Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er forelsket i ei annen jente


Gjest ersom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du hun er like interessert i å tviholde på deg om du forteller at det er en annen i bildet?

Om du sier du har følelser for en annen, og derfor må gjøre det slutt, vil hun fortsatt kjempe med nebb og klør, eller vil hun bli sint/såret/skuffet og la deg gå lettere? I mange tilfeller vil hun jo det, altså innse at det ikke er noe vits for henne å tviholde på deg, når du er mer interessert i andre.

Ganske "harsh", jeg vet, men det er ærlig og muligens effektivt.

 

Husker en gang jeg ble dumpa fordi "følelsene ikke var der lenger", og jeg skjønte ingenting. Den gangen tenkte jeg at det hadde vært mye lettere for meg om hun hadde funnet en annen, og det var grunnen.

Da hadde det vært en årsak jeg forsto, i det minste.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Det vil bli vanskeligere for henne å holde på meg, men samtidig betyr det at jeg har funnet noen som er bedre enn henne. Vet ikke om hun takler det noe bedre enn om jeg bare sier at det ikke fungerer mellom oss lenger. Hun er også av typen som kan finne på å oppsøke Sara og på den måten spolere alt der. Jeg hadde ikke trengt å si at det er Sara, det ville hun forstått når jeg først sier at det er ei annen jente, siden jeg egentlig ikke har noen kontakt med andre jenter.

 

Dessverre vet hun fornavnet til Sara, og hun ville ikke gitt seg før hun hadde all nødvendig info om henne. Er også en av venninnene til Anne som studerer ved samme universitet som Sara og meg, og hun har allerede gått ett av kursene som vi var på. Heldigvis har denne venninnen sagt til Anne at Sara er en grå mus. Sier hun som kanskje var den mest ensomme sjelen der.

Lenke til kommentar

Jeg vet at hun blir helt knust, og hun sier stadig at hun ikke har noe å leve for uten meg. Hun er som sagt bortreist nå, og da både ringer hun og sender meldinger for å si hvor mye hun savner meg. Sosialt sett har hun likevel større forutsetninger for å "klare seg" enn hva som er tilfelle med meg. Hun har et par kollegaer, spesielt en mannlig, som hun er mye sammen med, og hun har også de to eksene som jeg nevnte i den første tråden.

 

Hun har også sagt at andre står i kø for henne. Som et slags argument for at jeg skal forstå hva jeg har, og som jeg burde gjøre alt for å beholde. Egentlig kan jeg bare komme på den siste eksen hennes, men jeg kan overhodet ikke se for meg at hun går tilbake til han.

 

Men som sagt, i hennes øyne vil hele verden falle sammen. Når det gjelder rådene jeg får her, så hjelper de meg faktisk med å innse hva jeg må gjøre. Selv om jeg egentlig vet det innerst inne, jeg må bare få bekreftelser på at jeg gjør det rette. Hehe.

Lenke til kommentar

Jeg har nettop vært i noelunde samme situasjon, riktignok hadde forholdet vårt vart i kun 9 måneder. Men jeg slo opp, sa hele sannheten. Hun var glad for at jeg sa sannheten, men hele gjengen (eks, med venner) hater meg nå etter jeg dukket opp på en konsert med denne jenta (vi så jo ut som et kjærestepar, da vi holdt rundt hverandre, kyste sov..).

 

 

Jeg mer irritert på henne, for jeg sa ifra om det osv... Men vi er da tross alt ikke så gamle, jeg blir 17 hun er 15.

 

Men det å slå opp er hardt. Det viktigste er at du gjør det skikkeli, ikke sånn hallveis forsøk. Du må være bestemt for at det er punktom finale. Og ikke planlegg en lang tale, gjør det kjapt og enkelt i tilfelle.

 

Det vil være tungt, men dere begge er tjent med det etterhvert.

 

PM om det var noe, men tror ikke jeg kan bidra med såå mye mer.

 

Edit: småting, pirk.

Endret av Ballus
Lenke til kommentar
Jeg vet at hun blir helt knust, og hun sier stadig at hun ikke har noe å leve for uten meg. Hun er som sagt bortreist nå, og da både ringer hun og sender meldinger for å si hvor mye hun savner meg. Sosialt sett har hun likevel større forutsetninger for å "klare seg" enn hva som er tilfelle med meg. Hun har et par kollegaer, spesielt en mannlig, som hun er mye sammen med, og hun har også de to eksene som jeg nevnte i den første tråden.

 

Hun har også sagt at andre står i kø for henne. Som et slags argument for at jeg skal forstå hva jeg har, og som jeg burde gjøre alt for å beholde. Egentlig kan jeg bare komme på den siste eksen hennes, men jeg kan overhodet ikke se for meg at hun går tilbake til han.

 

Men som sagt, i hennes øyne vil hele verden falle sammen. Når det gjelder rådene jeg får her, så hjelper de meg faktisk med å innse hva jeg må gjøre. Selv om jeg egentlig vet det innerst inne, jeg må bare få bekreftelser på at jeg gjør det rette. Hehe.

Ehm.. Hun går mye sammen med en mannlig kollega, men du får ikke ha kontakt med jenter? Fullstendig grunn til å dumpe bare der.

 

At "livet ikke er verdt å leve" er ikke ditt ansvar overhodet. Dessuten høres hun ut til å ha en del sosiopat-trekk, som gjerne sier slikt kun for å manipulere, uten at det ligger noe i det.

 

Du har kun ett alternativ her, og det er å komme deg ute snøggast råd. Fair and square eller "feigt" og med halen mellom beina spiller ingen rolle når du behandles slik.

Om det letteste for deg er å flytte ut nå mens hun er borte, og legge igjen en lapp, så gjør det. Bare få det gjort, one way or the other.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest alle innleggene dine på denne tråden, og jeg vet ikke helt hva slags "forhold" du har til denne sara.

 

Kanskje sara virker perfekt i dine øyne i forhold til anne, men det er ikke nødvendigvis tilfelle. Jeg antar at du ikke kjenner sara på den måten du kjenner anne. Jeg vet om flere som har brent seg på nettopp dette - de har vært i et forhold og møtt en annen person, som de seriøst trodde var drømmemannen. Etter hvert som de ble kjent med denne "drømmemannen", så fant de ut at han ikke var noe bedre enn han de allerede var sammen med, og de angret senere på at de gjorde det slutt med kjæresten, osv.

 

Anne har nok en vond magefølelse over hva som skjer mellom dere to. Kanskje hun har en følelse av hva som skjer, noe som er årsaken til denne ustabiliteten. Jeg hadde det sånn selv en gang, i forhold til kjæresten min - magen sa meg at noe var galt, og derfor klarte jeg heller ikke å roe meg ned før jeg visste sannheten. Anne trenger kanskje litt hjelp fra deg for å føle seg trygg. Denne sjalusien hennes kan fint være et tegn på dårlig selvbilde.

 

Du er i en vanskelig situasjon, og du blir nok aldri helt sikker på hva som er rett. Man skal ikke alltid stole på følelsene når det gjelder kjærlighet, men hvis du tror du blir lykkeligere uten anne, så vet du hva du har å gjøre.

Sara syns jeg du må ta med en klype salt - det er ikke alltid mennesker er slik de utgir seg for å være.

Lenke til kommentar

Sara er ikke nødvendigvis så perfekt, men hun er ei kjempejente. Det hersker det ingen tvil om. Innerst inne har jeg ikke noen tro på at det blir meg og Sara, så vi kan si at jeg tar Sara med en spade salt sånn sett. Uansett er det ikke sånn at jeg bare bytter ut Anne med noe bedre. Jeg vil heller leve resten av livet alene, enn å leve det sammen med Anne. Anne beholder jeg som en venn, men jeg orker ikke å ha henne som kjæreste/kone. Hun sier selv at hun ikke vil miste meg, selv om vi skulle gå fra hverandre.

 

Anne har ikke stolt på eksene sine heller. Han første fikk heller ikke ha kontakt med jenter, og der gikk det så langt at hun skremte dem vekk. Ingen av hennes ekser har vært utro mot henne, som vi vet om. Hun ville kanskje stolt på meg hvis vi giftet oss og fikk barn, men aldri før det. Har innrømmet at hun ikke stoler på meg, selv om jeg aldri har flørtet med andre jenter mens vi har vært sammen.

 

Hun vet at dette går mot et brudd, eller hun er i hvert fall veldig redd for det.

Lenke til kommentar
Sara er ikke nødvendigvis så perfekt, men hun er ei kjempejente. Det hersker det ingen tvil om. Innerst inne har jeg ikke noen tro på at det blir meg og Sara, så vi kan si at jeg tar Sara med en spade salt sånn sett. Uansett er det ikke sånn at jeg bare bytter ut Anne med noe bedre. Jeg vil heller leve resten av livet alene, enn å leve det sammen med Anne. Anne beholder jeg som en venn, men jeg orker ikke å ha henne som kjæreste/kone. Hun sier selv at hun ikke vil miste meg, selv om vi skulle gå fra hverandre.

 

Anne har ikke stolt på eksene sine heller. Han første fikk heller ikke ha kontakt med jenter, og der gikk det så langt at hun skremte dem vekk. Ingen av hennes ekser har vært utro mot henne, som vi vet om. Hun ville kanskje stolt på meg hvis vi giftet oss og fikk barn, men aldri før det. Har innrømmet at hun ikke stoler på meg, selv om jeg aldri har flørtet med andre jenter mens vi har vært sammen.

 

Hun vet at dette går mot et brudd, eller hun er i hvert fall veldig redd for det.

Please explain, hvordan hun forsvarer at hun kan ha kontakt med det annet kjønn, og ikke du?

Jeg hadde rett og slett blitt sint på en slik holdning.

Forøvrig hadde jeg aldri gått inn i et forhold uten 100% tillit i utgangspunktet, og skjønner ikke hvorfor folk gjør det. De vet jo hvordan det går.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forklare galskapen, men hun viste ingen tegn på at hun er så voldsomt sjalu da vi var i startfasen. Har pratet med henne mange ganger om at hun må stole på meg. Og respektere meg, men tror ikke hun forstår hva jeg mener.

 

Hun påstår at den første eksen er som en bror for henne. Æsj. Og da er det liksom greit. Jeg har spurt om hvordan hun ville reagert hvis jeg hadde like mye kontakt med Sara som hun har med ekser og han kollegaen, og det får hun problemer med å forklare. Hun sier bare at jeg ikke får lov. Heh..

Lenke til kommentar

Du virker veldig sikker i din sak egentlig, så selv om det sikkert blir vanskelig å gi anne beskjeden, så er det tydeligvis det eneste som gjenstår i forholdet deres.

 

Kanskje anne kommer til å ta det veldig tungt, eller kanskje hun innerst inne blir veldig lettet - uansett så er ikke det noe du kan ta hensyn til. Du må leve ditt liv slik du ønsker, og når du ikke vil at anne skal være en del av ditt liv på den måten hun er nå, så lurer jeg på hva du venter på...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...