ikke på det området dem satset mest akkurat. Grafikken til Forza 3 mener jeg helt klart er på høyde med GT5, men det blir smak og behag mtp at Forza 3 går for en mer spill/artistisk utseende med bruk av lyssettning osv mens GT5 går for en mer fotorealistisk utseende.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at vi tar et ordentlig spleiselag her på diskusjon.no så vi kan få noen ordentlige briller til MagnarP. :)

 

Vi andre som har synet i orden ser at det er himmelstor forskjell. Blir nok ørten "comparison"-videoer mellom GT5 og FM3 når begge er i butikken.

 

Styringen skal jeg uttale meg om når jeg har prøvd spillet selv.

Lenke til kommentar

Så dere er altså ikke enig i a Forza2 hadde seig kontroll? Føltes mest som å kjøre på is synes jeg.

 

Det mangler det adrenalin kicket jeg får når jeg spiller GT, det har mye tightere kontroll. Man har liksom mye bedre grep på veien. Forza2 er kanskje litt for realistisk slik at det mister en del av spillbarheten.

Lenke til kommentar
Så dere er altså ikke enig i a Forza2 hadde seig kontroll? Føltes mest som å kjøre på is synes jeg.

 

Det mangler det adrenalin kicket jeg får når jeg spiller GT, det har mye tightere kontroll. Man har liksom mye bedre grep på veien. Forza2 er kanskje litt for realistisk slik at det mister en del av spillbarheten.

 

 

Nei forza er genialt!

GT suger så balle, alltid blitt skuffa over det spillet!

 

 

Men FM2 og GT tar man ikke her nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...