Gå til innhold

Er en Mac å anbefale? (Tidligere: Hjelp til å velge bærbar)

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en mac å anbefale? Det går ann å se tv på en mac?

Hei:) Skal kjøpe ny bærbar og hadde vært fint med litt hjelp!

Pris: Maks 20000

Bruksområder: Skal bruke den til skole og jobb, det betyr ganske heavy skriving med store dokumenter og store og mange bilder (den gamle pcen min brøt sammen fordi det var for store bilder, så trenger en med STOR kapasitet så dette ikke skjer). Skal også kunne spille av DVDer og spill på den uten at den henger seg opp eller blir varm på 5 minutter. Den skal være 17 tommer.

Hvilke krav stiller du til maskinen? PCen må ha så stort harddisk og standard minne som mulig og så høy hastighet som mulig. Det må være god skjermoppløsning. Det er viktig for meg at den er rask og har god kapasitet... Maskinen må ha bluetooth, og ha HDMI port så jeg kan koble den til TVen. Maskinen må tåle mye, være kraftig innvendig, og ha lang levetid (endel av PCene mine har blitt ødelagt veldig raskt, og vil helst ikke at det skal skje igjen).

Noen av PCene jeg har hatt tidligere har vært i prisklassen 5-8000kroner, og de har vært altfor dårlige og for kort levetid. Satser derfor i en annen prisklasse, selv om det såklart er fint om den er så rimelig som mulig :)

Jeg er åpen for det meste, men har allerede sett på Toshiba Qosmio G40-127 ( https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications )og HP Pavilion dv9885eo bærbar ( http://www.infotec.no/PartDetail.aspx?q=p:1943986 ). Har forstått det slik at HPen er best?? Har dere noen andre forslag?

Endret av oslosmil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, enkel bilderedigering i photoshop.

Dette med spillene er ikke så veldig viktig, vil egentlig bare at muligheten for at man kan spille på maskinen skal være der uten at det trenger å ha supergod kvalitet på "spillavspillingen".

Lenke til kommentar

mac er og anbefale ja men .

du kan få en mye heftigere bærbar for 20000.

mac'er er ikke så kraftige som man tror. batteriet på mac er greit, varer lenge men resten :thumbdown:

(derfor selger jeg min for og kjøpe noe mer kraftigere!)

kjøp heller en kraftig ting fra asus eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...