Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er forelsket i ei annen jente

Gjest ersom

Anbefalte innlegg

For å gjøre det litt enklere kaller jeg kjæresten min Anne og hun andre kan hete Sara. Beklager at dette blir litt langt.

Har vært i et forhold i snart to år nå, men ingen av oss er særlig lykkelige. Jeg har vært inne på tanken om å gjøre det slutt siden i fjor høst, og har bare utsatt det altfor mange ganger. Redd for å såre henne, og jeg er over gjennomsnittlig konfliktsky. Anne gjorde det vel egentlig slutt for fem dager siden, men virker som hun testet meg og bare ville ha meg til å si at jeg elsker henne, og at jeg ville "ta meg sammen" osv. Så det er ikke helt slutt ennå.

Det var mitt forsvar. Hehe. I fjor høst fikk jeg øynene opp for Sara som jeg studerer sammen med, uten at det var grunnen til at jeg ville gjøre det slutt med Anne. Men det er første gangen jeg føler noe sånt for ei jente, og følelsene for henne har på ingen måte sluppet taket. Jeg må gjøre det slutt med Anne, helst i løpet av sommeren, og så bestemme meg for hva jeg skal gjøre i forhold til Sara. Burde kanskje hatt dårlig samvittighet, men alle jeg har pratet med mener at det er jeg som er "offeret" i forholdet.

Men når det gjelder Sara, så aner jeg ikke hvor jeg har henne. Var en periode hvor hun satte seg sammen med meg på forelesningene, og hun spurte om vi skulle samarbeide i en øvingstime (gjøre oppgaver), selv om det også var med enda ei jente så vi ble tre (kan jo være at hun ser på meg som en ensom tulling som hun vil redde, siden jeg ikke er kjempesosial). Men de siste månedene har hun vært veldig vekslende. Hun setter seg aldri sammen med meg lenger, men hun er ikke helt avvisende heller. Vi var tilfeldigvis på samme toget for en drøy måneds tid siden, og siden jeg knottet på mobiltelefonen klarte jeg å overse henne. Da kunne hun fint ha latt meg gå uten at jeg visste om det, men hun sa hei/hallo sånn at jeg skulle legge merke til henne. Snakket sammen hele veien til universitetet. Skal sies at hun er veldig hyggelig og høflig, så hun kan nok finne på å prate med mennesker hun egentlig ikke liker.

Jeg lurer litt på om hun har holdt avstand fordi jeg var så dum å fortelle om mitt forhold med Anne. Fortalte at hun er sykt sjalu og at hun har truet med å troppe opp på universitetet for å fortelle at jeg er "hennes". Anne har ganske lenge hatet at jeg har kontakt med Sara, selv om jeg bare har pratet med henne på universitetet. Har ikke mob nr hennes på mobilen, msn eller noe som helst. Sara vet at Anne vet om henne.

Kommer til å fortelle Sara og gjengen (vi er 4-5 stykker, selv om jeg er en slags outsider) at jeg har gjort det slutt med Anne, men er redd jeg har brent alle broer ift Sara. Hun ser ganske sikkert på meg som en feig vinglepetter som ikke gjorde det slutt med Anne for lengst. Hun har tydelig vist at hun synes at Anne er litt "gal" og at jeg ikke burde finne meg i det, selv om hun har sagt ting på en veldig ordentlig måte.

Hvordan vil Sara reagere hvis jeg ganske raskt begynner å vise at jeg liker henne? Mine følelser for Anne har manglet ganske lenge, men Sara kan jo tro at jeg bare hopper fra den ene til den andre på null komma niks og at jeg derfor ikke kan være oppriktig forelsket i henne. Man skal jo liksom "vente en stund"..

Innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føyer til litt ekstra informasjon. Anne er 82-, Sara er 87- og jeg er 84-modell. Jeg var en periode redd for at Sara kunne være lesbisk siden hun ikke er så fryktelig "jentete". Men Anne er heller ikke så jentete av seg, så jeg har prøvd å slå det fra meg.

Sara har sagt at hun gjerne vil studere i et konkret land som ligger i en helt annen verdensdel. Hadde ikke blitt så enkelt, det, hvis det skulle blitt noe som helst mellom meg og henne. Jeg lurer også på om hun har lagt gutter (evt. jenter, hehe) på vent, på den måten at hun ikke vil ha noe forhold nå. Ikke spør meg om hvorfor jeg tror det, det er bare en følelse jeg har :)

Har hørt de andre gjengen fleipe med henne om en navngitt gutt, men jeg er ganske sikker på at hun ikke vil ha han.

Lenke til kommentar

Virker som Sara var interessert(hun oppsøkte deg, satt med deg og gjorde oppgaver - noe du sier hun ikke gjør lenger), men at det muligens dabbet av da du ikke tok steget med henne. Nå kan det jo være at hun kun ser på deg som en venn, da du aldri tok iniativ til noe mer. Er det sånn at du vil ofre Anne til fordel for Sara, eller har det ingenting å si om du ikke får noen av de? For akkurat nå kan det jo være at det er akkurat det som skjer om du nå forlater Anne. Vil du virkelig være singel? Vet du at du får det bedre alene(eller med noen andre - senere) enn med Anne? Jeg har selv brent meg på dette med at jeg trodde jeg var sikker, men at jeg i ettertid funnet ut at jeg ikke var sikker i heletatt.

Det er vanskelig å vite hvordan Sara vil reagere, men det beste er vel å spørre henne om dere kan finne på noe en dag - utover det å sitte sammen på (vei til) skolen. Da ser du jo fort om hun faktisk er interessert i noe mer eller hun bare pratet for å være hyggelig.

Jeg tror du bare må finne ut hva du egentlig vil gjøre med Anne, så får du ta møtet med Sara som en bonus hvis det ordner seg mellom dere.

Lenke til kommentar

Jeg kan uansett ikke fortsette med Anne, da vil jeg heller være alene. Hadde en tråd om Anne for ganske lenge siden, der jeg listet opp alt sammen. Så det er utelukkende min feighet som gjør at vi fortsatt er sammen.

Mye av problemet mitt ift Sara er at jeg blir veldig klønete, siden jeg har så sterke følelser for henne. Hun må ha sett usikkerheten min for lengst. Men jeg har gode og dårlige dager, og det går gjerne bedre når vi er flere sammen.

En av guttene spurte meg om Anne trodde at jeg var "keen" på Sara, så Sara hørte det, og da sa jeg "det tror hun sikkert". I ettertid har jeg tenkt på at tonefallet mitt kunne tyde på at det i hvert fall var en helt sprø tanke.

Sara spør meg som regel om hva jeg har gjort i helgen, men det kan være fordi vi ikke har så mye annet å prate om. Hun sa til meg at hun ikke hadde sett meg på eksamnene og syntes det var rart, men det betyr jo ikke akkurat at hun har sett så mye etter meg.

Når jeg leser det jeg skriver kan det nesten se ut som at hun er mer interessert enn hva jeg tror. For egentlig tviler jeg på at hun er særlig interessert, i beste fall er jeg kanskje en potensiell venn.

Lenke til kommentar

Da har du vel ingenting å tape på å faktisk møte henne etter skolen eller i en helg heller? Det er liksom ikke så lett å se hva de vil før man tar de med seg ut i den settingen man vanligivis er i. Så lenge hun ikke gir tydelige signaler om at hun liker deg selvfølgelig. Det høres ut som du har bestemt deg ang. Anne, så da synes jeg du skal ta kontakt med Sara å finne på noe. Dessuten må du skjerpe selvbildet ditt, det klart hun viser interesse. Ikke finn på å møte henne med det utgangspunktet at du tror du kun blir en venn, da blir det hvertfall ikke noe mer. Stikkord: Prating, berøring, bli kjent og ha det moro(humor). Vis litt glød!

Lenke til kommentar

Selvbildet er ganske skralt, ja. Ellers hadde jeg tatt mot til meg og pratet mye mer med Sara. Jeg har tenkt en del på om hun har oppfattet at jeg liker henne, og at det er derfor hun holder litt avstand. Jeg har tatt meg selv i å se på henne når vi sitter flere sammen og det er en tredjeperson som prater.

Er ikke aktuelt at vi plutselig skal finne på noe, vi to alene, utenom skolen. Da må vi først fungere bedre sammen i "trygge omgivelser". Vi var ute på kafé/restaurant en gang, mellom forelesninger, men da var vi fire. Et par, og så meg og Sara.

Lenke til kommentar
med tanke på ditt eget velbehag synes jeg du med det første skal gjøre det slutt med Anne. Selv om det er kjipt å dumpe noen er det dessverre slikt som må til av og til.

Tenkte det samme.

Kom det ut av det ulykkelige forholdet uansett. Du trenger ikke ha ei ny ei å gå til. Høres ut som du ikke vil gjøre det slutt før du har Sara safe

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke det aktuelt? Hva har du å tape? I tillegg har du har jo allerede hatt en kjæreste, så du skjønner jo at jenter liker deg. Hvorfor skal ikke hun gjøre det?

Dessuten tror jeg ikke du må tenke så mye på hva hun tenker og hvorfor hun gjør det ene eller det andre. Det er ikke engang sikkert at hun er klar over at du liker henne mer enn en venn. Det er jo kanskje det er derfor hun holder avstand? Ta en kafètur, og prat med henne!

Og jeg holder fortsatt fast på det første jeg sa om at du burde gjøre deg ferdig med Anne først.

Endret av LOOM
Lenke til kommentar
med tanke på ditt eget velbehag synes jeg du med det første skal gjøre det slutt med Anne. Selv om det er kjipt å dumpe noen er det dessverre slikt som må til av og til.

Tenkte det samme.

Kom det ut av det ulykkelige forholdet uansett. Du trenger ikke ha ei ny ei å gå til. Høres ut som du ikke vil gjøre det slutt før du har Sara safe

Jeg kommer aldri i verden til å gjøre noen fremstøt mot Sara før jeg er ferdig med Anne, det kan jeg love deg. Så problemstillingen er hva jeg skal gjøre med Sara til høsten, når Anne er ute av bildet.

Jeg vet at jenter kan like meg, men jeg er så dum at jeg bevisst/ubevisst tenker på hvilke ligaer man tilhører. Er 2-3 jenter som har vist interesse for meg via nettet, før Anne, uten at det er noe jeg skal være stolt av. Og jeg har blitt forsøkt sjekket opp på byen, en av de få gangene jeg har gått ut. Også det var før Anne.

Alle de jentene, Anne inkludert, er "under" Sara som i mine øyne er kjempepen og ikke minst veldig intelligent, snill og morsom/uforutsigbar.

Men jeg har også etter hvert innsett at min smak skiller seg fra andre gutters preferanser.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om hvilken liga man tilhører? Utseende kan brukes som en opener, ellers har det ingenting å si. Du blir jo sjekket opp, så jeg ser jo ikke helt problemet ditt her. Hva har du å tape på å ta med henne på noe? Gjør deg ferdig med Anne, og plei forholdet ditt til Sara så du ikke mister kontakten. Ta med henne ut på noe så fort du er klar.

Lenke til kommentar
Skal Sara studere i utlandet etter sommeren eller er det enda senere i livet? Kan være risky å bli så nært knyttet til henne om hun reiser etter sommeren.

Mener det er siste året hun planlegger å reise ut, så det blir vel høsten 09, eller kanskje våren etter hvis det bare er ett semester.

Hvem bryr seg om hvilken liga man tilhører? Utseende kan brukes som en opener, ellers har det ingenting å si. Du blir jo sjekket opp, så jeg ser jo ikke helt problemet ditt her. Hva har du å tape på å ta med henne på noe? Gjør deg ferdig med Anne, og plei forholdet ditt til Sara så du ikke mister kontakten. Ta med henne ut på noe så fort du er klar.

Jeg bryr meg dessverre om det. Eller kanskje det bare er en unnskyldning jeg bruker. Jeg har vel et helt greit utseende, verken mer eller mindre, men sosialt føler jeg ikke at jeg er på høyde med henne. Har f.eks. ikke en eneste venn, sånn jeg ser det. Prater bare med de få jeg har blitt "kjent" med på universitetet.

Er også redd for avslag, særlig fordi vi studerer sammen. Jeg er ikke akkurat så god venn med henne nå, men tenker som så at jeg vil beholde henne på en eller annen måte. Selv om det hadde vært ganske trist å bare være venner.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Så utrolig dårlig gjort å holde Anne i dette forholdet, så feig du er :nei: Dere har allerede "kastet" bort to år sammen. Ta valget så dere får sommeren alene og kan starte på nytt til høsten i det minste. Du snakker jo ikke akkurat pent om henne. Forstår godt at hun har vært sjalu på Sara som du tydelig er interessert i. Og det har hun nok merket.

Lenke til kommentar
Så utrolig dårlig gjort å holde Anne i dette forholdet, så feig du er :nei: Dere har allerede "kastet" bort to år sammen. Ta valget så dere får sommeren alene og kan starte på nytt til høsten i det minste. Du snakker jo ikke akkurat pent om henne. Forstår godt at hun har vært sjalu på Sara som du tydelig er interessert i. Og det har hun nok merket.

Hun har helt sikkert ikke merket noe som helst, for jeg har ikke sagt eller gjort noe som tyder på at jeg er interessert i Sara. Du må gjerne mene at jeg er en drittsekk, men du har ikke vært i dette forholdet. Hun vil ikke la meg ha kontakt med jenter i det hele tatt, og hun vil ikke at jeg skal ha kontakt med en pakistaner på universitetet som er det nærmeste jeg kommer en venn nå. Det er fordi han er pakistaner, ingenting annet.

Jeg kunne forsøkt å lete opp den gamle tråden, men er ganske ny her på diskusjon.no. Hadde en tråd hvor jeg også var anonym, og kalte meg noe med Tottenham.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832608&st=0

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832608

--

Hvis du er redd for avslag burde du jo ikke ta kontakt i heletatt. Hva er verst? Avslag eller å aldri få vite at du faktisk kunne ende opp med henne? Nå er jeg lei av å gjenta meg selv å si at du må komme deg ut, så det er over å ut for meg i denne tråden. For aller siste gang: ta kontakt!

Lykke til.

Hehe, takk skal du ha. Jeg skal forsøke å ta mer kontakt med henne til høsten, og så får det briste eller bære :)

Lenke til kommentar
Hun har helt sikkert ikke merket noe som helst, for jeg har ikke sagt eller gjort noe som tyder på at jeg er interessert i Sara. Du må gjerne mene at jeg er en drittsekk, men du har ikke vært i dette forholdet. Hun vil ikke la meg ha kontakt med jenter i det hele tatt, og hun vil ikke at jeg skal ha kontakt med en pakistaner på universitetet som er det nærmeste jeg kommer en venn nå. Det er fordi han er pakistaner, ingenting annet.

showtopic=832608&st=0[/url]

Hun hørtes definitivt ut som en dårlig kjæreste, det er jeg helt enig i. Men det er ikke rettferdig å holde dere begge i forholdet bare fordi du ikke "tør" å gjøre det slutt.

Har også vært i sykelige sjalu forhold ("du kan ikke be Henrik i bursdagen din, fordi dere klina i åttendeklasse" - da jeg ble 18, osv) og det er veldig slitsomt. Skjønner godt at du ikke trives med det. MEN. Du må gjøre noe med det. Sannsynligheten for at hun virkelig slår opp er liten, mennesker som kontrollerer andre på den måten vil gjerne fortsette med det. Ikke tro på evt. krokodilletårer.

Allier deg med venn/familie som du kan være hos. Ikke bli i leiligheten mens det er "slutt".

Lenke til kommentar

Jeg skal naturligvis gjøre noe med det, men det blir et helvete. Hun er jo innstilt på å tviholde på meg. Forrige gang jeg prøvde å si at forholdet ikke fungerer lenger, virket det som at hun prøvde å fake at hun besvimer.

Det verste er egentlig at hun er så ustabil. På onsdag pratet hun om at det ikke vil bli noe problem å dele eiendelene, at jeg midlertidig kunne sove på gjesterommet når det er slutt osv. Men kort tid etter prater hun om å kjøpe leiligheten vi bor i, sammen, og hun legger planer for fremtiden.

Hjemme alene denne uka siden hun er bortreist, og prøver å manne meg opp til å endelig gjøre det slutt på fredag. Ville hatt 2-års jubileum om snaue to uker, men det må jeg bare la være å tenke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...