Gå til innhold

Forza Motorsport 3 - Diskusjon og pratetråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Coop-kjeden (inkludert SmartClub) er litt slepphendte når det gjelder releasedatoer, derfor kunne jeg plukke et eksemplar av FM3 fra hylla på Buskerud Storsenter i går. :) Fikk bare spilt en time før jeg måtte krype til køys i går, men moro var det. Le Mans old Mulsanne er favorittbanen allerede, rettstrekket tar jo aldri slutt! Foreløpig har jeg bare klokka 240kph der med Audi S4, men med trim skal det gå fælt kjapt bortover der etterhvert. :)

 

Edit: Rettet skribleleif.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar

Veldig lite klokt av MS å banne folk for å spille det etter at det er sendt til forhandlerne. Folk flest går ikke rundt og vet slippdatoen til spill, de finner et nytt bilspill i butikkhylla og tar det med hjem. Skal disse da bannes for å gå online med spillet de lovlig har kjøpt? :no:

Lenke til kommentar

selger en butikk det for tidlig risikerer brukeren en ban ja, folk flest kan nok ikke men butikkene har strenge krav om holde datoene.

typisk problem er at en butikk selger tidlig så ender den kopien på nettet.

butikken/kjeden risikerer om gjentatte overtredelser ikke få selge spill fra den levrandøren lenger som svir for de i tapt inntekt.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Sier du at det er mulig at Coop på Stoa kanskje har det? Im outta here!

 

Kanskje ikke hos en Coop dagligvare, men jeg vet at det har blitt sett på et annet Coop Obs i tillegg til der hvor jeg kjøpte det. Sjansen er jo tilstede :)

 

selger en butikk det for tidlig risikerer brukeren en ban ja, folk flest kan nok ikke men butikkene har strenge krav om holde datoene.

typisk problem er at en butikk selger tidlig så ender den kopien på nettet.

butikken/kjeden risikerer om gjentatte overtredelser ikke få selge spill fra den levrandøren lenger som svir for de i tapt inntekt.

 

Jeg tar ingen sjanser da, siden MS er sprø nok til å anta at alle som spiller online er pirater. :p

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Sier du at det er mulig at Coop på Stoa kanskje har det? Im outta here!

 

Kanskje ikke hos en Coop dagligvare, men jeg vet at det har blitt sett på et annet Coop Obs i tillegg til der hvor jeg kjøpte det. Sjansen er jo tilstede :)

 

 

Coop Stoa = Coob OBS Stoa! :) Og jeg kan meddele at de selger det IKKE før lanseringsdato. Lillebroren min var innom der i går, og de hadde ikke lov til å legge det ut i butikken før fredag var beskjeden han fikk. :(

Endret av FrodeA
Lenke til kommentar

MS har gått ut ved FLERE anledninger og spesifisert at om man kjøper spillet lovlig i butikk så kan man ikke bannes for det! MS vet hvor spillene er sendt ut, og vet når de er sendt ut, så dermed kan de banne en nordmann som spiller et spill som er sluppet i butikk i usa om de vet at det ikke er sendt ut til butikk i norge. Derfor ser man ofte folk bli bannet i forbindelse med nye spill, men det vil ikke si det samme som at alle som spiller før release date blir bannet. Om dere ikke tror meg så er det bare å gå og lytte til major nelsons podcast: http://majornelson.com/archive/2009/09/06/...-expo-2009.aspx - starter ved 71:30 ca.

Lenke til kommentar

likevell har ms flere ganger klart banne folk som har kjøpt spill lovlig, halo var vell der de klarte banne mest som kjøpte lovlig etter en levrandør rotet og sendte ut for tidlig av preorders.

 

men at microsoft vet akkurat når de blir sendt ut i butikkene rundtom i landene stemmer nok ikke, i en drømmeverden hvor alt av frister ble holdt og bare perfekte mennesker jobbet i alle leddene så kanskje kunne de klart det.

 

de ser jo naturligvis hvor f.eks jeg sitter og spiller, men om platen jeg bruker stammer fra usa eller norge kan de ikke i alle tilfeller skille da dette varierer fra produsent til produsent om det er likt image eller variert for regioner.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

cruzader: microsoft sitter på enerett til distribusjon rundt om i landene på spill som kommer fra dem selv (eventuelt har delegert oppgaven til andre) og vet derfor når disse landene har fått sine varer til distribusjon. Så jo, de kan (hypotetisk) vite at en nordmann som sitter og spiller forza sannsynligvis har piratkopier, fordi microsoft har ikke sendt spill til norge enda. De kan også se at din xbox er i norge (da de fleste iper hos norske isper er knyttet til norge).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...