Gå til innhold

Forza Motorsport 3 - Diskusjon og pratetråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Man girer kjappere med clutch når man bruker pad.

Med h-giring og clutch girer man nok litt tregere enn det igjen(jeg gjør ihvertfall det, kan hende jeg er litt forsiktig med rattet enda dog :p )

 

Er nok totalt sett litt tregere med clutch og h-gir, blir endel mere man må holde styr på, men duverden så mye morsommere det er!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shipment can take up to one week.

 

Thank you very much.

fanatec_direct / Fanatec_Gameshop

Endor AG, Seligenthaler Straße 16 a, 84034 Landshut, Germany, telephone +49 (871) 9221-122, fax +49 (871) 9221-221, Internet: www.ENDOR.ag; www.FANATEC.com, e-mail: [email protected]; [email protected]

Register of Commerce / Local Court Landshut, HRB 5487; Chief Executive Officer: Thomas Jackermeier (chairman), Andrés Semsey; board of directors: Andreas Potthoff

 

endelig!

nå blir det gøy å komme hjem fra ferie i nordsjøen :)

Lenke til kommentar

Clutch eller ikke clutch. Personlig så syns jeg det hele er litt merkelig, flere rapporter fra FM.net forumet sier at man faktisk kan få en slags "boost" ved å kjøre med clutch. Noe som i grunn er merkelig.

 

I racing så er jo vanlig mekanisk clutch omtrent blitt tabu, siden man rett og slett ikke greier å gire fortere enn f.eks "dogshift" eller "F1 giring". Med dogshift så må man clutche på vei ned, men selv om man må innom alle girene så er man fremdeles betydelig raskere uten clutch enn med. Virker som om Turn10 gir en liten "premie" til folk som bruker denne metoden, siden "alle" de beste bruke clutch. (En liten konspirasjonsteori, hehe..) Uansett ikke så stort problem, siden ikke så mange bruker det alikevel.

 

Jeg tror selv at bilen ikke blir noe særlig raskere med clutch i spillet, som da jeg gikk fra ABS til å bremse vanlig, så bremser jo ikke bilen bedre av den grunn, det er faktisk jeg som bremser mer riktig. (Brems før sving - ikke i svingen osv.) Kanskje noe lignende gjelder også for giringen?

 

Skulle gjerne brukt det selv, men føler jeg ikke har mange nok fingre, så jeg får holde meg til 95% bonus. :p (Har så lyst på Fanatec rattet og en playseat, at jeg tror jeg får dilla! Håper du leser dette, nissen!)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Som jeg forstår så fører negativ camber til mer vinkel når man drifter, men så begynte en fyr og bable om veigrep med negativ camber. Man skulle tune så dekkene ble like varme under driften så det var mest mulig grep på framhjuelene. Så til nå ser det ut som jeg har ordna Alignment tuninga. Så da kommer spørsmålet:

 

Hvordan tune anti roll bars?

 

noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Ble litt småirritert tidligere i dag angående forza 3.

 

Hadde noen få løp igjen av World Championship R2 (den som kommer annenhver cup i season mode). Var lei av det, så jeg tenkte at jeg skulle bli ferdig med den. Gikk til "event list" og kjørte ferdig alle. Fikk meg en skikkelig overaskelse da jeg var ferdig med den neste cupen på "season mode". Måtte selfølgelig ta de siste løpene av World Championship R2 på nytt.

Lenke til kommentar
Som jeg forstår så fører negativ camber til mer vinkel når man drifter, men så begynte en fyr og bable om veigrep med negativ camber. Man skulle tune så dekkene ble like varme under driften så det var mest mulig grep på framhjuelene. Så til nå ser det ut som jeg har ordna Alignment tuninga. Så da kommer spørsmålet:

 

Hvordan tune anti roll bars?

 

noen som kan hjelpe?

 

Jeg ville stivet opp alt som er omtrent og satt diffen til 100%. Så kan du jo bare ta det derfra igrunn. Ville også satt camber bak, slik at du ser at dekket blir for varmt ytterst. Da vet du at du har dårlig grep bak. HAr egentlig ikke tunet en bil til drifting, men vil neste anta at det er omtrent omvendt av å tune for grip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...