Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor kjapt og billig er det mulig å få et bryllup?


Anbefalte innlegg

Har ofte tenkt at det begynner å bli på tide å få giftet seg, men samtidig har vi dårlig råd og jeg tror at hverken jeg selv eller samboeren har lyst på et stort og overdådig bryllup med masse folk. Både mine og hennes foreldre er skilt, og etter å sett min brors kone gråte i sitt eget bryllup pga kranglete svigerforeldre (Tenk, de måtte sitte sammen!) så er det ikke noe som frister til gjentagelse. Er det liksom mulig å bare stikke innom kirken og få det gjort i en fei, eller er det mer som skal til, og må man betale noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet også om flere som har gjort det som en overraskelse på ferie. Det var kanskje ikke den billigste sorten, men hvis dere er en vennegjeng kan dere jo dra på ett lite (billig?) cruise og ta bryllupet i en sjømannskirke (caribien? usa? irak?) med deres venner som overraskende gjester. Den store festen med andre venner og slekt kan dere jo utsette måneder/år hvis dere vil.

Det finnes mange måter å gjøre dette på, det trenger ikke å gjøres avansert. Det store spørsmålet er vel hvor romantisk dere vil at det skal være?

Lenke til kommentar

Det er jo stusselig å gjøre det billigst mulig også, da. Tenk på at det er en dag dere skal huske resten av livet (forhåpentligvis), og en dag dere skal kunne mimre tilbake til som den mest fantastiske dagen i deres liv. Også er det bare en billig greie på danskebåten..Damer har ofte VELDIG mye planer om bryllup og hvor perfekt alt skal være, hvordan kjolen skal se ut og hvor mange gjester..så kommer du og torpederer planene med å gjøre alt billigst mulig.

Lenke til kommentar
ferja over til drøbak og tilbake ?

 

kan ikke kapteiner gjøre dette ? koster vel omlag 100kr :D

 

jeg skal selv reise bort hvis vi skal gifte oss.. ta med et vennepar eller noe, så ha en kjempe fest her hjemme etterpå ..

Haha, drøbakferja går jo teknisk sett an, ja. Kapteiner kan gjøre dette. Både båt- og flykapteiner, faktisk. Jeg har hørt om flere som har giftet seg både på fly og båt, og faktisk et par som giftet seg på en u-båt. :p

Lenke til kommentar

Det som koster noe i et bryllup er som regel kjole, dress, klær til forlovede, brudepiker/svenner, kirken, pynt av kirken, mottakelsen, middagen, festen med evt drikkevarer etc etc. Brudekjoler ligger vanligvis på omlag 6000 for en veldig fin "billig" kjole. Rådhuset er å anbefale for min del. Om jeg skal gifte meg, har jeg ingen planer o å stå og høre på en prest fremsi hjernevasken sin og gi oss sin LOV til å kysse. Dessuten er det alltid mannen som skal kysse damen. Det irriterer meg litt :/

 

Dere kan gjøre det spesielt med bare dere to og vitner. Også dra deres kos etterpå :) En liten ferie koster kan koste mye mindre enn selve bryllupet ^^

Lenke til kommentar
Har ofte tenkt at det begynner å bli på tide å få giftet seg, men samtidig har vi dårlig råd og jeg tror at hverken jeg selv eller samboeren har lyst på et stort og overdådig bryllup med masse folk. Både mine og hennes foreldre er skilt, og etter å sett min brors kone gråte i sitt eget bryllup pga kranglete svigerforeldre (Tenk, de måtte sitte sammen!) så er det ikke noe som frister til gjentagelse. Er det liksom mulig å bare stikke innom kirken og få det gjort i en fei, eller er det mer som skal til, og må man betale noe?

 

Høres ut som du er "overivrig" etter å få ringen på fingeren?

Er det boller i ovnen?

Det er faktisk fullt lovlig å bo sammen uten å være gift!! Et bryllup skal være en gla-dag, ikke fordi man MÅ gifte seg eller at det er forventet at dere gjør det. Måtte bare si dette siden innlegget ditt har et aldri så lite/stort snev av negativitet. No stress! :(

Lykke til!!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Har ofte tenkt at det begynner å bli på tide å få giftet seg, men samtidig har vi dårlig råd og jeg tror at hverken jeg selv eller samboeren har lyst på et stort og overdådig bryllup med masse folk. Både mine og hennes foreldre er skilt, og etter å sett min brors kone gråte i sitt eget bryllup pga kranglete svigerforeldre (Tenk, de måtte sitte sammen!) så er det ikke noe som frister til gjentagelse. Er det liksom mulig å bare stikke innom kirken og få det gjort i en fei, eller er det mer som skal til, og må man betale noe?

 

Høres ut som du er "overivrig" etter å få ringen på fingeren?

Er det boller i ovnen?

Det er faktisk fullt lovlig å bo sammen uten å være gift!! Et bryllup skal være en gla-dag, ikke fordi man MÅ gifte seg eller at det er forventet at dere gjør det. Måtte bare si dette siden innlegget ditt har et aldri så lite/stort snev av negativitet. No stress! :(

Lykke til!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Bryllup MÅ ikke være kjempedyrt. Man MÅ ikke invitere søskenbarn med kjæester, venner og venners venner og alt som er .

 

Man kan invitere ett fåtall nære familiemedlemmer og de nærmeste vennene.Foreldre, Besteforeldre og tanter og onkler. Dersom man vil kan man lage maten selv. Bacalao eller sodd eller noe helt enkelt. Man MÅ ikke leie lokale heller, kanskje man kan holde festen hjemme hos seg selv? Man MÅ ikke ha fri bar heller. Det går an å servere vin til maten, og resten kan gjestene ha med seg selv.

 

Og jeg tviler sterkt på at det er noen skikk her i norge å kjøpe klær til forlovere!

 

Bryllup er en fest , men det er tross alt bare begynnelsen! Hvis dere ikke bryr dere så mye om denslags, så er det lite vits i å gjøre for mye utav det!

Lenke til kommentar
Og jeg tviler sterkt på at det er noen skikk her i norge å kjøpe klær til forlovere!

 

det har ikke vært slik i noen av bryllupene jeg har hørt om eller vært i.

 

Godt å høre! Ante meg at det var noe hun som skrev ovenfor hadde plukka opp fra en romantisk amerikansk komedie:)

 

Tviler jeg på. Jeg ser hverken på tv eller romantiske komedier. Om jeg har, har de hatt Adam Sandler i hovedrollen, og da ser man liksom ikke handlingen av klær til bryllupet. Bryllup JEG har vært i har vært slik, og jeg sa vel strengt tatt ikke at det var et must heller, det var et eksempel. Nå er det vanlig å leie både dress og kjole, så det var også eksempler. Ikke trenger man ha middag heller. Så ikke driv å degrader meg til en sofasliter som sitter og sipper til andres bryllup, jeg mente rett og slett bare å hjelpe med å eliminere eventuelle kostnader. Det er opptil hver enkelt hva de vil gjøre for sine gjester, det er ingen norm for hva man gjør. Tradisjoner er til for å brytes, og dermed innføres nye.

Lenke til kommentar
*snip*

 

unnskyld meg men jeg synes ta deg en bolle.

 

du har bryllupene du har vært i (med de tradisjonene som har vært der) og vi har de bryllupene vi har vært i (med tradisjonene som har vært der).

 

bare fordi vi har andre inntrykk/erfaringer med tradisjoner i bryllup enn deg er ikke det ensbetydende med at vi degraderer deg til en soffasitter.

Lenke til kommentar
unnskyld meg men jeg synes ta deg en bolle.

 

Ja takk gjerne ^^

 

Det er likevel ikke høflig å anta ting om personer man ikke kjenner, ergo kunne hun goldt kjeften sin godt igjen med den kommentaren. Jeg synes ikke det er riktig at jeg blir en del av samtaleemnet når det ikke er det den skal handle om. Men det er jo min mening.

 

Uansett, hva med å skippe fest og istedet ta en utrolig reise sammen? Det er noe jeg selv har litt lyst til, men jeg har heller lyst å ha middag med familie, for så hard festing med venner og de av familien som takler slikt i sitt nærvær :) Tror ikke farmor og farfar hadde digget In Flames og Clawfinger over høytalerne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...