Cotul Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Har kun tatt kontakt med forbrukerrådet for å spørre om råd. Så kommer til å sende inn en klage på mandag. Har ikke gjort det før fordi jeg er kanskje naiv og har trodd det var mulig å få en løsning uten en tredjepart. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Jeg ville ha sendt det fortest mulig. Sender du den i morgen, så er den kanskje fremme allerede på mandag. Videre er det viktig å gi selger beskjed om at du ikke godtar en utbyttemaskin, men det har du sikkert enten gjort eller så har du kanskje som du har antydet tidligere ikke klart å få kontakt med selger? Endret 22. august 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Har sendt en mail etter å ha prøvd å ring dem 3 ganger i dag så det burde holde. Er borte og kommer ikke hjem før søndagen og får derfor ikke sendt inn noen klage før mandagen. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 I dag logget jeg meg inn på siden til netshop for kom til å tenke på at det kanskje var mulig å "avbestille" pcen de hadde bestemt seg for å sende til meg. Men ser ut som at de har levert den til posten i går. Kan nesten gi dem ros for å ha levert den raskt inn til posten, men fy så unødvendig. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 De forsøker selvsagt å heller gi deg erstatningsvare enn å heve kjøpet. Dette tjener de på. Men stå på ditt. Ikke gi opp! Når du får maksine, så ikke hent den, åpne den og bruk den som den var din da. Da vil du få en dårligere sak. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Godtok du erstatningsvare når dem sa det? Isåfall blir det dumt å kreve å heve kjøpet. Om du ikke har bekreftet at det er greit så kan du kjøre på med krav om hevelse. Synes ihvertfall det er dårlig av dem å følge opp så dårlig, er ikke slik jeg kjenner dem Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Vel, for nesten 3 uker siden spurte de om jeg hadde noen preferanser angående bærbar pc og jeg svarte. Men sa også samme dag at jeg ville ha heving. Og har også snakket med dem over telefon hvor det har vært ganske klart at det er heving jeg vil ha. edit : pcen som de sendte stemmer forsåvidt lite overens med preferansene jeg hadde. Og nå har jeg fått hentelapp i posten. Lurer på om jeg hører noe fra netshop når den kommer i retur om 2 uker. Endret 26. august 2008 av Cotul Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Fikk i dag brev fra Forbrukerrådet. Var en kopi av en purring de har sendt til netshop om at de ikke får svar fra dem. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Om ikke Netshop ønsker å komme til en løsning, så er nok FTU neste steg. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 ja blir nok FTU neste. Er vel bare et spørsmål om hvor lenge forbrukerrådet venter med å sende saken videre. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er du som må kreve den videresendt . Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Så jeg må si ifra at jeg vil sende den videre nå? Har ingenting å si at jeg huket av for at jeg vil videresende den til FTU i det klage skjemaet ? Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Fikk i dag ett nytt brev fra forbrukerrådet. De har nå sendt purring nr 2 til Netshop som så langt ikke svarer. Står at om 14 dager vil de avslutte saken og gi meg informasjon om hva som må gjøres for å videresende saken til forbrukertvistutvalget. Synes det er dårlig av netshop å bare ignorere forbrukerrådet på denne måten. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det er kunden de ignorerer. Forbrukerrådet er bare et mellomledd. Men det er meget dårlig av Netshop. Uansett så vil ikke saken løses før FTU får sett på den. Gi oss tilbakemelding når noe skjer... Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Begynner å dukke opp flere tråder av samme art her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1024979 Man kan vel trygt påstå at NetShop har en kundefiendtlig policy. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Som ventet har nå brevet fra forbrukerrådet kommet som sier at jeg kan sende saken videre til forbrukertvistutvalget. Skal få fikset det så fort som mulig sidet det sto at de for tiden har 6 måneders behandlingstid. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Send det så fort som mulig slik at du ikke oversitter noen frister. Husk også å spesifisere at du krever renter og dine utgifter som du har hatt med reklamasjonen. Utgiftene dine du har hatt spesifiserer du skikkelig, det vil si du skriver at du brukte x. kr i portoutgifter for vare og event korrespondanse, y kr. i utgifter til telefonutgifter, zkr i utgifter til kjøring eller buss samt æ kr. i utgifter til å skrive brev, mail og generell saksbehandling. Ikke skriv utgiftene dine med bred penn, men det som er rimelig er å kreve portoutgiftene du har hatt i saken (helst dokumenter disse), så kan du skrive at du satt x minutter * x øre pr. min i telefonen (eks. 10 min a 10 øre= 1 kr) samt 2 timer betaling for tiden du har brukt til saksbehandling. (ta f.eks. 100 kr pr. time =200 kr.). Lykke til. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Vel, har nå sendt inn det jeg kan, så får bare vente en 6 måenders tid og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 At det virkelig er mulig av Netshop... kjenner jeg blir forbanna. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg må jo si at jeg har fått inntrykk av at du har godtatt deres forslag om omlevering av vare, og derfor er nok saken regnet som avsluttet fra deres side. Men det er rart de ikke har latt høre fra seg. Hvilken PC er det som ligger på postkontoret ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå