V_B Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Du har ingenting og tape på det. Kun gevinst! Det er bra du har egenskapen til å se langsiktig. Bryter du en kritisk regel tillater du deg å gjøre det samme om på nytt igjen, fordi du slapp greit unna sist. Neste gang kan det bli fatalt. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Du bare antar at jeg ikke har vært med i ulykke, hvorfor det? Jeg husker nemlig alt krystallklart. Dessuten er det ikke selve krasjet han ikke husker, han skrev han ikke husker hva som skjedde idet han kjørte av vegen (sånn jeg forstod det). Han hadde ikke spist hele dagen, ruset seg dagen i forveien.. JEG mener han ikke var ved sine fulle fem. Jeg forsvarer ikke dette, men jeg vil bare si at jeg har vært med i en bilulykke. Jeg husker veldig mye jeg og, men alt går veldig fort så har forståelse for at folk ikke får med seg helt nøyaktig alt sammen. Spesiellt om de får seg en god trøkk, noe trådstarter tydeligvis har fått. Man blir litt surrete i hodet av å fyre inn i en vegg i 80! edit: litt rare komma og punktum Endret 18. juni 2008 av o0 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Og hva med å nekte for all, for så å bli motbevist? Det er vel litt værre enn å være ærlig fra starten av... Hvis han nekter for å ha tatt noe, men de finner spor i blodet, da har han en case.. Defor er det lurt og bare holde kjeft. Bedre og ikke si noen ting enn og avgi falsk forklaring. Blir vel ikke akkurat forklaring i dette tilfelle, men han må stå på sitt at han ikke var påvirka på noen måte. Den legesjekken etter kræsjen kommer til og ligge høyt her hvis blodprøven i det hele tatt kommer på bordet. En blodprøve med snusk er ikke fellende bevis. De veit ikke hvordan påvirkning det hadde på han og når han tok det. Hvis han sier at han var ved sine fulle 5 er det politiets jobb og motbevise det i løpet av 3 uker. En påstand om at han var påvirka ubekrefta av legen holder ikke i retten. Det blir aldri rettsak. Det han sier kan og vil bli brukt mot han.. Grav din egen grav. Lenke til kommentar
Crex Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) til trådstarter Bare bruk bilbelte og slutt med drugs, så skal alt gå så fint så Endret 18. juni 2008 av Crex Lenke til kommentar
V_B Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Det eneste som egentlig gjenstår å si i denne posten er at dem som støtter trådstarter på være noe inne i helsikke forstyrret og ha totalt mangel på fornuft. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 På en måte er det jo litt OT å diskutere ens personlige meninger rundt trådstarters privatliv da h*n ikke ber om hjelp på dette området. H*n spør jo kun om hvordan det fungerer med blodprøver og slikt... And for the record: Selv om jeg har sterke meninger om dette og ikke er enig i måten h*n gjør ting, har ikke det noe med denne saken å gjøre (på dette tidspunkt i hvertfall). Men har forståelse for at folk reagerer, særlig de av dere som har opplevd å miste nære venner/slektninger pga. hensynsløse ruspåvirkede sjafører. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Det eneste som egentlig gjenstår å si i denne posten er at dem som støtter trådstarter på være noe inne i helsikke forstyrret og ha totalt mangel på fornuft. Ja mulig det. Kommer helt ann på hva du legger i fornuft. Jeg vet hvertfall at mange her inne hadde gått for MAX straff hvis dem hadde vært i samme situasjon. Du får fornuften og ærligheten din slengt rett tilbake i form av fengselstraff, bot osv.. Først da begynner du og tenke over om dette var et fornuftig valg i det hele tatt. Det handler om og vinne og ikke fornuft! Drit i om trådstarter bør beholde lappen eller ikke. Han har vært hos legen og legen dømmer dette mye bedre enn noen av dere. Hvis legen mener han ikke var påvirka var han ikke det. Punktum. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Har man utsatt andres liv for fare ved å kjøre beruset er en fengselsstraff, bøter og tap av førerkort på sin plass og absolutt behørig. Feigt å ikke ta konsekvensene. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Drit i om trådstarter bør beholde lappen eller ikke. Han har vært hos legen og legen dømmer dette mye bedre enn noen av dere. Hvis legen mener han ikke var påvirka var han ikke det. Punktum. Det er ens eget ansvar å vite at man er i form til å kjøre bil. Er man ikke det skal man la den stå. Dette gjelder søvn, alkohol og (u)lovlige middler en kan bli ruset på. Selv om en lege sier at han ikke har vært påvirket, så har han selv sagt at han var trøtt og sliten. Samtidig som trådstarter også har nevnt at det har vært inntak av ulovlige stoffer timer før ulykken. Jeg må nok(og vil) settes i gruppen sammen med alle som har høygaffel og fakkel! Endret 19. juni 2008 av zeltex Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Så alle som kjører bil på morran når de er trøtte og jævlige burde miste lappen? Er nok mange av de som ikke burde sitte bak rattet men gjør det for det. Selv så har jeg krasjet og jeg husker ingenting av det som skjedde i 5-10 sekunder rundt krasjet. Og det var ikke i mer en 40-50. Så at dere kan konkludrere med at det var rusmiddlene han hadde tatt et døgn i forveien har noe med saken å gjøre bare fordi han ikke husker krasjet er å dra det litt langt. Jeg ville hørt på Mekkern hadde jeg vært deg trådstarter, liten vits å ødlegge resten av ditt eget liv pga et uhell. Men vil også advare deg mot å bruke rusmiddler sammen med kjøretøy, det kan få fatale følger. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Sier legen at du ikke var rusa er det idiotisk og motbevise det. Det er det bare du selv som kan gjøre. Og det du sier zeltek gjør du kun fordi trådstarter har sagt for mye. Du ville aldri dratt den konklusjonen hvis han hadde holdt kjeft.. Jeg har prata med advokater før og blitt fortalt at jeg er en vis vis mann Fikk også noen andre stygge tips og triks, men ikke f om jeg nevner dem her. Da blir jeg vel henretta :!: Dette er liksom det man snakker om når man sitter inne Jeg er fullstendig enig i alt dere sier, men i denne situasjoene vil du bli straffa hardt for og være ærlig norsk statsborger. Det er helt bedritent og derfor syntes jeg det er så innteresant! Utnytt systemet og bruk det til din fordel. Sett deg godt inn i saken og kom bedre ut av det. Vær din egen advokat med andre ord. Dette er fullstendig lovlig så hvorfor ikke.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det eneste som egentlig gjenstår å si i denne posten er at dem som støtter trådstarter på være noe inne i helsikke forstyrret og ha totalt mangel på fornuft. Så nedlatende fordommer er mer fornuftig? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det er litt drøyt å skulle kalle dette fordommer. Du kan ha fordommer mot negre, du kan ha fordommer mot homser, men hvordan kan du mene at det er fordommer å mene at å kjøre bil ruspåvirket er ufornuftig? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Fordi dere er så skråsikre på at det var rusen som gjorde at han kræsjet Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Fordi dere er så skråsikre på at det var rusen som gjorde at han kræsjet Vel, det er jo godt mulig at han er en elendig sjåfør uten vurderingsevne såklart. Å være skikkelig gira kvelden før resulterende i minimal søvn er dog ikke noe bra utgangspunkt for å kjøre bil. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Fordi dere er så skråsikre på at det var rusen som gjorde at han kræsjet Men du mener da at siden vi ikke kan si at det er det som var grunnen, så bør vi heller si at "joda, det var fornuftig å kjøre bil et døgn etter at du har ruset deg!". Det som var saken her var om det var ufornuftig. Du sa at det var fordomsfullt å kalle det ufornuftig. Hvordan kan det være fornuftig å ta en slik sjanse i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har man utsatt andres liv for fare ved å kjøre beruset er en fengselsstraff, bøter og tap av førerkort på sin plass og absolutt behørig. Feigt å ikke ta konsekvensene. Galskap å ta konsekvensene. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har man utsatt andres liv for fare ved å kjøre beruset er en fengselsstraff, bøter og tap av førerkort på sin plass og absolutt behørig. Feigt å ikke ta konsekvensene. Galskap å ta konsekvensene. Det er absolutt ikke galskap å ta konsekvensene! Det er galskap å ikke ta konsekvensene. Man er fornuftig hvis man tar konsekvensene i denne situasjonen mener jeg... Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har man utsatt andres liv for fare ved å kjøre beruset er en fengselsstraff, bøter og tap av førerkort på sin plass og absolutt behørig. Feigt å ikke ta konsekvensene. Galskap å ta konsekvensene. Det er absolutt ikke galskap å ta konsekvensene! Det er galskap å ikke ta konsekvensene. Man er fornuftig hvis man tar konsekvensene i denne situasjonen mener jeg... Så du mener det er fornuftig å ta konsekvensene som vil henge over han resten av livet og låse endel dører når det gjelder hva man kan gjøre senere i livet? Vil påstå at det er det dummeste man kan gjøre i den situasjonen her men. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har man utsatt andres liv for fare ved å kjøre beruset er en fengselsstraff, bøter og tap av førerkort på sin plass og absolutt behørig. Feigt å ikke ta konsekvensene. Enig, så altfor enig! Slike folk bør ikke ha muligheten til å kjøre bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå