Gå til innhold

Squier Affinity Jazz Bass

Z

Anbefalte innlegg

Har tenkt å komplettere mitt enmannsband/studio med en bass, og på litt lengre sikt et digitalt trommesett for bruk til BFD2 (sikler på Alesis' USB Pro Drum Kit).

Da dette er en liten entusiast-hobby kontra noe seriøst, hadde jeg ikke tenkt å svi av så alt for mange lapper på en bass, så jeg øynet først en Squier Affinity P-Bass, men fant ut at en Jazz Bass kanskje er et bedre alternativ da den etter det jeg forstår, er litt mer potet enn P-bassen, som skal være en 'rockebass'. Jass Bassen vil da koste 95 kroner mer enn det jeg har satt som absolutt høyeste tak på en bass, men jeg lærer meg sikkert å leve med det i lengden. :-)

Jeg har allerede reservert en hos Imerslund, men det jeg lurer på, er kvaliteten på pickupene på disse. Jeg regner med at de ikke kan måle seg mot US Fender pickups, men hvor gode er de egentlig? Altså duger de til hobbyopptaking?

Vil det være en god idé å bytte ut pickupene på Jazz Bassen? Hvor får jeg kjøpt Jazz Bass pickups i Oslo og omegn (klarer ikke å finne så forferdelig mye via Google).

Er det ellers noen som har sterke meninger om Squiers Bass-serie? Så vidt jeg har fått med meg, er det intet dårlig kjøp....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å komplettere mitt enmannsband/studio med en bass, og på litt lengre sikt et digitalt trommesett for bruk til BFD2 (sikler på Alesis' USB Pro Drum Kit).

Da dette er en liten entusiast-hobby kontra noe seriøst, hadde jeg ikke tenkt å svi av så alt for mange lapper på en bass, så jeg øynet først en Squier Affinity P-Bass, men fant ut at en Jazz Bass kanskje er et bedre alternativ da den etter det jeg forstår, er litt mer potet enn P-bassen, som skal være en 'rockebass'. Jass Bassen vil da koste 95 kroner mer enn det jeg har satt som absolutt høyeste tak på en bass, men jeg lærer meg sikkert å leve med det i lengden. :-)

Jeg har allerede reservert en hos Imerslund, men det jeg lurer på, er kvaliteten på pickupene på disse. Jeg regner med at de ikke kan måle seg mot US Fender pickups, men hvor gode er de egentlig? Altså duger de til hobbyopptaking?

Vil det være en god idé å bytte ut pickupene på Jazz Bassen? Hvor får jeg kjøpt Jazz Bass pickups i Oslo og omegn (klarer ikke å finne så forferdelig mye via Google).

Er det ellers noen som har sterke meninger om Squiers Bass-serie? Så vidt jeg har fått med meg, er det intet dårlig kjøp....

Hadde en Jazz Bass (Fender) for ikke så lenge siden, en drøm å spille på, og låt knall. Nå er deet Precision i hus, og den er litt tyngre å spille på, merker ikke syk forskjell på lyden (men ja, det er merkbar forskjell). I Forhold til prisen vil jeg si at Jazz Bass er et bedre kjøp.

Hvor mange lapper har du tenkt å svi av egentlig? Det er bedre å kjøpe en brukt Fender Jazz Bass enn en squier.

Lenke til kommentar

Den affinity-serien til Squier har ikke så godt rykte, selv om jeg ikke vet hvordan akkurat denne bassen er. Jeg hadde en affinity P-bass, kan vel ikke si at den var så mye å rope hurra for, spesielt elektronikken var noe skrall. kan vel nevnes at jeg kjøpte den brukt til 1200 kr, så mulig det er noe å hente i bruktmarkedet for din del.

hva med denne?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Evt hadde jeg heller kjøpt en 1000-kroners noname bass, og heller spart opp til hvertfall en standard squier, evt den vintage modified-serien, jeg har en fretless jazzbass i den serien, den er helt super.

Endret av JacobDW
Lenke til kommentar

Uten at jeg har finlest alt, tror jeg kanskje du kan gjøre et godt kjøp på gitarnorge.no . Det er flere der som selger basser i forskjellige prisklasser. Felles for de er at de trolig er langt bedre basser enn denne Fenderbassen.

Ut over det- Jazzbass er et meget godt valg når det gjelder type bass.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg hadde egentlig tenkt et tak på 2000,- da en Squier P-Bass koster 1975,- hos enkelte (Imerslund, bla.) på tilbud. Men så ser jeg at Jazz Bassen går for 600 lapper mer og tenkte ok, jeg høyner taket, men det blir maks.

Det er sant at man sikkert kan finne en brukt Fender om man har tålmodighet, men jeg vil ha en bass NUH og dere vet problemet med å holde et tak på pris: Om du bare legger bitte litt mer inn, så får du noe enda bedre, og så plutselig ender du opp med kanskje opptil flere tusenlapper mer enn det du hadde tenkt å betale.

JacobDW: Jeg er altfor tradisjonell når det gjelder utvalg av strengeinstrumenter, i den forstand av at det skal være Fender eller Gibson, eller noen av de lisensierte merkene til de. Noe annet er jeg ikke interessert i - og ja, kall meg gjerne sær!

Endret av Z
Lenke til kommentar
JacobDW: Jeg er altfor tradisjonell når det gjelder utvalg av strengeinstrumenter, i den forstand av at det skal være Fender eller Gibson, eller noen av de lisensierte merkene til de. Noe annet er jeg ikke interessert i - og ja, kall meg gjerne sær!

Jeg har bare Gibson og Fender sjøl jeg, så skjønner godt det :)

Men akkurat den bassen der er ikke noe å rope hurra for, er bare det. Så vil på det sterkeste anbefale en annen av høyere kvalitet(les:ikke laget i Kina(selv om det kan være noen ok der også)), trenger ikke nødvendigvis være no dyrere

Lenke til kommentar
Men akkurat den bassen der er ikke noe å rope hurra for, er bare det. Så vil på det sterkeste anbefale en annen av høyere kvalitet(les:ikke laget i Kina(selv om det kan være noen ok der også)), trenger ikke nødvendigvis være no dyrere

Hmmm, litt rart at du sier det, av det jeg finner på (utenlandske) forum, har de fleste bare godord å si om den, særlig til den prisen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...