b00n Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Jeg kan sitte og spille diverse spill uten problemer en stund, og så plutslig starter spillet å lagge no jeeeevli, varer i alt fra 10 til 20 sek. Så skjer det ikke på en stund igjen. Alt tyder jo på at det en prossess som blir starta i bakgrunnen, men finner ikke ut hva. Det er ikke virusprogrammet, det har jeg uninstalla og det hjalp ikke. Har også prøvd å avslutte så si alt av prosesser i taskmanager før jeg starta spillet, hjalp heller ikke. Har også lasta ned nyeste drivere til skjermkort osv. Har også prøvd reinstallert windows uten hell... Utroli irriterende! :S Spec's : Manufacturer: MSI Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4600+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.4GHz Memory: Corsair 2048MB RAM Video Card: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_rtm.040803-2158) Noen tips ? Endret 16. juni 2008 av b00n Lenke til kommentar
Lillehagen.no Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg kan bare si at dette skjedde med min gamle laptop også, nøyaktig det samme. Sinnsykt frustrerende. Jeg gjorde også de tingene du prøvde for å forhindre det, og det var jo til ingen nytte. Håper dermed at folk kan gi svar på dette Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Slå av prosessoer/program som overvåker systemets temp/CPU/GPU (polling av temp sensorer etc). Lenke til kommentar
b00n Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Har også prøvd å avslutte så si alt av prosesser i taskmanager før jeg starta spillet, hjalp heller ikke. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Det er sannsynligvis temperaturen som er årsaken, hvis laptopen når en viss temperatur sparer den på ett eller annet, og det lagger. Har det samme "problemet" selv, det eneste man trenger å gjøre er å sikre at kjølingen har god klaring til underlaget PC-en står på, altså litt mer enn hva de knottene under PCen gir. Edit: Og dette trenger ikke å være overvåket av en prosess. Endret 16. juni 2008 av Kiman™ Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Sikkert, er ikke så into 1337-haxxor(!!!11oneone!!!11!one!) g33ky-stuff for tiden. Lenke til kommentar
b00n Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Begynner og mistenke vifta på skjermkortet, at det går varmt. Så da får det heller vente, gidder ikke å bruke så mye penger på pc for tiden. Lasta ned SpeedFan nettopp, den viste meg at temperaturen på skjermortet er 68 grader, noe som er litt vel for høyt vil jeg tro :S Endret 24. september 2008 av b00n Lenke til kommentar
b00n Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Bump... Igår forverret det seg, det lagget konstant. Meny'en i spillet går fint, men med engang jeg joiner ett game så starter lagginga. Ned til 10-15 fps og pingen stiger til det ugjenkjennlige. Noen tips ? Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Prøv å skru opp viftehastigheten på skjermkortet ved hjelp av Rivatuner kanskje? Lenke til kommentar
go4life Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 garantert overoppheting! Du må ha god airflow i kabinettet, feks ha 2x80mm forran som trekker inn og 1x120mm som trekker ut lufta bak. Og bytt ut skjermkort kjøleren med noe bedre, som http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343075. Du kan også støvsuge hele pcen, og ta av cpu kjøler og vga kjøler og støvsug dem grundig, også hele kabinettet ellers;) Lenke til kommentar
Entim Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 garantert overoppheting! Du må ha god airflow i kabinettet, feks ha 2x80mm forran som trekker inn og 1x120mm som trekker ut lufta bak. Og bytt ut skjermkort kjøleren med noe bedre, som http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343075.Du kan også støvsuge hele pcen, og ta av cpu kjøler og vga kjøler og støvsug dem grundig, også hele kabinettet ellers;) Det var kanskje litt i meste laget når det er snakk om en laptop men er forsåvidt enig i at det virker som et temperatur problem, kanskje mye støv inne i den laptopen nå siden det blir værre Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Som flere sier er det mest trolig varmerelatert. Prøv en annen plassering av maskinen når du spiller, eller skru opp hastigheten på vifter! Lenke til kommentar
b00n Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Er stasjonær pc det er snakk om ikke laptop. Og har vifte både foran og bak utenom psu'en. Har støvsugd inni kabinettet også Så jeg må nok si meg enig i at det nok mest sannsynli varmerelatert. Rart og, har virka fint lenge, for og så plutslig klikke totalt. Må jo ha skjedd no med vifta på skjermkortet tenker jeg. Irriterende.... Får prøve å få litt bedre fart på viftene, og/eller kjøpe ny/flere vifter. Og hvis ikke dette funker så er vell nytt skjermkort eneste utvei Edit: Tok ut skjermkortet av maskinen, og kobla fra vifta/kjøleribba. Og fant litt støv langt inni kjøleribba der osv osv.. Fikk renska den litt, og satte den på plass igjen. Nå er GPU temp'en rundt 43-45 på idle load og 50-55 i Cod4 Yay Mystery solved Endret 3. oktober 2008 av b00n Lenke til kommentar
go4life Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Nå er GPU temp'en rundt 43-45 på idle load og 50-55 i Cod4 Yay Mystery solved That is good;) Viste det var støv og varme sin feil;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå