Deneb Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hei! Bruksområde Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar PC til bruk i skolearbeid, jobb og generell nettsurfing, som musikkavspiller til annlegget mitt (Denon forsterker og ett par småfrekke dali høyttalere ), og til å se film på, via s-video kabel. Må understreke at jeg ikke kommer til å bruke den til spilling - med de systemkravene dette hadde medført. Foretrukne spesifikasjoner Bruker datamaskinen mye, derfor er lang levetid og ikke en "jalla" pc foretrukket, har bla "svidd opp" (0% ytelse) batteriet og slitt ned tastene på min IBM ThinkPad. Stor skjerm er ikke ett krav, ettersom jeg vil koble den opp mot en flatskjerm når jeg skal jobbe eller gjøre lekser. Stor harddisk er heller ikke ett krav, her kan jeg godt kjøpe ekstern harddisk, som også vil være mest praktisk når det gjelder backup. Det jeg derimot trenger er en pc som takler firefox med masse faner oppe i tillegg til ett aktivt msn vindu i tillegg til ett nedlastningsprogram. Den skal være god å skrive på, ha en god ytelse å vekt, og gjerne en god batterilevetid. Prisnivå Som dere skjønner fra det jeg har skrevet over krever jeg ikke helt det store, derfor vil jeg også legge meg på en ganske beskjeden pris, rundt 4000. Noen som har gode tips? Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 BUMP Stikkordene her er: *Økonomi *Levetid *God ytelse *Batterilevetid Kom med forslag folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå