Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg kom inn på akutten etter en alvorlig bilulykke


Gjest Blodprøven på akutten etter en b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere vil gjort akkurat det samme hvis dere hadde vært i samme situasjon. Om dere så går på medisiner med rød varsel trekant fra lege og uhellet var ute. Du ringer ikke politiet og sier det for og ha samvittigheten rein.. Da har det akkurat kosta deg feit bot, lappen i 2år og sikkert litt tid i fengsel. Hvis du gjør det mener jeg at du er dum for straffen er helt forjævelig! Du får ikke rabatt for og være ærlig samma hvor snill du er så bare hold kjeft.. Da er det liten sannsylighet for at saken går til retten. Den blir eller henlagt.

 

Hvis du har vært i veggen blir vel det sånn 3 manns eindom eller hva de kaller det. Det gjør ingenting bedre på straffeutmålinga. Denne bruker dem fort selvom du så vidt legger igjen litt billakk på et gjerde ellerno. Da har du gjort skade på en annen sin eindom og det skal du straffes for. Til staten.

 

Mulig du fortjener straff ut av helvette, men for din egen del så nekt på alt.. Du får krysse fingra for straffen her kan bli saftig! Blir det mye rot rundt den blodprøven så skaff deg advokat! Dem har egentlig ingenting og ta deg på hvis du ikke plaprer.

 

Vær ærlig og get fucked! Helt sant! Spør Staff hvis du har råd til det!

 

Jeg kjørte 50meter i fylla der du itte kunne tro at nokon kunne bu. Langt uti skauen med andre ord. Jeg innrømte alt og sa i tillegg at jeg hadde røyka cannabis en uke før det. Jeg var ærlig, hyggelig, behjelpelig og fikk 2år uten lappen, 40 hakk i bot og 1 mnd i fengsel.. Totalt kosta det der meg sikkert 500 000,- med jobb og alt.. Jeg ble ikke tatt på fersken, men tysta på av x dama som samtidig gjorde det slutt med meg. Hun lurte meg ut i bilen noe hun innrømte i rettsaken. Det var ingen håndfaste beviser bortsett fra en jente som forandra historie 5 ganger. Det hadde ingenting og si for jeg hadde kjørt i rusa tilstand og innrømt det.. Jeg prøvde og redusere straffa(anke), men jeg hadde allerede åpna kjeften. Jeg var også innom et ku-gjerde. Reparerte gjerdet dagen etterpå og alt var greit og bonden var glad for nytt gjerde. Det tok ikke retten hensyn til og jeg hadde skriftlig brev fra bonden som var innlevert flere uker før rettsaken! Prøvde og få sympati for hele situasjonen, men ikke faen.. Jeg skulle knekkes fordi jeg var så ålreight og ha med og gjøre.. De skulle sette et eksempel! Etter anke saken sa jeg akkurat hva jeg mente om systemet og han stygge dommeren og juristen i saken. Jeg dro på meg 10 000,-/15 dager til i straff!

 

Det er bare helt herlig.. Du slipper billigst unna hvis du juger dem midt i trynet! Det er sånn det funker!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Man slipper unna hvis man holder seg for god til å kjøre når man vet man har noe innabords.

Du sa det! :)

 

Håper trådstarter mister lappen til han/hun har fått mer vett i skallen.

Lenke til kommentar
Det er bare helt herlig.. Du slipper billigst unna hvis du juger dem midt i trynet! Det er sånn det funker!

 

Ikke akkurat noe bombe det her. Det går en stor andel politifolk i Norge på jobb som har en kriminell bakgrunn, men til forskjell fra sine "ofre", aldri har de blitt tatt på fersken (de som har kom ikke inn på politiskolen).

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

For en jævla lynsjestemning det ble her da til tider. Primitiv middelalder-mentalitet. Vi vet ikke noe om at gårdagens rus førte til ulykka. Tipper jævli mange av dere har kjørt dagen derpå da dere følte dere tipp topp. "Det har jo gått 12 timer, bi-bi-bi-bi-bi..."

Lenke til kommentar

Har sjekket opp litt jeg... Min kontakt som har jobber mye på skuttmottak sier at dersom politiet skal ha noe å si må de ha en egen lege som tar blodprøver av deg... Dette på grunn av taushetsplikten, men det er derimot ikke det vi lærer på skolen så mulig det er forskjellig praksis ute å går...

Lenke til kommentar
For en jævla lynsjestemning det ble her da til tider. Primitiv middelalder-mentalitet. Vi vet ikke noe om at gårdagens rus førte til ulykka. Tipper jævli mange av dere har kjørt dagen derpå da dere følte dere tipp topp. "Det har jo gått 12 timer, bi-bi-bi-bi-bi..."

 

Det som er primitiv middelalder-mentalitet er og kjøre så kort tid etter en slik rus. Alkohol går faktisk vesentlig raskere ut av kroppen.

 

Og du vil i tillegg får vesentlige bivirkninger når en slik rus forlater kroppen.

Endret av Andy Dufresne
Lenke til kommentar

Jeg kjører ikke dagen derpå, så la meg kaste den første sten.

 

Med tanke på at en slik rus kan sitte i kroppen mye lengre enn alkohol, og at man har mange flere bivirkninger i en "down-periode" enn man har i bakrus, er det komplett idioti.

 

For all del. Bruk hva du vil og ta gjerne livet av deg selv, men i det du krysser grensen og setter mitt liv og livet til de jeg er glad i og bryr meg om i fare, så er du ikke annet enn en komplett idiot. Enkelt og greit. Jeg HÅPER, mest for min egen del og de rundt meg, at du blir tatt for det, fordi du fortjener absolutt ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Ett ord.. Samvittighet.

 

Og det vil koste deg dyrt! Det går til retten og du taper GARANTERT! Jeg sier bare kjør på for ditt eget beste.. Du har ingenting og tape på det. Kun gevinst!

 

Er du ikke flink til og juge så lei en som kan det.. Rens samvittigheten til han istedenfor!

Lenke til kommentar
Ett ord.. Samvittighet.

 

Og det vil koste deg dyrt! Det går til retten og du taper GARANTERT! Jeg sier bare kjør på for ditt eget beste.. Du har ingenting og tape på det. Kun gevinst!

 

Er du ikke flink til og juge så lei en som kan det.. Rens samvittigheten til han istedenfor!

 

Og hva med å nekte for all, for så å bli motbevist? Det er vel litt værre enn å være ærlig fra starten av... Hvis han nekter for å ha tatt noe, men de finner spor i blodet, da har han en case..

Lenke til kommentar
For en jævla lynsjestemning det ble her da til tider. Primitiv middelalder-mentalitet. Vi vet ikke noe om at gårdagens rus førte til ulykka. Tipper jævli mange av dere har kjørt dagen derpå da dere følte dere tipp topp. "Det har jo gått 12 timer, bi-bi-bi-bi-bi..."

Tja, når han skriver at han ikke husker hvorfor han kjørte av veien, så kan du umulig mene at han var upåvirket?

Lenke til kommentar
Tja, når han skriver at han ikke husker hvorfor han kjørte av veien, så kan du umulig mene at han var upåvirket?

Du har ikke vært i bilulykke før nei? Har bare fått elg i frontruta jeg, men var sjokk nok det. Husker ikke minuttet etter smellet for å si det slik, så at han ikke husker å ha smelt i 80km/t forstår jeg

Lenke til kommentar

Du bare antar at jeg ikke har vært med i ulykke, hvorfor det? Jeg husker nemlig alt krystallklart.

 

Dessuten er det ikke selve krasjet han ikke husker, han skrev han ikke husker hva som skjedde idet han kjørte av vegen (sånn jeg forstod det).

 

Han hadde ikke spist hele dagen, ruset seg dagen i forveien.. JEG mener han ikke var ved sine fulle fem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...