Gå til innhold

[Løst]Reklamasjon på bærbar mot netshop. Har ikke hørt noe siden 28 april.


Anbefalte innlegg

Det som ødelegger for andre er om man gir inntrykk av at kunder er en kranglebunt som får tilfredstillelse av å gjøre livet surt for butikkene. Dette skaper en holdning hos ansatte på slike steder som gjør at de som ønsker å møtes på midten i tvisteformen og ikke er ute etter å "sette poeng" ofte blir behandlet på samme måte som "kranglefantene".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Fikk i dag svar fra FTU.

 

Vedtak:

Netshop ASA plikter å betale kr 12 000,- - kronertolvtusen 00/100 til <meg> med tillegg av renter etter forsinkelsesloven §3 første ledd første punktum fra 26.2.2008 til betaling skjer.

 

Oppfyllelsesfristen er 4 - fire - uker fra vedtakets forkynnelse.

 

Vedtaket er ensstemmig.

Lenke til kommentar

Gratulerer med seieren. Da har NetShop fått enda ett vedtak i mot seg hos FTU. Dersom det hadde vært første gangen de tapte på dette punktet, så kunne man sett litt gjennom fingrene. Når de nå har tapt flere saker som går på akkurat det samme, så må man begynne å stille seg særdeles kritisk til måten bedriften styres på. Har kjøpt litt av hvert der opp gjennom årene, men nå kjøper jeg kun produkter de er klart billigst på. Er det ingen stor differanse i pris handler jeg heller andre steder.

 

Skal sies at jeg personlig aldri har opplevet noe negativt med de, men så har jeg heller aldri reklamert på noe der.

 

Kan ikke finne vedtaket hos FTU. Noen som har en lenke?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Godt saken endelig ble avgjort. Dette er jo penger du burde hatt tilbake for et år sdien. Skal si ting tar tid.

Men jeg tviler på at Netshop stopper der. Det blir nok mange nye kunder som må sende saken til FTU i fremtiden og.

 

Det Netshop håpet på, var at du skulle gi deg. Godt du ikke ga opp :)

Lenke til kommentar
Kan ikke finne vedtaket hos FTU. Noen som har en lenke?

 

Forsto at det kunne ta noen dager før det kommer opp på siden. Vet ikke om begge parter må ha returnert svaret på vedtaket først eller ikke.

 

edit:

Etter å ha sjekket mailen min fant jeg 2 svar fra netshop

 

først:

Netshop.no finner det helt urimelig att du skal få tilbakebetalt dette beløpet av en slik størrelse etter 3 og 1/2 års bruk av pc og hvor du har fått tilbud om omleveringe av en bedre pc. Vi kommer derfor ikke til å utbetale dette, vi ønsker derfor å dra denne saken videre til domstolen hvor vi da går til ett ordinært søksmål.

 

mvh

Netshop.no

 

2 timer senere:

Hei

 

Rettelse til forrige mail, da flere her internt har gjennomgått denne saken. Vil først nevne att vi synes beløpet er urimelig høyt men etter å ha gjennomgått saksgangen så ser vi att du har ventet urimelig lenge og velger derfor å utbetale pengene og ser da saken som avsluttet fra vår side.

 

mvh

Netshop.no

 

Egentlig glad jeg ikke sjekket mailen i tiden mellom de 2 mailene..

Endret av Cotul
Lenke til kommentar
Det var litt klønete av Netshop da. Også ville de ikke først respektere avgjørelsen fra FTU.

De står jo egentlig fritt til å ikke akseptere FTUs avgjørelse og ta saken videre for domstolene. Men det er virkelig klønete opptreden av Netshop det her. Men de innså vel hvor tynn saken deres var.

Lenke til kommentar
Hei

 

Rettelse til forrige mail, da flere her internt har gjennomgått denne saken. Vil først nevne att vi synes beløpet er urimelig høyt men etter å ha gjennomgått saksgangen så ser vi att du har ventet urimelig lenge og velger derfor å utbetale pengene og ser da saken som avsluttet fra vår side.

 

mvh

Netshop.no

Hva med å gå gjennom saken før den havner hos FTU. Det her tyder på at de ikke har snøring.

Lenke til kommentar
Det var litt klønete av Netshop da. Også ville de ikke først respektere avgjørelsen fra FTU.

De står jo egentlig fritt til å ikke akseptere FTUs avgjørelse og ta saken videre for domstolene. Men det er virkelig klønete opptreden av Netshop det her. Men de innså vel hvor tynn saken deres var.

Men det er klønete å komme med to tilbakemeldinger på en slik kort tid. Den saksbehandleren burde ha ventet med å sende den første eposten til han fikk en bedre avklaring.

Lenke til kommentar
Hva med å gå gjennom saken før den havner hos FTU. Det her tyder på at de ikke har snøring.

 

For å si det ærlig så tror jeg de har prøvd seg, og det virker som en vanlig strategi for mange netshopper deriblant NetShop. I dette tilfellet tilbudte de trådstarter å kjøpe en bærbar pc for 4000 kr. Hadde de vært smartere så hadde de tilbudt vedkommende den gratis som en minnelig løsning.

 

I stedet for å tenke fornuftig, så må man altså ut med 12. 000 kr pluss renter. Det som er skremmende er at denne saken ikke på noen måte er unik i forhold til de andre sakene som NetShop har hatt for FTU. Og de har jo i realiteten tapt de fleste om ikke alle, og det er ikke en sak som jeg vet om der Netshop har fått fullt medhold.

 

På kortere sikt er det dessverre billigere å ignorere kunden og henvise til Forbrukerrådet. Er de heldig, så gir også kunden blaffen i å klage videre. Hadde de anket avgjørelsen, så hadde de uansett tapt mer på advokatutgifter enn det de hadde vunnet fram med. Det er nok en god grunn til at de ikke tok vedtaket videre også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...