Gå til innhold

[Løst]Reklamasjon på bærbar mot netshop. Har ikke hørt noe siden 28 april.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, 6 måneders behandlingstid er virkelig ikke noe kjekt. Behandlingstiden er fryktelig lang, sikkert derfor butikker som netshop satser på at folk ikke orker å gå så langt, og heller godtar en urimelig løsning.

 

Jeg håper virkelig saken løser seg, forhåpentligvis før behandling. Fortsett å ring og referer til dine mail og klager. Vanvittig energikrevende prosesser siden det er mye frustrasjon i bildet.

 

Rekommenderer deg å kontakte eksempelvis dinside.no om denne saken. De har hatt lignende artikler, eksempelvis om en gutt som ikke fikk ordnet sin bærbare. Jeg klarte ikke å finne direkte link til denne saken nå, men skal prøve igjen litt senere. Føler at saken lignet en del på din. I tillegg er det veldig viktig at saker med nettbutikker kommer frem (spesielt store som netshop). Det er gjennom slik åpen kritikk de forbedrer seg, det er det eneste de lærer av, dessverre.

 

Edit, Fant saken:

 

http://www.dinside.no/okonomi/jusshjelp-ju.../art787577.html

 

http://www.dinside.no/okonomi/jusshjelp-ju.../art787986.html

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Fikk i går brev fra FTU. Var kopi av et brev sendt til netshop. Forsto jeg det riktig så får heller ikke FTU noe svar fra netshop angående saken.

Lyst å publisere dette brevet? (selvsagt ved å fjerne alt som identifiserer deg, og som ikke skal ut i offentligheten?)

 

I og for seg er det jo bare dumt av netshop og ikke besvare brev fra FTU, da FTU sine avgjørelser er retslig bindene.... og om FTU ikke får noen innformasjon fra andre enn deg, vil de jo måtte legge din versjon som fasit i saken og da vinner du selvfølgelig....

 

Så må jo netshop evt. anke saken til tingretten... og gjør de ikke det så kan jo du tvangsinnkreve det dem skylder deg :p (altså sende namsmannen mot dem)....

Lenke til kommentar

Lurer litt på om det egentlig bare er første brev som kommer rett fra FTU. Men står at de oppfordrer dem til å gi en uttalelse og at den burde komme innen 14 dager. Står videre at hvis de ikke kommer med en uttalelse så kan saken avgjøres på grunnlag av opplysninger som jeg har gitt dem. Står ikke så mye mer.

 

Kunne lagt ut en kopi, men hvis jeg fjerner personopplysninger så er det ikke noe mer info i det egentlig.

Endret av Cotul
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde det ikke vært for alt jeg har lest om NetShop her på forumet, samt noen saker hos FTU så ville jeg trodd at her er det noe trådstarter ikke har opplyst om. Man skulle ikke kunne tro at en så soleklar sak skulle måtte havne hos FTU. Det kan virke som NetShop bevisst ønsker å være vanskelig i alle saker der de kan lide økonomisk. Det må da være minst én person på bruket der som har det minste peil på forbrukerkjøpsloven. Servicen har tatt for lang tid og kunde har derfor krav på å heve kjøpet. Enkelt og greit!

 

Her er en annen sak som NetShop tapte hos FTU. Skremmende mange likhetstrekk til trådstarters sak. "Ingen garanti", "Ikke svar fra forhandler", "Kjøpe ny maskin til innkjøpspris". De har vært igjennom denne runddansen med FTU tidligere i prinsippet med samme sak.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Hvor er denne Stian fra Netshop som har bruker på dette forumet som er så veldig aktiv her når det gjelder disse salgene deres de har innimellom? Da virker han da svært så hjelpsom og serviceinnstilt uansett hva det er snakk om men det er vel fordi det er snakk om penger penger og mere penger tenker jeg. Tror jeg aldri har sett han besvare trådene her i det siste som inneholder ris mot Netshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...