Nessa92 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Hei! Har nå komt opp i naturfag, med temaet "bare luft". Oppgaven lyder slik: "Du skal holde et 20 minutters foredrag om gasser. Du skal knytte temaet til både fysikk, kjemi, biologi og økologi" Noen tips om hva jeg bør ha med? Tenkte mest hva slags stoff jeg trenger innenfor fysikk, kjemi, biologi og økologi. Vi har hatt litt variert nivå på læringen i naturfag, så føler ikke at det er min sterkeste side. Hadde satt pris på tips. Takk på forhånd Endret 16. juni 2008 av Nessa92 Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hørtes ut som en relativt vanskelig oppgave hvis du går i 10. klasse. Du burde nok ha med noe om de viktigste gassene vi mennesker omgås med. Et godt tips er å bare søke etter den gassen du øsnker på google for eksempel. Da kommer det sikkert opp flere sider med bra stoff om den ønskede gassen. Lenke til kommentar
Nessa92 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Oppgaven i seg selv føler jeg er grei nok, men det temaet har vi ikke vært noe særlig innpå. Tenke å få oversikt over hva jeg burde ha med, så lese om de tingene og etterhvert lage powerpoint/skrive manus, før jeg pugger det inn. Er det en grei måte? Dette er noe av det jeg tenkte å ta med: - Hva slags gasser man finner i luft - Generelt om gasser - Litt om forskjellige gasser - Drivhusgasser - Forurensing - Global oppvarming - Atmosfæren - Gasskraft(verk) - Atomer/molekyler i gass Noe mer jeg bør ha? Har jeg nå knyttet temaet til fysikk, kjemi, biologi og økologi? Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) "Tenke å få oversikt over hva jeg burde ha med, så lese om de tingene og etterhvert lage powerpoint/skrive manus, før jeg pugger det inn. Er det en grei måte?" Ja, det er en veldig god måte å gjøre det på. Jeg bruker samme metode og er svært fornøyd med den. Husk å bruke den siste dagen til å pugge det godt inn. Bruk den første til å skrive manus og lage PowerPoint. Sensor er ofte opptatt av at du ikke leser for mye, men at du mere snakker fritt. Det er en god grunn til å pugge en hel dag. Endret 16. juni 2008 av Preppo999 Lenke til kommentar
Nessa92 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Ja, tenkte å jobbe masse utover dagen/kvelden, og gjøre det meste ferdig. Og så pugge mesteparten av morgendagen. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Er nok ikke så lurt å jobbe sent utover kvelden. Du burde få nok hvile slik at kroppen er uthvilt til å møte morgendagens utfordringer. Husk å prøve og overbevise sensor om at du kan noe naturfag. Ikke bare rundt det emnet du trakk, men også om andre generelle ting innenfor naturfag. Sensoren min sa at alt egntlig var perfekt, men det manglet noe på kjemien. Derfor fikk jeg 5 og ikke 6. Overbevis sensor om at du er god i kjemi o.l. Lykke til! Lenke til kommentar
Nessa92 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Hmm, takk for tips. Skal prøve å høre på det. Men noen som har noe å føye til angående innholdet mitt? Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ser ikke slik ut... Beklager... Lenke til kommentar
Nessa92 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Jaja, fikk 5er =) Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Det er jo bra det... Fikk 5 jeg også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå