Theo343 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Det som ødelegger for andre er om man gir inntrykk av at kunder er en kranglebunt som får tilfredstillelse av å gjøre livet surt for butikkene. Dette skaper en holdning hos ansatte på slike steder som gjør at de som ønsker å møtes på midten i tvisteformen og ikke er ute etter å "sette poeng" ofte blir behandlet på samme måte som "kranglefantene". Endret 16. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Fikk i dag svar fra FTU. Vedtak:Netshop ASA plikter å betale kr 12 000,- - kronertolvtusen 00/100 til <meg> med tillegg av renter etter forsinkelsesloven §3 første ledd første punktum fra 26.2.2008 til betaling skjer. Oppfyllelsesfristen er 4 - fire - uker fra vedtakets forkynnelse. Vedtaket er ensstemmig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Din ryddige holdning og saksform har nok gjort at du vant frem i denne saken. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Vel, uansett hva som var grunnen så håper jeg at netshop godtar avgjørelsen og betaler fremfor å ta saken videre nå. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Som forventet. Gratulerer til deg og et skip lastet med ris til Netshop. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Gratulerer med seieren. Da har NetShop fått enda ett vedtak i mot seg hos FTU. Dersom det hadde vært første gangen de tapte på dette punktet, så kunne man sett litt gjennom fingrene. Når de nå har tapt flere saker som går på akkurat det samme, så må man begynne å stille seg særdeles kritisk til måten bedriften styres på. Har kjøpt litt av hvert der opp gjennom årene, men nå kjøper jeg kun produkter de er klart billigst på. Er det ingen stor differanse i pris handler jeg heller andre steder. Skal sies at jeg personlig aldri har opplevet noe negativt med de, men så har jeg heller aldri reklamert på noe der. Kan ikke finne vedtaket hos FTU. Noen som har en lenke? Endret 22. april 2009 av Nuffern Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Godt saken endelig ble avgjort. Dette er jo penger du burde hatt tilbake for et år sdien. Skal si ting tar tid. Men jeg tviler på at Netshop stopper der. Det blir nok mange nye kunder som må sende saken til FTU i fremtiden og. Det Netshop håpet på, var at du skulle gi deg. Godt du ikke ga opp Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Kan ikke finne vedtaket hos FTU. Noen som har en lenke? Forsto at det kunne ta noen dager før det kommer opp på siden. Vet ikke om begge parter må ha returnert svaret på vedtaket først eller ikke. edit: Etter å ha sjekket mailen min fant jeg 2 svar fra netshop først: Netshop.no finner det helt urimelig att du skal få tilbakebetalt dette beløpet av en slik størrelse etter 3 og 1/2 års bruk av pc og hvor du har fått tilbud om omleveringe av en bedre pc. Vi kommer derfor ikke til å utbetale dette, vi ønsker derfor å dra denne saken videre til domstolen hvor vi da går til ett ordinært søksmål. mvh Netshop.no 2 timer senere: Hei Rettelse til forrige mail, da flere her internt har gjennomgått denne saken. Vil først nevne att vi synes beløpet er urimelig høyt men etter å ha gjennomgått saksgangen så ser vi att du har ventet urimelig lenge og velger derfor å utbetale pengene og ser da saken som avsluttet fra vår side. mvh Netshop.no Egentlig glad jeg ikke sjekket mailen i tiden mellom de 2 mailene.. Endret 23. april 2009 av Cotul Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det var litt klønete av Netshop da. Også ville de ikke først respektere avgjørelsen fra FTU. Men det er godt det odnet seg, så du slipper å vente på en rettsak da. Hoder burde rulle i den bedriften Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det var litt klønete av Netshop da. Også ville de ikke først respektere avgjørelsen fra FTU. De står jo egentlig fritt til å ikke akseptere FTUs avgjørelse og ta saken videre for domstolene. Men det er virkelig klønete opptreden av Netshop det her. Men de innså vel hvor tynn saken deres var. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei Rettelse til forrige mail, da flere her internt har gjennomgått denne saken. Vil først nevne att vi synes beløpet er urimelig høyt men etter å ha gjennomgått saksgangen så ser vi att du har ventet urimelig lenge og velger derfor å utbetale pengene og ser da saken som avsluttet fra vår side. mvh Netshop.no Hva med å gå gjennom saken før den havner hos FTU. Det her tyder på at de ikke har snøring. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det var litt klønete av Netshop da. Også ville de ikke først respektere avgjørelsen fra FTU. De står jo egentlig fritt til å ikke akseptere FTUs avgjørelse og ta saken videre for domstolene. Men det er virkelig klønete opptreden av Netshop det her. Men de innså vel hvor tynn saken deres var. Men det er klønete å komme med to tilbakemeldinger på en slik kort tid. Den saksbehandleren burde ha ventet med å sende den første eposten til han fikk en bedre avklaring. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Skulle ønske vi kunne få lagt ut hele vedtaket jeg. Forøvrig direkte småmorsomt å lese de mailene fra netshop. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hva med å gå gjennom saken før den havner hos FTU. Det her tyder på at de ikke har snøring. For å si det ærlig så tror jeg de har prøvd seg, og det virker som en vanlig strategi for mange netshopper deriblant NetShop. I dette tilfellet tilbudte de trådstarter å kjøpe en bærbar pc for 4000 kr. Hadde de vært smartere så hadde de tilbudt vedkommende den gratis som en minnelig løsning. I stedet for å tenke fornuftig, så må man altså ut med 12. 000 kr pluss renter. Det som er skremmende er at denne saken ikke på noen måte er unik i forhold til de andre sakene som NetShop har hatt for FTU. Og de har jo i realiteten tapt de fleste om ikke alle, og det er ikke en sak som jeg vet om der Netshop har fått fullt medhold. På kortere sikt er det dessverre billigere å ignorere kunden og henvise til Forbrukerrådet. Er de heldig, så gir også kunden blaffen i å klage videre. Hadde de anket avgjørelsen, så hadde de uansett tapt mer på advokatutgifter enn det de hadde vunnet fram med. Det er nok en god grunn til at de ikke tok vedtaket videre også. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Hele vedtaket blir vel lagt ut på FTU sine sider etterhvert vil jeg tro. Hvis ikke kan jeg sikkert skrive hvordan de ser på saken osv. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Godt jobba! Og vel fortjent! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå