Gå til innhold

BK: Hard Rock Castle, nybegynner

Anbefalte innlegg

Hei, mitt første bilde i BK, som også var ett av de første med nytt kamera. Dratt litt i spakene og prøvd å få til en mild DH effekt. Vil gjerne ha litt tilbakemeldinger på utfallet og på de to versjonene. :)

Versjon 1:

post-69465-1213611794_thumb.jpg

Versjon 2:

post-69465-1213611827_thumb.jpg

Exif:

1/1000 sek, f/5.6, 30mm, ISO 200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. sier min ærlige mening som alltid.

eg ville helt sikkert gått mye nærmere. og trærene ville eg iallefall hoppet over. folkene er årsmå, og eg ville kun tatt med borgen, som i seg selv er helt rå.

Skulle eg hatt med folk, ville det vært for å vise dimensjonene i bygget, og ikkje noen annen grunn, med mindre det var nære venner.

Det eg prøver å si, er at alt dette går på komposisjon, med andre ord, kordan du planlegger bilde.

noen som er uenig?

om dave hill effekten. umulig å si om den funker her, siden bygget står så langt borte, og det er så mye rusk og raskt rundt, men ser ikkje bort fra det.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du vil frem til, aksjetrading. Men for oss som kjenner til den bygningnen så altfor godt*, så ble dette faktisk en spennende vinkling.

Det bør dog croppes en del, i bunnen, på venstre side, og noe på høyre side.

Tom

*) Oslo Hard Rock Cafe holder til der hvor Stundenten var i gamle dager. Et pengesluk for pils-tørste mennesker ;)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner hva du vil frem til, aksjetrading. Men for oss som kjenner til den bygningnen så altfor godt*, så ble dette faktisk en spennende vinkling.

Det bør dog croppes en del, i bunnen, på venstre side, og noe på høyre side.

Tom

*) Oslo Hard Rock Cafe holder til der hvor Stundenten var i gamle dager. Et pengesluk for pils-tørste mennesker ;)

Takk skal dere ha! Kunne jeg fått et eksempel på hvordan du ville croppet det Tom? Er ganske så ny i "faget" så tar all den hjelpen jeg kan få:)

Jeg var redd det skulle bli for kjedelig med bare bygningen, derfor jeg tok med trærne. For å skjule litt av bygget og få frem "slotts delen". Det jeg tenkte iallfall :roll:

Lenke til kommentar

Jeg kan se poenget med trærene. kan fort skape en evertyr stemmning. Og jeg har aldri vært der, men ville nok uansett ha gjort store forandringer, for å gi bygget den rettferdigheten det fortjener. Men ikkje la det eg skriver ødlegge gleden over bilde ditt. Eg vil bare være vennlig og gi mine tips.

Det å gå nærmere skriver mange om. Jeg har faktisk blitt så god til å gå nærmt, at jeg er blitt dårlig til å gå langt ifra, og det er ingen god ting når man skal ta enkelte bilder. :-)

Lenke til kommentar
Takk skal dere ha! Kunne jeg fått et eksempel på hvordan du ville croppet det Tom? Er ganske så ny i "faget" så tar all den hjelpen jeg kan få:)
Jeg ville ha gjort noe i denne retning:

post-7280-1213615022_thumb.jpg

Skulle gjerne hatt tårnet enda mer til høyre i bildet, men da kommer dessverre det lyse hjørnet til bygningen på venstre side inn og forstyrrer. Så dette blir det beste jeg får til uten å ta et nytt bilde. Akkurat her kunne det faktisk funket å plassere spiret på tårnet helt midt i bildet også, men synes det ble litt rotete i bunnen av bildet med dette bildet. Dersom du har en utgave der du står en halvmeter unna der du står nå i en eller annen retning, kan det være nok.

Som de fleste andre er jeg altså enig i at komposisjonen er mulig å gjøre bedre, ellers har jeg lite å si om dette bildet utover at jeg synes det var fint! Likte den første utgaven klart best, forøvrig. Siden alt som "gjør bildet" ligger omtrent i samme plan, altså hjørnet/tårnet på bygningen og menneskene (som jeg helt klart ville hatt med her - uansett praktisk talt umulig å unngå dem), kunne du nok med fordel gått nærmere akkurat her, for å få et utsnitt som tilsvarer omtrent det jeg har croppet bildet ditt til.

Lenke til kommentar

Jøss, takk for alle kommentarer! Skal se om jeg ikke kan rusle meg en tur ned etterpå igjen. Vært ute en tur nå og tatt ett bilde, men kan se om jeg ikke får til å ta ett til og ha tipsene i bakhodet. :) Takk!

edit: leif

Endret av Alchemist:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...