Stian V.H Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Vil Tamron 17-50 2.8 være en fin og merkbar bedre oppgradering ifra Canon 18-55 iS? Eller vil det være kjempestor forskjell (bildekvalitet) mellom Tamronen og Canon 17-40 f4 L? Lenke til kommentar
otveit Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 jeg er svært fornøyd med min 17-50 på 30D.. Men har ikke sammenlikningsgrunnlag til de andre objektivene du nevner. Kan ikke komme på noen ankepunkter her jeg sitter, et ekte røverkjøp synes jeg. øyvind Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Vil Tamron 17-50 2.8 være en fin og merkbar bedre oppgradering ifra Canon 18-55 iS?Eller vil det være kjempestor forskjell (bildekvalitet) mellom Tamronen og Canon 17-40 f4 L? Jeg har kit-objektivet Canon 18-55, og skiftet det til den Tamron. Men et Canon objektiv med IS må da være bedre. (Kit-objektivet 18-55 har ikke IS) RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Fordelen med Tamron 17-50mm f/2.8 er at den er mer lyssterk og at den er mer solid bygget (gjelder også Sigma 18-50mm f/2.8 som bør vurderes samtidig). IS har kun en fordel når motivet står stille, hvis motivet beveger seg, så blir det uskarpt... Optisk sett, så tror jeg at forskjellene er relativt små. Og at de er mest fremtredene på størst blender-åpning. Det som kan skille, og som kan være viktig, er hvordan objektivene oppfører seg i motlys situasjoner. Tom Lenke til kommentar
bidz Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Jeg har selv Tamron 17-50 f/2.8 og synes dette er et utmerket objektiv. Det er sylskarpt selv på full blenderåpning (f/2.8) og dette er en utrolig stor fordel synes jeg, jeg trenger ikke å blende ned Tamron objektivet noenting for å få skarpe bilder! Det fungerer kjempebra innendørs på grunn av lysfølsomheten, og er lite og solid bygd. Det er på lik linje med Canon's EF-S 17-55 f/2.8 som koster nesten tre ganger så mye. Husk at IS hjelper kun på motiver som er helt stille. Personlig så synes jeg ikke IS er noe viktig på 17-50mm brennvidde. IS er derimot, etter min erfaring, viktig på tele objektiv, da jeg har hatt 70-200mm både med og uten IS, og forskjellen der er veldig stor, spesielt på 200mm. Jeg har kun erfaring med Canon's 18-55mm kit-objektiv uten IS, og det var noe skrap, for å si det rett ut. 18-55 med IS skal være bedre, men kvalitetsfølelsen er så som så, og i tillegg så roterer objektivet under fokusering, noe som ikke er positivt (veldig dumt om man bruker filter eller solblender). Endret 16. juni 2008 av bidz Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Har Canon 30D.Visst man bruker manuell fokus med Tamron 17-50 vil den funksjonen ved at man holder utløserknappen halvt inne mens man fokuserer,gi indikasjon på at fokus er truffet (rødt lys,pluss evt pip)med Tamronen? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Har Canon 30D.Visst man bruker manuell fokus med Tamron 17-50 vil den funksjonen ved at man holder utløserknappen halvt inne mens man fokuserer,gi indikasjon på at fokus er truffet (rødt lys,pluss evt pip)med Tamronen? Testet dette nå, og ja det funker helt fint. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Vil Tamron 17-50 2.8 være en fin og merkbar bedre oppgradering ifra Canon 18-55 iS?Eller vil det være kjempestor forskjell (bildekvalitet) mellom Tamronen og Canon 17-40 f4 L? Jeg har kit-objektivet Canon 18-55, og skiftet det til den Tamron. Men et Canon objektiv med IS må da være bedre. (Kit-objektivet 18-55 har ikke IS) RandiA Kit-objektivet mitt har IS! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå