Gå til innhold

Forza Motorsport 3 - Diskusjon og pratetråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Drifting blir en egen gamemodus så det kan du fint stå over om du vil. Kyst og fjellbanene er jeg supergira på! Jeg er storfornøyd med at de bringer tilbake punkt til punkt-banene og de så utrolig flotte ut. For de som ikke husker, det var punkt-til-punkt uphill/downhill-baner med i Forza 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bortsett fra fin grafikk og nyheten om at du kunne kjøre på kystveier, så var traileren direkte latterlig! Får assosiasjoner med Need for Speed serien med en gang sladdinga og bakoverkjøringa begynner. Håper ikke de gjør en stor feil her.

Nå er jo det du viser til en demo av 'movie director'-løsningen i Forza 3 da og ikke en demo av et reelt race eller gameplay.

Lenke til kommentar
Bortsett fra fin grafikk og nyheten om at du kunne kjøre på kystveier, så var traileren direkte latterlig! Får assosiasjoner med Need for Speed serien med en gang sladdinga og bakoverkjøringa begynner. Håper ikke de gjør en stor feil her.

 

 

Denne traileren såklart.

 

Det må jo være klart at denne "traileren" ikke var en trailer de hadde laget for å vise fysikken til spillet m.m. Det var en trailer som viste hva man kunne lage i spillets editor. Hvis du skjønner hva jeg mener.. ? ^^

Lenke til kommentar
Bortsett fra fin grafikk og nyheten om at du kunne kjøre på kystveier, så var traileren direkte latterlig!

 

Mener det er mere direkte latterlig att the står Real Driving Simulatot på GT covera fordi ingen av de er 100 % simulatorerer men Forza gruser GT serien da Forza har kollisjon on men tilbake til topic, Forza 3 ser som vanlig lovende ut og den nye gamemodusen gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Synd at Microsoft ikke vil la 360 støtte G25 rattet, ellers så hadde jeg nok skaffet meg 360 for lenge siden.

 

 

Er vel mer Logitech sin feil. Gå til Fanatec og se hva du har gått glipp av. ;)

Rattene er bedre, har samme funksjonalitet eller bedre (hva med abs-risting i bremsepedalen?) og støtter 360,PS3 og PC.

Lenke til kommentar

Fra konferansen + intervju

 

- cockpit view with free looking around

- you can flip over

- 400 cars / 50 manufacturers

- rewind like in Grid

- create and upload high-dev video, with several camera angles, slow motion, etc.

- 60FPS

- the car models have 10 times the poly counts in Forza 2

 

Bilder:

http://media.xbox360.ign.com/media/143/14345839/imgs_1.html

 

Video klipp:

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-fo.../50203?type=flv

 

http://gamersyde.com/stream_11164_en.html

 

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-forza/49999

Lenke til kommentar

As far as the damage goes, we've really done kinda everything so the damage looks really cool. And moreover we've got rollover now. We've been doing damage for 10 years at Microsoft Game Studios. Doing damage on cars, we're good at that.

 

 

Bare jeg som ser litt poking i Gran Turismo der?

Lenke til kommentar
Stilig, visste ikke at Porsche rattet støttet 360. Men det er vel ikke simulasjon av clutch og H-gir i Forza?

 

Fanatec er helt klart en god konkurrent til G25.

 

Fra hjemmesidene til Forza Motorsport:

 

Fanatec®, a leading brand of high-end input devices for game consoles and PCs, today announced that its lineup of Porsche® 911 Turbo S Racing Wheels for Xbox® 360™, which are offered in three different versions (911 Turbo S Edition, Clubsport Edition, and Pure Edition), will be fully supported by Microsoft for its soon to be released Xbox 360 title, Forza Motorsport 3.

 

 

Så yeah, alle Fanatec 360-kompatible ratt funker med 6 trinns skifter og clutch i FM3.

 

 

Og god damn det ser pent ut:

 

FM3_E3_R8_9(3).jpg?n=8466

 

FM3_E3_R8_10(2).jpg?n=1362

 

FM3_E3_R8_1.jpg?n=7366

 

FM3_E3_R8_8(2).jpg?n=6654

 

 

 

Videre, om game modes:

 

An innovative single-player season mode puts you through a completely personalized racing calendar that includes more than 200 different events, including Circuit, Oval, Drag, Drift and Timed Events. No two calendars are the same; they react to the cars you love and the races you enjoy most. In addition, the online multiplayer mode* gains an all-new game rules editor. This gives players a never-ending variety of ways to play with friends.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Gamespot hadde et intervju med T10 gutta inatt. Fikk ikke med meg alt, men de viste kjøring, et fullt løp. Så like bra ut som på pressekonferansen. Kort om hva de sa:

 

Det første de startet med å forbedre fra Forza 2. DEKK! Dekkene i FM3 er nå deformerbare, det vil si at når man går inn i svinger og legger vekt på dekkene så vil de deformeres og presse dekksiden innover og rulle over seg selv. Grepet reduseres og man vil merke stor forskjell fra dyre lavprofildekk og dårligere/billigere dekk med høyere dekksider. Høyere dekksider og billigere dekk vil føles er "slobby".

 

 

Teknisk med bilene (oppgraderinger til motor, girkasse, motor, drivverk, stabstag, med mer) er utvidet 50% fra FM2.

 

Videoredigering skjer offline, på PCen. Gode løp / situasjoner / krasj kan med få klikk eksporteres og hentes fra forzamotorsport.net for redigering.

 

AIen i spillet er blitt enda smartere. Den er basert på FM2-AIen som allerede er meget bra, men den menneskelige faktoren er blitt utvidet. Om du eksempelvis følger en bil tett og prøver å komme forbi, men ikke har plass så vil AI-føreren av bilen bli stresset av at du kontinuerlig er rett på hekken og til slutt gjøre feil.

 

Online har de åpnet opp og gitt muligheten for MYE større frihet i hvordan reglene for online-løp skal skje. Noe av det samme som de gjorde i FM2 med redigering av design på bilen. T10 innser at vi spillere er mye mer kreative enn de er og vil derfor la oss finne på nye spennende gamemodes.

 

Car Damage er som vi så på pressekonferansen MYE råere. Bilene har 10 ganger mer polygoner og 4 ganger høyere oppløsning på teksturer og bumpmapping, i forhold til FM2. Rollovers er også med og bilene beveger seg fritt som ekte biler og får skade som vi så på presentasjonen. Her spiller også dekkene inn.

 

Masse biler som vi har hørt, 400 fra 50 merker. SUVs er også med, mest fordi de syntes det var kult å føle fysikken når du kjører et monster med 500hk på 3 tonn.

 

 

Release date blir tirsdag 27. oktober 2009.

Lenke til kommentar
problemet med fanatec rattene er at de er nesten solgt ut og kommer ikke til å bli produsert mer (ifølge fanatec selv da)

 

Hva? Er det frykten for å tjene penger som meldte seg da? :p

 

Forza 3 høres bra. Flott at de jobber videre med simulasjonsaspektet.

 

Til traileren er det bare å si: WHTF?

 

Det må ha vært han karen her som lagde den:

 

 

Se filmen hos Youtube

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...