Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen fryser på forskjellige tidspunkt.

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg har et problem med PCen. Greien er at PCen fryser på forskjellige tidspunkt. Eller å si at den fryser vil ikke si i dette tilfellet at pcen ikke står helt stille. Jeg kan switche mellom programmer etc, men pcen bruker EKSTREMT lang tid. I tilleg lager den en ulyd som høres ut som om den bruker veldig lang tid på samme prossesen, men at den bare ikke klarer å utføre den.

Dette kommer vanligvis etter at jeg har lastet ned en nedlastingsprogram, for eksempel limewire. Enkelte ganger går det så langt som at pcen gjør dette her i startup fasen, det vil si når windows lastes inn. Da "låser" den seg der og bruker ekstreme mengder med tid på å komme seg igjennom, men hvis jeg skal skrive hvordan lyden høres ut så høres det ut som den kommer i bølger. mmmmmRRRRRRRm r r r mmmmmRRRRRRm r r r også videre. Hver gang lyden stopper i ca 1,5 sec klarer pcen å jobbe seg bitte litte grann fremover.

Når dette kommer opp når windows laster inn har jeg ikke annet valg enn å formatere maskinen, noe jeg har gjort 6 ganger nå.

Jeg har sluttet å installere limewire og andre slike programmer.

Litt tillegsinformasjon var at når jeg kjørte ad aware så stoppet add aware på samme filen HVER eneste gang jeg scannet, og da begynte moroa igjen. Dette var en .ati fil som jeg ikke husker navnet på.

Dette skjer også når jeg skal kjøre enkelte MSDOS programmer som VT server etc. Det skjer også under filoverføringer, men utrolig nok er det ikke alle, men bare noen.

Jeg lurer på om dette har noen sammenheng med dette:

https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...howtopic=936373

Harddiskfeils kansje...? Jeg har en lenovo T60p notebook.

All hjelp er velkommen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først av alt vil jeg anbefale deg å slutte å bruke limewire. makan til drittsted med virus og trojanere skal du lete lenge etter.

bruk heller torrents og en skikkelig tracker.

PC-en min har oppført seg lignende før, da har windows byttet fra DMA til PIO-mode på harddisken. Da går ting som sirup og cpu overbelastet.

prøv å kjøre scandisk eller andre harddisk-diagnoseprogrammer, kan hende harddisk er på vei til å feile.

Og ikke bruk Norton antivirus!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...