Gå til innhold

[Løst]Reklamasjon på bærbar mot netshop. Har ikke hørt noe siden 28 april.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha sendt det fortest mulig. Sender du den i morgen, så er den kanskje fremme allerede på mandag. Videre er det viktig å gi selger beskjed om at du ikke godtar en utbyttemaskin, men det har du sikkert enten gjort eller så har du kanskje som du har antydet tidligere ikke klart å få kontakt med selger?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

I dag logget jeg meg inn på siden til netshop for kom til å tenke på at det kanskje var mulig å "avbestille" pcen de hadde bestemt seg for å sende til meg. Men ser ut som at de har levert den til posten i går.

 

Kan nesten gi dem ros for å ha levert den raskt inn til posten, men fy så unødvendig.

Lenke til kommentar

Vel, for nesten 3 uker siden spurte de om jeg hadde noen preferanser angående bærbar pc og jeg svarte. Men sa også samme dag at jeg ville ha heving. Og har også snakket med dem over telefon hvor det har vært ganske klart at det er heving jeg vil ha.

 

edit : pcen som de sendte stemmer forsåvidt lite overens med preferansene jeg hadde.

 

Og nå har jeg fått hentelapp i posten. Lurer på om jeg hører noe fra netshop når den kommer i retur om 2 uker.

Endret av Cotul
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Fikk i dag ett nytt brev fra forbrukerrådet. De har nå sendt purring nr 2 til Netshop som så langt ikke svarer. Står at om 14 dager vil de avslutte saken og gi meg informasjon om hva som må gjøres for å videresende saken til forbrukertvistutvalget.

 

Synes det er dårlig av netshop å bare ignorere forbrukerrådet på denne måten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Send det så fort som mulig slik at du ikke oversitter noen frister. Husk også å spesifisere at du krever renter og dine utgifter som du har hatt med reklamasjonen.

 

Utgiftene dine du har hatt spesifiserer du skikkelig, det vil si du skriver at du brukte x. kr i portoutgifter for vare og event korrespondanse, y kr. i utgifter til telefonutgifter, zkr i utgifter til kjøring eller buss samt æ kr. i utgifter til å skrive brev, mail og generell saksbehandling.

 

Ikke skriv utgiftene dine med bred penn, men det som er rimelig er å kreve portoutgiftene du har hatt i saken (helst dokumenter disse), så kan du skrive at du satt x minutter * x øre pr. min i telefonen (eks. 10 min a 10 øre= 1 kr) samt 2 timer betaling for tiden du har brukt til saksbehandling. (ta f.eks. 100 kr pr. time =200 kr.).

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg må jo si at jeg har fått inntrykk av at du har godtatt deres forslag om omlevering av vare, og derfor er nok saken regnet som avsluttet fra deres side. Men det er rart de ikke har latt høre fra seg. Hvilken PC er det som ligger på postkontoret ditt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...