jonas_blomster Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hei, så en guide på dette et eller annet sted, men finner den ikke nå. Så derfor spør jeg her, er det noen som vet hvordan jeg kan åpne andre programmer enn de vanlige via "run" funksjonen, som mspaint, calc osv.. sånn at jeg for eks bare kunne trykt [win]+[R] så skrive firefox. takk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Du trenger bare å legge til C:\Program Files\Mozilla Firefox; til PATH. Høyreklikk My Computer - Properties - Advanced - Enviroment Variables - PATH - Edit - Legg til på slutten av eksisterende string ;C:\Progam Files\Mozilla Firefox; Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) takk. prøvde dette nå, men fikk det ikke til. Har windows vista, så ting stod ikke helt som du sa, fant for eks ikke "path". har også på norsk, men fant for eks enviroment variables som miljøvaribler. Endret 16. juni 2008 av jonas_blomster Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Windows med Norsk kan jeg ikke fordra. PATH kan være oversatt til STI. Siden du sa "run" funksjon gikk jeg ut fra Eng. versjon. I Norsk windows er det "kjør" . Endret 16. juni 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 De kan da ikke endre PATH til STI, dette vil føre til utallige problemer... men på en annen side så oversatt de Visual Basic for Applications til Norsk i Office... Hømm Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Dette er meget enkelt skal jeg si deg. Du bare legger .exe filen til applikasjonen i system32 mappen. Funker fett som fjell! EDIT: Det var ikke tilfeldigvis denne guiden? http://www.catchgamer.no/?module=forum&...9034&page=1 Endret 19. juni 2008 av Jørgen Pedersen Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 FY! du skal ALDRI legge programmer i System32 mappen, den er forbeholdt systemet. På et ordentlig konfigurert system skal du få "Access denied" på denne mappen dersom du prøver å kopiere eller slette ting i den. Endre heller pathen til å ta med en egendefinert mappe, det er rette måten å gjøre det på. Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Beklager, jeg skal skamme meg. Hehe! Kunne du utdypet det der med at man aldri skal legge programmer i system32 mappen? Altså, at den er laget kun for systemet og ingen forstyrrelser eller annet tull? Ja, det med å endre pathen er jo en veldig smart idè. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Start - Run - Firefox Funker som bare det her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå