Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg kom inn på akutten etter en alvorlig bilulykke


Gjest Blodprøven på akutten etter en b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg er redd for er at det skal slå ut på blodprøve at jeg hadde amfetamin/xtc i blodet, selvom jeg ikke var ruset på det i øyeblikket. Men jeg hadde spist 6 (dårlige) xtc tabletter litt over en dag i forveien og jeg er redd for at de skal prøve å bruke dette mot meg når de får svar på blodprøvene om de finner noe der....

Jeg er heller ikke noe junkie, det er sjeldent jeg ruser meg men av en eller annen grunn så var jeg så uheldig at dette skjedde innenfor tidslinjen der de kan spore sånne stoffer i blodet mitt....

Jeg husker faktisk ikke hva som skjedde akkurat når jeg kjørte av veien men jeg vet at jeg hadde fyrt meg opp en sig, og jeg lurer på om jeg bare kan ha fått et HEFTIG nikotinsjokk da jeg ikke hadde spist noe hele dagen....

Var i en rettsak en gang i fjor, hvor tiltalte ble frikjent på det punktet du nevner nå. De manglet dokumentasjon på hvordan narkotika (generelt) påvirker sjåføren. Om de lot det passere fordi han var en stakkar er uvisst.

Lenke til kommentar

Om de ikke ser noe på blodprøvene ville jeg blitt overrasket, så dukan nok forberede seg på en del problemer på grunn av dette...

 

skjedde nettopp en slik type ulykke her hvor jeg er... Noen som kjørte av veien og knuste fronten av en garasje i nærheten... Sjåføren hadde visst sovnet bak rattet...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Dette var ikke en garasje, men uansett så var ikke ulykken en årsak som følge av å være påvirket. For det var jeg ikke... Men jeg snakket uansett med de som tok blodprøven idag og det var bare vanlig alko/generell helse sjekk som er standard etter ulykker...

Lenke til kommentar

Selvom de finner noe i blodet ditt sliter dem med og straffe deg som påvirket i gjerningsøyblikket. Hvis du nekter på alt går det sjeldent videre.. Du får tilbake lappen etter 3 uker.

 

De finner sikkert noe i blodet ditt, men vet ikke når du tok det. De vet eller ikke om det er nok for at du skal være rusa. Det varierer fra person til person. Her har den legesjekken du tok etter kræsjen mye og si. Hvis legen ikke har notert noe drit om deg og det ikke har vært noe mistanke slipper du garantert unna hvis du bare holder kjeft.

 

Hvis dem i det hele tatt spør så ikke si at du tok ditt og datt da og da. Bare hold kjeft og si du har drikki battery ellerno.. Du veit ikke hvordan det har havna der og du har ikke følt deg rusa på noen måte.

Lenke til kommentar
Selvom de finner noe i blodet ditt sliter dem med og straffe deg som påvirket i gjerningsøyblikket. Hvis du nekter på alt går det sjeldent videre.. Du får tilbake lappen etter 3 uker.

 

De finner sikkert noe i blodet ditt, men vet ikke når du tok det. De vet eller ikke om det er nok for at du skal være rusa. Det varierer fra person til person. Her har den legesjekken du tok etter kræsjen mye og si. Hvis legen ikke har notert noe drit om deg og det ikke har vært noe mistanke slipper du garantert unna hvis du bare holder kjeft.

 

Hvis dem i det hele tatt spør så ikke si at du tok ditt og datt da og da. Bare hold kjeft og si du har drikki battery ellerno.. Du veit ikke hvordan det har havna der og du har ikke følt deg rusa på noen måte.

 

Ja hjelp han og komme seg ut av dette. Neste gang er det muligens en dødsulykke.

Ufattelig lite respekt du har for andres liv.

Lenke til kommentar
Selvom de finner noe i blodet ditt sliter dem med og straffe deg som påvirket i gjerningsøyblikket. Hvis du nekter på alt går det sjeldent videre.. Du får tilbake lappen etter 3 uker.

 

De finner sikkert noe i blodet ditt, men vet ikke når du tok det. De vet eller ikke om det er nok for at du skal være rusa. Det varierer fra person til person. Her har den legesjekken du tok etter kræsjen mye og si. Hvis legen ikke har notert noe drit om deg og det ikke har vært noe mistanke slipper du garantert unna hvis du bare holder kjeft.

 

Hvis dem i det hele tatt spør så ikke si at du tok ditt og datt da og da. Bare hold kjeft og si du har drikki battery ellerno.. Du veit ikke hvordan det har havna der og du har ikke følt deg rusa på noen måte.

 

Ja hjelp han og komme seg ut av dette. Neste gang er det muligens en dødsulykke.

Ufattelig lite respekt du har for andres liv.

Helt enig! Det er alvorlig...

Lenke til kommentar
Ja hjelp han og komme seg ut av dette. Neste gang er det muligens en dødsulykke.

Ufattelig lite respekt du har for andres liv.

Helt enig! Det er alvorlig...

Har dere ikke fått med dere at rusen ikke hadde noe med ulykken å gjøre?

 

Har du ikke lest igjennom og sett at noen mener det tar opp til 72 timer før alt er ute av kroppen?

Lenke til kommentar
Har du ikke lest igjennom og sett at noen mener det tar opp til 72 timer før alt er ute av kroppen?

Stoffene ja, i likhet med cannabis som kan spores i tre uker. Rusen går jo ut før stoffene

 

Så du mener det ikke har noen innvirkning at personen tok dette dagen før?

Ikke nødvendigvis nei

Lenke til kommentar
Har du ikke lest igjennom og sett at noen mener det tar opp til 72 timer før alt er ute av kroppen?

Stoffene ja, i likhet med cannabis som kan spores i tre uker. Rusen går jo ut før stoffene

 

Så du mener det ikke har noen innvirkning at personen tok dette dagen før?

Ikke nødvendigvis nei

 

Så hvis personen tar "ups" dagen før og dagen etter opplever en "down" dagen etterpå, selv om stoffene ikke lengre påvirker ham, men effektene av nedturen forårsaker ulykka, så er dette ikke ett resultat av narkotikabruk?

Lenke til kommentar
Så hvis personen tar "ups" dagen før og dagen etter opplever en "down" dagen etterpå, selv om stoffene ikke lengre påvirker ham, men effektene av nedturen forårsaker ulykka, så er dette ikke ett resultat av narkotikabruk?

Dette var dårlig e. Kan ha vært 80% amph om så. I tillegg til at vi ikke vet hva han har fått i seg, så reagerer folk forskjellig på stoffer. Derfor vil alt bare bli fordommer når dere sier "du var rusa når du kjørte"

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Så hvis personen tar "ups" dagen før og dagen etter opplever en "down" dagen etterpå, selv om stoffene ikke lengre påvirker ham, men effektene av nedturen forårsaker ulykka, så er dette ikke ett resultat av narkotikabruk?

Dette var dårlig e. Kan ha vært 80% amph om så. I tillegg til at vi ikke vet hva han har fått i seg, så reagerer folk forskjellig på stoffer. Derfor vil alt bare bli fordommer når dere sier "du var rusa når du kjørte"

 

Folk reagerer forskjellig ja. Selvom han ikke var ruset når han kjørte, var han nok mest sannsynlig påvirket av det på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...