jpsalvesen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 jeg prøvde å legge på noen vannmerker. brukte faststone pictures, for å få maneg bilder på på en gang, men likte ikkje programmet. fikk ikkje plassert vannmerket der eg ville. Vil ikkje bruke photoshop til akkurat dette. noen programforslag? Om du ikke er redd for å jobbe på kommandolinja (som siste steg, etter at bildene er ferdigprosesserte og resized) så kan du hente ned ImageMagick og følge oppskriften her. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 hvis en har vannmerke og at bildet er i såpass liten oppløsning, at det ikke blir fint på veggen, så må vel det være bra. lag et fotogalleri med små og merkede bilder, lag et serie nr på hvert bilde, og så får de sende mail om hvilke bilder de vil ha. da nytter det ikke trykke print screen og skrive ut, siden bildet blir stygt.. og de som gjør det like vel, hadde e bare dritt i Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 jeg trenger seriøs hjelp fra noen her no. Jeg har tatt fotballbilder av gutter 13 som falt i god smak. Og jeg får spørsmål om pris. Jeg vil ikkje være grisk, så så langt har jeg kommet opp med denne modellen. 1 bilde 100 kr 2 bilder 150 kr 3-4 bilder 200 ser det greit ut? Jeg synes iallefall ikkje jeg har vært grisk her no. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 jeg trenger seriøs hjelp fra noen her no. Jeg har tatt fotballbilder av gutter 13 som falt i god smak. Og jeg får spørsmål om pris. Jeg vil ikkje være grisk, så så langt har jeg kommet opp med denne modellen. 1 bilde 100 kr 2 bilder 150 kr 3-4 bilder 200 ser det greit ut? Jeg synes iallefall ikkje jeg har vært grisk her no. Er filene eller print du selger? Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 jeg trenger seriøs hjelp fra noen her no. Jeg har tatt fotballbilder av gutter 13 som falt i god smak. Og jeg får spørsmål om pris. Jeg vil ikkje være grisk, så så langt har jeg kommet opp med denne modellen. 1 bilde 100 kr 2 bilder 150 kr 3-4 bilder 200 ser det greit ut? Jeg synes iallefall ikkje jeg har vært grisk her no. Er filene eller print du selger? kun filene. jeg fikk tilbakemelding på at prisen er grei. Jeg føler ikkje for å være grisk som sagt, og timelønnen blir farlig høy om endel kjøper. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 kun filene. jeg fikk tilbakemelding på at prisen er grei. Jeg føler ikkje for å være grisk som sagt, og timelønnen blir farlig høy om endel kjøper. Det er greie priser det, særlig ettersom du tenker på en rabatt ordning. Jeg ville kanskje vurdert en litt annen prismodell. Første bilde 100 kr. andre og tredje bilde 75 kr Bilde 4 og utover : 50 kr 1 bilde koster da 100,- 2 bilder koster da 175,- 4 bilder koster da 300,- (100 + 75 * 2 + 50) Tom Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 kun filene. jeg fikk tilbakemelding på at prisen er grei. Jeg føler ikkje for å være grisk som sagt, og timelønnen blir farlig høy om endel kjøper. Det er greie priser det, særlig ettersom du tenker på en rabatt ordning. Jeg ville kanskje vurdert en litt annen prismodell. Første bilde 100 kr. andre og tredje bilde 75 kr Bilde 4 og utover : 50 kr 1 bilde koster da 100,- 2 bilder koster da 175,- 4 bilder koster da 300,- (100 + 75 * 2 + 50) Tom takk for feedback. tror nok din modell er bedre. Det er faktisk ganske vanskeligere greier dette. Eg elsker jo å ta bilder, og når eg tar slike bilder er det ekstra vanskelig, siden det er minner, mer enn bilder man jobber med. Jeg håper feedbacken blir bra. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Legger du ut små filer som kanpt nok egner seg for 15 x 10 utskrift vil du neppe oppleve noe særlig svinn. Så små filer er ikke folk villig til å betale noe særlig for i noe fall. De bildene kan de selv ta med en billig mobil. Og de kronene du eventult ville fått inn på salg av så små filer, er nesten ikke verdt bryderiet med fakturering. Det du tilbyr er noe kundene dine ikke kan gjøre selv. Nemlig filer som egner seg for skikkelige utskrifter. Noe de kan være stolt av å ha på veggen. Det kan du ta deg betalt for. De filene legger du ikke ut på weben. En annen ting er at det ikke skader å tilby ferdige utskrifter. Gjerne i enkle rammer for å gjøre det lettvindt for kunden. Du kan da reklamere med bedre kvalitet enn fra hjemmeskriver, samt bedre holdbarhet. Men det forutsetter selvfølgelig at du har en brukbar skriver. Mange hevder at det ligger mer penger i det. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 En annen ting er at det ikke skader å tilby ferdige utskrifter. Gjerne i enkle rammer for å gjøre det lettvindt for kunden. Du kan da reklamere med bedre kvalitet enn fra hjemmeskriver, samt bedre holdbarhet. Men det forutsetter selvfølgelig at du har en brukbar skriver. Mange hevder at det ligger mer penger i det.Eller tilgang til en fotobutikk som printer bilder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå