Gå til innhold

Headset til PS3 (500-2000)- Tilkoblinger, Komfort, Surround, Lyd og evt. Trådløs

Anbefalte innlegg

Som jeg beskrev ganske kort i emnetittelen så er jeg på jakt etter et headsett til å bruke til PS3. I lengden er jeg på jakt etter et skikkelig surround system med vanlige høytalere, men der jeg bor nå passer det mye bedre med et skikkelig headset. Det er dessuten mye billigere. Jeg har et par spørsmål angående funksjonalitet, lydkvalitet, komfort og så dette med surround (5.1, 7.1 etc...).

-Tilkobling PS3

Er det noen som vet noen om hvilken tilkoblingsmulighet som er optimal for å få best mulig lyd ut av PS3en? Lyden går jo gjennom HDMI kabel til tv, så spørsmålet er vel om det er best å ta det ut fra tven etterpå eller om det finnes noen gode utmuligheter fra PS3en. Vet at USB funker, men har hørt at den ikke gjør noe bra for lydkvaliteten.

-Komfort

Først vil jeg gjerne nevne at komfort står i høysetet. Høretelefonene kommer til å være på i mange timer av gangen innimellom og da er det av primær viktighet at jeg ikke får vondt i ørene eller blir altfor varm etter en kort stund. De kan godt være av en lukket type, men da må det jo selvsagt være en god design som slipper inn bra med luft og ikke klemmer for mye.

-Surround

Så er det dette med surround. Surround i seg selv er ikke viktig, men i og med at jeg kommer til å bruke det mest til spill så er det veldig viktig med en god tredimensjonal lydopplevelse. Jeg har lyst at nakkehårene mine skal reise seg når jeg hører noe krype innpå meg i et horrorspill og jeg har lyst å vite sånn ca. hvor fienden er når jeg hører skudd gå av i et skytespill. Har lest litt her og der om surround headsett og det virker for meg som om gode tradisjonelle headset ofte kan gi like god eller bedre surround opplevelse enn de headsetene som er laget spesielt for det. Siden jeg har veldig lite personlig erfaring med forskjellen på denne typen utstyr trenger jeg råd her, men forklaringer hadde vært kjekt og.

-Lyd

Lydkvaliteten er jo ikke akkurat uviktig. Selv om dette skal bli mest brukt til gaming er det klart at både dvd, Blu-ray, mp3, cd, og en og annen sacd vil bli spillt på PS3en min med lyden sendt ut til headsettet. Så at lyden ikke driter bass og skriker diskant er jo også av betydning. Jeg ønsker en relativt nøytral, men dynamisk lydopplevelse.

-Trådløs

Dette er et litt sånn dersom at punkt. Jeg kunne veldig godt tenkt meg et trådløst headset som jeg kan lene meg tilbake med uten å måtta passe på at bein ikke vikler seg inn i ledninger og sånt faenskap. Har også en slags drøm om at hvis jeg har flere på besøk og vi skal se en film sent på natten (noe som hender rett som det er) så kunne jeg hatt en basestasjon med tre-fire-fem trådløse headset på samme frekvens så vi alle kunne trosset vanlige dødelige mennesker sin døgnrytme ved å høre bulder, brak og skriking på full guffe når det måtte passe oss.

-Viktig PS

Pris er så klart av betydning, men det sitter ikke i høysetet. Jeg er villig til å bruke alt fra 500-2000. Jeg ønsker ikke nødvendigvis å bruke 2000, men jeg vil ha det jeg vil ha, og det får koste det det koster! La meg og få presisere at det for øyeblikket dreier seg kun om ett headset, eventuelle ekstra sett til basestasjon får komme etterhvert.

-Litt mindre viktig PPS

Hvis jeg kan få alt dette på et headset som også støtter tilkobling av mikrofon eller allerede har det koblet til så har moderskipet landet. Så bra tror jeg ikke det kan bli.

Nå har denne posten blitt mye lengre enn jeg hadde tenkt og sjefen gir meg noen stygge blikk så jeg får runde av. Vil til syvende og sist bare nevne at jeg setter stor pris på alle råd, tips og hjelp jeg kan få. Ikke nøl med å svar selv om det er ett av de ovennevnte punktene du kan hjelpe med.

Endret av Ashen_Victor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...