Ninjahamster Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Uansett hvordan sakens tilstand er skal Netshop ikke ignorere kunden! Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Helt enig (og det sier jeg også i det forrige innlegget mitt). Men viktig å se saken fra flere sider. Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Uff, 6 måneders behandlingstid er virkelig ikke noe kjekt. Behandlingstiden er fryktelig lang, sikkert derfor butikker som netshop satser på at folk ikke orker å gå så langt, og heller godtar en urimelig løsning. Jeg håper virkelig saken løser seg, forhåpentligvis før behandling. Fortsett å ring og referer til dine mail og klager. Vanvittig energikrevende prosesser siden det er mye frustrasjon i bildet. Rekommenderer deg å kontakte eksempelvis dinside.no om denne saken. De har hatt lignende artikler, eksempelvis om en gutt som ikke fikk ordnet sin bærbare. Jeg klarte ikke å finne direkte link til denne saken nå, men skal prøve igjen litt senere. Føler at saken lignet en del på din. I tillegg er det veldig viktig at saker med nettbutikker kommer frem (spesielt store som netshop). Det er gjennom slik åpen kritikk de forbedrer seg, det er det eneste de lærer av, dessverre. Edit, Fant saken: http://www.dinside.no/okonomi/jusshjelp-ju.../art787577.html http://www.dinside.no/okonomi/jusshjelp-ju.../art787986.html Endret 14. november 2008 av Multi-Task Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Fikk akkurat en telefon fra forbrukerrådet. Og håper jeg missforsto litt. For hvis ikke har netshop nylig sagt til dem at de har sendt meg en pc så saken er avsluttet. Avkreftet selvsagt at saken var ferdig så den går fortsatt videre. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Synd at Netshop kan behandle deg på denne måten. Men er det sånn at Netshop ikke ønsker å komme til en løsning og at FTU er siste utvei? Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Netshop virker fra sin side ferdig og saken er inne hos FTU ja. Så får se hva som skjer der. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hehe. Hvis du ikke har mottatt noe vil de slite en del med å dokumentere at du har fått noe... Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Fikk i går brev fra FTU. Var kopi av et brev sendt til netshop. Forsto jeg det riktig så får heller ikke FTU noe svar fra netshop angående saken. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Bruker å være slik når noen har bæsja på leggen. Da gidder de som regel ikke å innrømme det, men tar heller på seg buksa og går. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Fikk i går brev fra FTU. Var kopi av et brev sendt til netshop. Forsto jeg det riktig så får heller ikke FTU noe svar fra netshop angående saken. Lyst å publisere dette brevet? (selvsagt ved å fjerne alt som identifiserer deg, og som ikke skal ut i offentligheten?) I og for seg er det jo bare dumt av netshop og ikke besvare brev fra FTU, da FTU sine avgjørelser er retslig bindene.... og om FTU ikke får noen innformasjon fra andre enn deg, vil de jo måtte legge din versjon som fasit i saken og da vinner du selvfølgelig.... Så må jo netshop evt. anke saken til tingretten... og gjør de ikke det så kan jo du tvangsinnkreve det dem skylder deg (altså sende namsmannen mot dem).... Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Lurer litt på om det egentlig bare er første brev som kommer rett fra FTU. Men står at de oppfordrer dem til å gi en uttalelse og at den burde komme innen 14 dager. Står videre at hvis de ikke kommer med en uttalelse så kan saken avgjøres på grunnlag av opplysninger som jeg har gitt dem. Står ikke så mye mer. Kunne lagt ut en kopi, men hvis jeg fjerner personopplysninger så er det ikke noe mer info i det egentlig. Endret 16. januar 2009 av Cotul Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Riktig, da er det nok bare et standardbrev om at hey, dere er innklaget til oss, fortell deres versjon ellers dømmer vi i forbrukersfavør.... Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Fikk en mail fra FTU i dag. Står kort sagt at det siste netshop sa var at de anså saken som avsluttet. og at "Saken er berammet til behandling 20.4.2009. ". Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 God service? Det koster penger det. At en butikk vil prøve saken i FTU, det har de fullt mulig til. Men de har uansett liten sjanse for å vinne den saken. Hold oss oppdatert når en kjennelse kommer da. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Hadde det ikke vært for alt jeg har lest om NetShop her på forumet, samt noen saker hos FTU så ville jeg trodd at her er det noe trådstarter ikke har opplyst om. Man skulle ikke kunne tro at en så soleklar sak skulle måtte havne hos FTU. Det kan virke som NetShop bevisst ønsker å være vanskelig i alle saker der de kan lide økonomisk. Det må da være minst én person på bruket der som har det minste peil på forbrukerkjøpsloven. Servicen har tatt for lang tid og kunde har derfor krav på å heve kjøpet. Enkelt og greit! Her er en annen sak som NetShop tapte hos FTU. Skremmende mange likhetstrekk til trådstarters sak. "Ingen garanti", "Ikke svar fra forhandler", "Kjøpe ny maskin til innkjøpspris". De har vært igjennom denne runddansen med FTU tidligere i prinsippet med samme sak. Endret 4. mars 2009 av Nuffern Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hvor er denne Stian fra Netshop som har bruker på dette forumet som er så veldig aktiv her når det gjelder disse salgene deres de har innimellom? Da virker han da svært så hjelpsom og serviceinnstilt uansett hva det er snakk om men det er vel fordi det er snakk om penger penger og mere penger tenker jeg. Tror jeg aldri har sett han besvare trådene her i det siste som inneholder ris mot Netshop. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Tror det er riktig av NetShop å ikke gå inn i denne diskusjonen. Det har de ikke noe å tjene på når det er en tvist. Det er dessuten en rekke fallgruver, og jeg ville ikke gjort det selv. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Helt enig med Nuffern her, det er en fastlåst tvist, og ingen av partene har noe å tjene på en offentlig skittentøyvask. 20.04.09 er jo ikke så lenge til, da får vi en avklaring snart Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Mente vel mer at Netshopstian kunne ha satt kunden i dialog med dem/Netshop i steden for å ignorere han. For å gjøre det trenger man ikke å kommentere selve saken her i denne tråden. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg tror nok NetShop er ganske klare over denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå